Znamy chętnych do zaprojektowania drogi ekspresowej S16
2017-04-28 07:00:00(ost. akt: 2017-04-27 16:10:00)
Otwarte zostały oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji dla drogi ekspresowej S16 na odcinku Mrągowo - Orzysz – Ełk. Chętnych do wykonania zadania jest osiem firm i konsorcjów.
Najtańszą ofertę o wartości ponad 8,5 mln zł złożyło konsorcjum firm: Multiconsult Polska Sp. z o. o. Warszawa i Schϋẞler – Plan Ingenieurgesellschaft mbH Dϋsseldorf, najdroższą – 16,5 mln zł zaproponowało konsorcjum krakowskich firm: MP-Mosty Sp. z o.o. i MPRB Sp. z o.o. Poza ceną zamawiający przyjął w przetargu jeszcze dwa kryteria oceny ofert: doświadczenie zespołu projektowego – 30 proc. oraz doświadczenie zespołu środowiskowego – 10 proc. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 37 miesięcy na zrealizowanie zadania.
- Przedmiotem zamówienia jest wykonanie studium techniczno–ekonomiczno–środowiskowego z elementami koncepcji programowej dla budowy drogi ekspresowej S16 na odcinku Mrągowo - Orzysz – Ełk o dł. ok. 74 km - informuje Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.- W ramach tego zamówienia wykonawca ma zaktualizować materiały do decyzji środowiskowej obejmujące. Do zadań wykonawcy dokumentacji będzie też należało uzyskanie decyzji środowiskowej dla tej inwestycji oraz opracowanie rozwiązań drogowych i mostowych umożliwiających ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie „projektuj i buduj”.
Prace na innych odcinkach szesnastki
Prace na innych odcinkach szesnastki
Obecnie toczą się już prace związane z wykonaniem koncepcji programowej ekspresowej szesnastki na odcinku Borki Wielkie - Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59. Umowę na to zadanie podpisano 27 stycznia 2017 r. z firmą Transprojekt Gdański Sp. z o.o., która za kwotę 3,3 mln zł w ciągu 15 miesięcy ma wykonać dokumentację.
Toczą się także prace nad pozostałymi odcinkami szesnastki. Są to:
• budowa obwodnicy Ostródy o długości 8,7 km - zakończenie planowane na przełomie listopada i grudnia 2017 r.;
• budowa południowej obwodnicy Olsztyna o długości 10 km (GP) oraz 14,7 km wspólnego przebiegu z S51 – zakończenie planowane w II połowie 2018 r.;
• dokumentacja odcinka Olsztyn - Biskupiec - dobudowa II jezdni o długości 25,3 km. Dla tego zadania wydana została decyzja środowiskowa, opracowywana jest koncepcja programowa, projekt budowlany i wykonawczy;
źródło: GDDKiA Olsztyn
• budowa obwodnicy Ostródy o długości 8,7 km - zakończenie planowane na przełomie listopada i grudnia 2017 r.;
• budowa południowej obwodnicy Olsztyna o długości 10 km (GP) oraz 14,7 km wspólnego przebiegu z S51 – zakończenie planowane w II połowie 2018 r.;
• dokumentacja odcinka Olsztyn - Biskupiec - dobudowa II jezdni o długości 25,3 km. Dla tego zadania wydana została decyzja środowiskowa, opracowywana jest koncepcja programowa, projekt budowlany i wykonawczy;
źródło: GDDKiA Olsztyn
Komentarze (11) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Towgier #2234263 | 217.98.*.* 29 kwi 2017 08:44
Pan Jurek robi u siebie ale dobrze
odpowiedz na ten komentarz
Andy #2233781 | 77.112.*.* 28 kwi 2017 15:38
Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Szkoda ze nie przez Kaliningrad piszesz glupoty.
dokładnie myślę jak j&s #2233692 | 95.90.*.* 28 kwi 2017 14:20
Parę lat temu pisano tu o wariantach dwupasmówki przez Mikołajki. Od razu nasunęło mi się pytanie dlaczego tamtędy? Najłatwiejsza droga do wybudowania wiedzie tak jak pisze j&s. Kto forsuje głupawy pomysł aby ruchliwa w przyszłości droga szła przez jezioro, albo tuż obok. Nie rozumiem tego.
Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz
j&s #2233527 | 37.128.*.* 28 kwi 2017 11:18
Zamiast pchać się na siłę z przebiegiem przez Mikołajki, lepiej wyciąć pas 12 metrów drzew i zrobić drogę w przebiegu Mrągowo- Piecki- Ruciane-Nida- Pisz- Orzysz. Mniejsze zaludnienie, brak kolizji środowiskowych, dojazd do poligonu z możliwością przyszłego dobudowania odgałęzienia w kierunku Szyman.
Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)
Pawcio #2233499 | 31.0.*.* 28 kwi 2017 10:50
Ile razy można projektować tę drogę już było kilka wariantów my podatnicy mówimy stanowczo nie
Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz