Olsztyńskie tramwaje wjadą na drugą linię
2018-04-27 16:17:06(ost. akt: 2018-04-27 16:25:44)
Drugi etap rozbudowy tramwajów staje się rzeczywistością. Ogłoszono już przetarg. Powstaną kolejne kilometry torów, a do obecnych trzech linii tramwajowych dołączą kolejne dwie.
Umowa na projekt drugiej linii tramwajowej — przypomnijmy — została podpisana w październiku 2015 roku, a więc jeszcze przed otwarciem pierwszej linii. Z kolei przetarg na jej budowę miał być ogłoszony na przełomie maja i czerwca 2017 roku, jednak urzędnicy przekładali terminy kilka razy.
Dzięki pierwszemu etapowi inwestycji powstało 11 km torów oraz trzy linie tramwajowe. Prace nad drugą linią mają rozpocząć się najwcześniej w 2019 r. i potrwać do 30 września 2020 r.
— Od początku, gdy rozpoczęliśmy projekt modernizacji olsztyńskiej komunikacji miejskiej, chcieliśmy zrobić to kompleksowo. Zakładaliśmy więc, że oddana do użytku w 2015 roku trakcja tramwajowa będzie pierwszą, ale nie ostatnią — przypomina Marta Bartoszewicz, rzeczniczka Urzędu Miasta. — Przez ten czas przygotowywaliśmy się do rozbudowy sieci. Mamy już pewne doświadczenie i wykorzystaliśmy je, rozpisując przetarg na budowę drugiej linii i dostawę taboru. Przypomnę, że od kilku tygodni trwa procedura przetargowa związana z zakupem kolejnych 12, a docelowo być może nawet 24 pojazdów.
Planowana inwestycja obejmuje nie tylko budowę sieci tramwajowej, ale także — podobnie jak w pierwszym projekcie — przebudowę sieci podziemnych, odwodnienia ulic, nowe chodniki i ścieżki rowerowe.
— Trasa dwutorowej linii tramwajowej będzie się rozpoczynała się od istniejącej pętli autobusowej przy ul. Wilczyńskiego i biegła na Pieczewo, gdzie zaplanowaliśmy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i punktem socjalno-informacyjnym — dodaje Bartoszewicz. — Na pierwszym odcinku linia będzie przebiegała środkiem ul. Wilczyńskiego i Krasickiego aż do skrzyżowania z ul. Sobocińskiego. Dalej, poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ul. Krasickiego do skrzyżowania z ul. Murzynowskiego powstanie estakada o długości ok. 270 m. Tam tramwaje pojadą nad skrzyżowaniem ul. Krasickiego z Synów Pułku. Do poziomu jezdni dojadą na końcowym odcinku ul. Synów Pułku, a od ul. Wyszyńskiego torowisko będzie przebiegało poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy aż do skrzyżowania z al. Piłsudskiego.
Termin składania ofert mija 12 czerwca. O wyborze wykonawcy zadecydują: cena (60 proc.), dodatkowy okres rękojmi za wady i pielęgnacja trawników i nasadzeń (18 proc.), przejęcie ryzyka przez wykonawcę (17 proc.), ograniczenie utrudnień w trakcie realizacji inwestycji (4 proc.) oraz dodatkowe badania defektoskopowe połączeń szyn (1 proc.).
pj
Komentarze (94) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
jan #2813294 | 37.47.*.* 3 lis 2019 08:53
zamiast budowac kolejne linie na które nie ma pieniędzy lepiej za te pieniądze które miasto ma wybudować jak się należy koncowke przy wysokiej bramie 2 tory i rozbudowac zajezdnie tramwajowa by moc pomiescic zakupione w turcji tramwaje
odpowiedz na ten komentarz
janusz #2550415 | 37.47.*.* 6 sie 2018 16:23
pieniadze unijne przeznaczone na tramwaje nie moga dlugo lezec jezeli nie beda wykorzystane na ten cek ue zabierze
odpowiedz na ten komentarz
janusz #2550412 | 37.47.*.* 6 sie 2018 16:20
w sytuacji gdy brakuje pieniedzy na cala linie to trzeba jak najszybciej znalezc firme ktora wybuduje za te 246 mln krotsza linie powiedzmy z centrum na nagorki zeby nie stracic tego dofinansowania a pozniej w nastepnej perspektywie finansowej przedluzyc ja na pieczewo i byc moze zbudowac koncowke na pl jednosci slowianskiej wysoka brama
odpowiedz na ten komentarz
Tom #2503294 | 145.237.*.* 17 maj 2018 09:11
I wszystko będzie wyglądało jak na głównym zdjęciu tego artykułu.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
dyrektor teatru Jaracza #2500483 | 80.47.*.* 13 maj 2018 09:14
robi przekręty na naszych pieniądzach? http://niezalezna.pl/225019-wielka-kas a-stryja-kijowskiego-gazeta-polska-publi kuje-kompromitujace-umowy
odpowiedz na ten komentarz