Ogromne inwestycje drogowe w regionie. Kiedy pojedziemy nowymi odcinkami?
2017-04-06 15:34:36(ost. akt: 2017-04-06 15:34:46)
W połowie marca minął okres przerwy zimowej na budowach dróg krajowych. Mimo prawa do całkowitego wstrzymania prac, żaden z wykonawców nie przerwał robót. Toczyły się te wszystkie prace, którym nie przeszkadzała zimowa pogoda.
Na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w budowie znajduje się 108,4 km dróg o wartości 4,5 mld zł, z czego 83,7 km jest przewidziane do oddania do użytku w 2017 roku. W tym roku kończy się siedem dużych kontraktów: S7 na odcinkach Miłomłyn – Olsztynek (4 zadania), Nidzica – Napierki (2 zadania) i S51 Olsztyn – Olsztynek.
Jeszcze przed wakacjami kierowcy będą mogli pojechać prawie 23-kilometrowym odcinkiem drogi ekspresowej S7 od Nidzicy do granicy z województwem mazowieckim. Zaawansowanie robót na obu realizowanych na tym odcinku zadaniach przekracza 80 proc.
Latem udostępniony zostanie też blisko 9-kilometrowy odcinek S7 między Ostródą a Rychnowem, na którym zaawansowanie robót wynosi 77 proc.
Latem udostępniony zostanie też blisko 9-kilometrowy odcinek S7 między Ostródą a Rychnowem, na którym zaawansowanie robót wynosi 77 proc.
Oddanie do ruchu pozostałych odcinków ekspresowej siódemki w województwie warmińsko-mazurskim realizowanych przez olsztyński oddział GDDKiA przewidziane jest na jesień 2017 roku. W tym czasie zakończy się też budowa obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16 oraz budowa drogi ekspresowej S51 Olsztyn – Olsztynek.
W drugiej połowie roku 2018 zakończy się budowa obwodnicy Olsztyna (2 zadania). Tu zaawansowanie robót na obu odcinkach realizacyjnych nie przekroczyło jeszcze półmetka. Na odcinku Olsztyn Zachód – Olsztyn Południe wynosi 38 proc., a na Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe - 20 proc.
Wiosenny ruch na budowach dotyczy nie tylko dużych, wieloletnich kontraktów. To także mniejsze zadania, poprawiające bezpieczeństwo ruchu drogowego w miejscach, gdzie określono najwyższe klasy ryzyka. Jednym z takich jest przebudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 63 z drogą wojewódzką nr 650 (ul. Armii Krajowej i ul. Targowa) na rondo w Węgorzewie, gdzie rozpoczęły się już pierwsze prace. Rozebrano istniejące chodniki i krawężniki, rozpoczęto prace związane z kanalizacją deszczową, sanitarną i wodociągową. Kolejnym etapem będą roboty przy budowie instalacji gazowej, a następnie roboty elektryczne i teletechniczne. Po zakończeniu tych prac wykonawca przystąpi do robót drogowych. Zakończenie budowy ronda przewidziane jest na koniec października 2017 r.
Budowa ronda w Węgorzewie realizowana jest w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Inwestycje z tego programu to również budowa ciągu pieszo – rowerowego na odcinku Kisielice – Ogrodzieniec. Wkrótce rozpoczną się prace przy budowie ronda w Rozogach na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 53 i 59 oraz budowie ciągu pieszo-rowerowego na odcinku drogi krajowej nr 51 Dywity - Kieźliny. Na etapie przetargu znajdują się obecnie dwa zadania – budowa ronda na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 59 z ulicą Świderską w Giżycku wraz z rozbudową istniejącego układu drogi krajowej do przekroju dwujezdniowego oraz budowa 4 zatok autobusowych przy drogach nr 51 i 57. Kolejnych 11 zadań oczekuje na ogłoszenie przetargu, m.in. rozbudowa DK 53 w Szczytnie (ul. Leyka) czy przebudowa drogi i budowa chodnika w ciągu DK 51 na odcinku Smolajny – Kosyń.
źródło: GDDKiA Olsztyn
W drugiej połowie roku 2018 zakończy się budowa obwodnicy Olsztyna (2 zadania). Tu zaawansowanie robót na obu odcinkach realizacyjnych nie przekroczyło jeszcze półmetka. Na odcinku Olsztyn Zachód – Olsztyn Południe wynosi 38 proc., a na Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe - 20 proc.
Wiosenny ruch na budowach dotyczy nie tylko dużych, wieloletnich kontraktów. To także mniejsze zadania, poprawiające bezpieczeństwo ruchu drogowego w miejscach, gdzie określono najwyższe klasy ryzyka. Jednym z takich jest przebudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 63 z drogą wojewódzką nr 650 (ul. Armii Krajowej i ul. Targowa) na rondo w Węgorzewie, gdzie rozpoczęły się już pierwsze prace. Rozebrano istniejące chodniki i krawężniki, rozpoczęto prace związane z kanalizacją deszczową, sanitarną i wodociągową. Kolejnym etapem będą roboty przy budowie instalacji gazowej, a następnie roboty elektryczne i teletechniczne. Po zakończeniu tych prac wykonawca przystąpi do robót drogowych. Zakończenie budowy ronda przewidziane jest na koniec października 2017 r.
Budowa ronda w Węgorzewie realizowana jest w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Inwestycje z tego programu to również budowa ciągu pieszo – rowerowego na odcinku Kisielice – Ogrodzieniec. Wkrótce rozpoczną się prace przy budowie ronda w Rozogach na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 53 i 59 oraz budowie ciągu pieszo-rowerowego na odcinku drogi krajowej nr 51 Dywity - Kieźliny. Na etapie przetargu znajdują się obecnie dwa zadania – budowa ronda na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 59 z ulicą Świderską w Giżycku wraz z rozbudową istniejącego układu drogi krajowej do przekroju dwujezdniowego oraz budowa 4 zatok autobusowych przy drogach nr 51 i 57. Kolejnych 11 zadań oczekuje na ogłoszenie przetargu, m.in. rozbudowa DK 53 w Szczytnie (ul. Leyka) czy przebudowa drogi i budowa chodnika w ciągu DK 51 na odcinku Smolajny – Kosyń.
źródło: GDDKiA Olsztyn
Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Tom #2219233 | 159.205.*.* 8 kwi 2017 11:59
Ok. Warszawka ma już dobrze. A co z najważniejszą drogą w regionie - 16stką?
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
www.skupaut-olsztyn.pl #2218478 | 94.254.*.* 6 kwi 2017 22:48
ciekawe, propaganda czy fakty
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz
20% #2218381 | 178.235.*.* 6 kwi 2017 20:07
nono to za 4 lata skończą..
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz
hot #2218378 | 151.248.*.* 6 kwi 2017 20:06
A tymczasem na drodze powiatowej Bęsia Kolno można sie zabić. Ustawiono znak ograniczający do 30km/h i po sprawie. Dwa lata temu przebudowano odcinek tej drogi, ale pozostawiono część najbardziej zniszczoną. Gdzie był sens?
odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
dziennikarze panikarze... #2218351 | 188.146.*.* 6 kwi 2017 19:19
małolaty redachtory lubio robić sensacje ....bez wiedzy i rozumu tematu
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-7) odpowiedz na ten komentarz