Olsztyńskie tramwaje wjadą na drugą linię
2018-04-27 16:17:06(ost. akt: 2018-04-27 16:25:44)
Drugi etap rozbudowy tramwajów staje się rzeczywistością. Ogłoszono już przetarg. Powstaną kolejne kilometry torów, a do obecnych trzech linii tramwajowych dołączą kolejne dwie.
Umowa na projekt drugiej linii tramwajowej — przypomnijmy — została podpisana w październiku 2015 roku, a więc jeszcze przed otwarciem pierwszej linii. Z kolei przetarg na jej budowę miał być ogłoszony na przełomie maja i czerwca 2017 roku, jednak urzędnicy przekładali terminy kilka razy.
Dzięki pierwszemu etapowi inwestycji powstało 11 km torów oraz trzy linie tramwajowe. Prace nad drugą linią mają rozpocząć się najwcześniej w 2019 r. i potrwać do 30 września 2020 r.
— Od początku, gdy rozpoczęliśmy projekt modernizacji olsztyńskiej komunikacji miejskiej, chcieliśmy zrobić to kompleksowo. Zakładaliśmy więc, że oddana do użytku w 2015 roku trakcja tramwajowa będzie pierwszą, ale nie ostatnią — przypomina Marta Bartoszewicz, rzeczniczka Urzędu Miasta. — Przez ten czas przygotowywaliśmy się do rozbudowy sieci. Mamy już pewne doświadczenie i wykorzystaliśmy je, rozpisując przetarg na budowę drugiej linii i dostawę taboru. Przypomnę, że od kilku tygodni trwa procedura przetargowa związana z zakupem kolejnych 12, a docelowo być może nawet 24 pojazdów.
Planowana inwestycja obejmuje nie tylko budowę sieci tramwajowej, ale także — podobnie jak w pierwszym projekcie — przebudowę sieci podziemnych, odwodnienia ulic, nowe chodniki i ścieżki rowerowe.
— Trasa dwutorowej linii tramwajowej będzie się rozpoczynała się od istniejącej pętli autobusowej przy ul. Wilczyńskiego i biegła na Pieczewo, gdzie zaplanowaliśmy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i punktem socjalno-informacyjnym — dodaje Bartoszewicz. — Na pierwszym odcinku linia będzie przebiegała środkiem ul. Wilczyńskiego i Krasickiego aż do skrzyżowania z ul. Sobocińskiego. Dalej, poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ul. Krasickiego do skrzyżowania z ul. Murzynowskiego powstanie estakada o długości ok. 270 m. Tam tramwaje pojadą nad skrzyżowaniem ul. Krasickiego z Synów Pułku. Do poziomu jezdni dojadą na końcowym odcinku ul. Synów Pułku, a od ul. Wyszyńskiego torowisko będzie przebiegało poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy aż do skrzyżowania z al. Piłsudskiego.
Termin składania ofert mija 12 czerwca. O wyborze wykonawcy zadecydują: cena (60 proc.), dodatkowy okres rękojmi za wady i pielęgnacja trawników i nasadzeń (18 proc.), przejęcie ryzyka przez wykonawcę (17 proc.), ograniczenie utrudnień w trakcie realizacji inwestycji (4 proc.) oraz dodatkowe badania defektoskopowe połączeń szyn (1 proc.).
pj
Komentarze (94) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
TRAMINO #2492752 | 194.181.*.* 27 kwi 2018 16:27
Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. No w końcu jakaś dobra wiadomość
Ja #2492761 | 81.190.*.* 27 kwi 2018 16:39
No to dopiero będzie bagno w tym mieście. Totalnie zablokują to chore miasto.
Ocena komentarza: warty uwagi (26) odpowiedz na ten komentarz
Radzio #2492764 | 83.6.*.* 27 kwi 2018 16:41
Czemy Grzymowicz nie zrobi referendum czy ludzie chca kolejnych linii tramwajowych?
Ocena komentarza: warty uwagi (32) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
A co z uczciwymi #2492772 | 188.146.*.* 27 kwi 2018 16:50
Miasto ciasne nie wychodzi poza granice. Drogi obiazdowe gdzie
Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz
23 ... #2492773 | 94.254.*.* 27 kwi 2018 16:50
Ech wy i te wasze tramwaje ..
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz