Jak wnosić reklamację na usługi pocztowe?
2019-10-17 10:21:04(ost. akt: 2019-10-17 13:49:42)
Zasady wnoszenia reklamacji oraz sposób i formę jej wnoszenia określa rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji . Niektóre zapisy w sprawie reklamacji zawiera ustawa prawo pocztowe.
1. Komu przysługuje prawo do wniesienia reklamacji?
a/ nadawcy
b/ adresatowi – kiedy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa do dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka została doręczona adresatowi
a/ nadawcy
b/ adresatowi – kiedy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa do dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka została doręczona adresatowi
2. A jeżeli reklamację wniesie osoba nieuprawniona?
Reklamację taką traktuje się jak niewniesioną. Wtedy operator pocztowy niezwłocznie zawiadamia o tym reklamującego oraz informuje go o konieczności wniesienia reklamacji przez osobą uprawnioną.
Reklamację można wnieść nie później niż w ciągu 12 miesięcy licząc od dnia nadania przesyłki pocztowej.
Reklamację taką traktuje się jak niewniesioną. Wtedy operator pocztowy niezwłocznie zawiadamia o tym reklamującego oraz informuje go o konieczności wniesienia reklamacji przez osobą uprawnioną.
Reklamację można wnieść nie później niż w ciągu 12 miesięcy licząc od dnia nadania przesyłki pocztowej.
3. Gdzie można złożyć reklamację?
Reklamację możemy wnosić za pośrednictwem każdej placówki pocztowej, z którą nadawca zawarł umowę na świadczenie usługi pocztowej
Reklamację możemy wnosić za pośrednictwem każdej placówki pocztowej, z którą nadawca zawarł umowę na świadczenie usługi pocztowej
4. W jakiej formie ją wnosimy?
a/ pisemnej lub elektronicznej
b/ ustnej do protokołu
c/ innej, która ujawnia wolę reklamującego w sposób dostateczny..
a/ pisemnej lub elektronicznej
b/ ustnej do protokołu
c/ innej, która ujawnia wolę reklamującego w sposób dostateczny..
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
5. Jaki jest termin rozpatrzenia reklamacji?Mamy prawo do reklamacji [PORADNIK]
Poczta Polska lub tzw. operator pocztowy ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji niezwłocznie,lecz w nie dłuższym terminie niż 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Jeżeli termin ten został przekroczony to skutek jest taki, że reklamację operator z mocy prawa uznaje. Natomiast gdy wniesiona reklamacja nie spełnia pewnych wymogów wskazanych w cytowanym rozporządzeniu, a operator pocztowy uzna, ze jest to konieczne do prawidłowego jej rozpoznania, to wzywa reklamującego do usunięcia braków w terminie 7 dni licząc od dnia doręczenia wezwania. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu reklamację pozostawia się bez rozpoznania.
6. W jakim terminie należy wnieść odwołanie, jeżeli operator nie uznaje naszej reklamacji w całości lub części?
W terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia odpowiedzi na reklamację.
Ważne :
Brak udzielenia prze operatora pocztowego odpowiedzi na odwołanie od reklamacji w ciągu 30 dni licząc od dnia otrzymania odwołania oznacza uznanie reklamacji .
W terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia odpowiedzi na reklamację.
Ważne :
Brak udzielenia prze operatora pocztowego odpowiedzi na odwołanie od reklamacji w ciągu 30 dni licząc od dnia otrzymania odwołania oznacza uznanie reklamacji .
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
7. Jak wygląda sposób i tryb wnoszenia reklamacji na tzw. usługę powszechną?Reklamacje usług energetycznych
Można ją składać w przypadku:
1. utraty przesyłki poleconej, paczki pocztowej lub przesyłki z zadeklarowaną wartością – po upływie 14 dni licząc od dnia nadania przesyłki
2. utraty lub ubytku zawartości lub uszkodzenia zawartości paczki pocztowej, przesyłki poleconej lub przesyłki z zadeklarowaną wartością
Należy sprawę zgłosić :
a/ bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki uszkodzonej lub z ubytkiem zawartości, jeżeli został sporządzony protokół
b/ po przyjęciu przesyłki, jeżeli bezpośrednio przy przyjęciu zostało złożone pisemne oświadczenie albo został sporządzony protokół
c/ w przypadku uszkodzeń i ubytków niedających się zauważyć z zewnątrz, stwierdzonych po przyjęciu przesyłki – w ciągu 7 dni od przyjęcia przesyłki
8. Do kogo konsument może się zwrócić o pomoc prawną?
Bezpłatnej pomocy prawnej udzielają Powiatowi/Miejscy Rzecznicy Konsumentów lub Regionalny Ośrodek Konsumencki w Olsztynie przy ul. Tarasa Szewczenki 1 lub telefonicznie tel. kom. 531594327 lub e-mail: biuro.olsztyn@dlakonsumenta.pl
Bezpłatnej pomocy prawnej udzielają Powiatowi/Miejscy Rzecznicy Konsumentów lub Regionalny Ośrodek Konsumencki w Olsztynie przy ul. Tarasa Szewczenki 1 lub telefonicznie tel. kom. 531594327 lub e-mail: biuro.olsztyn@dlakonsumenta.pl
Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Teraz Warmiak. #2813194 | 83.6.*.* 2 lis 2019 21:06
Ja miałem problem z listonoszem ze Stawigudy, listy polecone do mnie szły, z auta wychodził by mi do skrzynki awizo wrzucić,odbiór miałem na poczcie, mówiłem mu widzisz auto na podjeździe zadzwoń to wyjdę, dalej robił to samo, zgłaszałem na poczcie co On wyprawia, dopiero jak zmienili na byłego listonosza wróciło do normy.A mogłem mu mordę obić, i powiedzieć że, mnie nie było w domu bo mam awizo.
odpowiedz na ten komentarz
jacko #2810178 | 78.149.*.* 26 paź 2019 22:44
ja 3 lata temu wysłałem paczkę znikła i tyle zero odpowiedzi z UP reklamcje pisma i jakieś 2 tys poszło w d,,, sie je.....ć i tyle .Mamy inne opcje ...
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
hahahhh #2809913 | 83.12.*.* 26 paź 2019 10:04
a ja wysłałem paczke w poniedziałek do kalisza ,paczka dotarła do komorniki koło poznaia zamiast wysłać ją do kalisza wysłali do warszawy ,a warszawa do wrocławia , wrocłoaw do komorniki ,a komorniki spowrotem do wrocławia i tak 3 dni z rzędu oba miasta ślą miedzy sobą tą paczke dzis jest spowrotem w wrocławiu bo komorniki odesłały w nocy tak że paczka zrobiła już koło ,a do kalisza nie trafiła do tej pory dodam ze to juz 6 dzień i paczka polecona priorytet hah
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
mm #2808129 | 89.228.*.* 22 paź 2019 18:25
w zasadzie nigdy nie miałem problemów z Pocztą Polską. Sporo sprzedawałem na allegro i wysyłałem pocztą. Na setki wysłanych paczek, listów poleconych i zwykłych. Zaginął jeden list polecony za który dostałem odszkodowanie coś koło 120 zł. Te przesyłki i listy które zamawiam pocztą przychodzą do mnie o czasie. Mam jedynie zastrzeżenia o te kolejki na poczcie
odpowiedz na ten komentarz
x #2807106 | 31.0.*.* 20 paź 2019 12:41
ach... ta poczta i jakość jej usług...:(
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz