Przebudowa linii kolejowej Olsztyn-Olsztynek. Sprawdź, kiedy zaczną się utrudnienia
2018-01-03 16:00:00(ost. akt: 2018-01-03 15:23:47)
W 2018 roku czeka nasz region sporo inwestycji. Niestety te, na które czekamy najbardziej, będą nas kosztować też sporo cierpliwości. Przykład? Podróż koleją do Warszawy potrwa dłużej, bo jechać będziemy przez Iławę.
Jak poinformował Ireneusz Merchel, prezes Polskich Linii Kolejowych PKP, w związku z przebudową linii Olsztyn — Działdowo już 22 stycznia zaczną się wyłączenia torowe na odcinku Olsztyn — Olsztynek. W ruchu lokalnym, na trasie Olsztyn - Olsztynek zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza, a pociągi dalekobieżne będą jeździć do Warszawy przez Iławę. Prace na linii maja potrwać do jesieni 2019 roku.
Oprócz prac torowych inwestycja obejmuje też budowę dworców w Nidzicy, Olsztynku i Olsztynie. W przypadku dworca Olsztyn Główny został już ogłoszony przetarg na prace projektowe, które obejmują przebudowę dworca i układu torowego na stacji. Planowane jest też połączenie dworca z Zatorzem. Budowa dworca mogłaby ruszyć w 2020 roku i potrwać dwa lata. Tu kształt inwestycji w dużym stopniu zależy też od tego, czy dworzec zostanie uznany za zabytek.
Po modernizacji linii Olsztyn — Działdowo pociągi pojadą szybciej. Prędkość wzrośnie do 100-140 km/h. Dziś podróż pociągiem do Warszawy zajmuje 2 godz. 27 minut, a po modernizacji tego odcinka i podwyższeniu prędkości na odcinku Warszawa — Działdowo do 200 km/h będziemy jechać z Olsztyna do Warszawy ok. 2 godzin.
Po modernizacji linii Olsztyn — Działdowo pociągi pojadą szybciej. Prędkość wzrośnie do 100-140 km/h. Dziś podróż pociągiem do Warszawy zajmuje 2 godz. 27 minut, a po modernizacji tego odcinka i podwyższeniu prędkości na odcinku Warszawa — Działdowo do 200 km/h będziemy jechać z Olsztyna do Warszawy ok. 2 godzin.
W Krajowym Programie Kolejowym, który był uchwalony w 2015 roku, na inwestycje na Warmii Mazurach przewidziana była kwota 1,4 mld zł. W tej chwili po aktualizacji programu będzie to 2,5 mld zł. Dzięki temu będzie możliwa modernizacja kilku linii, co znacznie skróci czas podroży. W realizacji są linie Olsztyn — Działdowo i Szczytno — Ełk, a fazie projektowej linia Korsze — Ełk, która ma zostać zelektryfikowana oraz Białystok — Ełk. Jest też już studium wykonalności odcinka Gutkowo — Braniewo i w przyszłym roku ma zostać ogłoszony przetarg na realizację tego zadania.
AM, red.
Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
MK #2409250 | 5.172.*.* 3 sty 2018 21:20
Linia na odcinku Działdowo - Olsztyn będzie tylko do 120km/h dostosowana. Poniżej 2 godz. do Wawy to już jest argument do przesiadki do pociągu zwłaszcza przy korkach w Łomiankach. Apropo dworca, czy PKP wyremontuje tylko swoją część? A co z częścią autobusową i wieżowcem, chyba nie ma żadnych rozmów z obecnym właścicielem...
odpowiedz na ten komentarz
Obejrzyjcie sobie jak kiedyś zapie...ły #2409227 | 88.156.*.* 3 sty 2018 20:48
pociągi i to te na parę! To chyba trasa Olsztyn-Korsze :P Uwaga. Po skopiowaniu linku do przeglądarki usuńcie spacje. Naprawdę filmik super. Aż łezka się kręci od wspomnień. Oj najeździłem się nimi kiedyś. A teraz przewalą kamienie pod szynami i mówią że zrobili modernizację za miliardy złotych... https://www.youtube.com/watch?v=uV9btidU R8w
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
SantaFe #2409208 | 88.156.*.* 3 sty 2018 20:31
Wolałbym już wydać te pieniądze na odtworzenie linii Słobity-Orneta-Lidzbark Warmiński-Bisztynek-Sątopy-Reszel-Nowy Młyn. Idealna równoleżnikowo położona, znacznie przybliżająca do kolei rubieże Północnej Polski i znacznie skracająca trasę z portów na Wschód. A przy okazji - cóż za atrakcja i potencjalne możliwości rozwoju tych zaniedbanych gospodarczo regionów.
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Powtarzajmy do znudzenia #2409132 | 89.228.*.* 3 sty 2018 18:31
Co z linią Czerwonka - Mrągowo - Ełk? Większy byłby pożytek z jej przywrócenia niż ze wszystkich tych inwestycji.
Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
XXX #2409125 | 188.146.*.* 3 sty 2018 18:19
Pytanie do redakcji.: Czy w związku z remontem trakcji będą przebudowane także przejazdy kolejowe? Na tą chwilę ginie kilka osób rocznie na tym odcinku. A co dopiero gdy prędkość przejazdu wzrośnie?
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)