Ogromne inwestycje drogowe w regionie. Kiedy pojedziemy nowymi odcinkami?

2017-04-06 15:34:36(ost. akt: 2017-04-06 15:34:46)

Autor zdjęcia: mat. GDDKIA Olsztyn/fot. Anna Makowska

W połowie marca minął okres przerwy zimowej na budowach dróg krajowych. Mimo prawa do całkowitego wstrzymania prac, żaden z wykonawców nie przerwał robót. Toczyły się te wszystkie prace, którym nie przeszkadzała zimowa pogoda.
Na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w budowie znajduje się 108,4 km dróg o wartości 4,5 mld zł, z czego 83,7 km jest przewidziane do oddania do użytku w 2017 roku. W tym roku kończy się siedem dużych kontraktów: S7 na odcinkach Miłomłyn – Olsztynek (4 zadania), Nidzica – Napierki (2 zadania) i S51 Olsztyn – Olsztynek.

Jeszcze przed wakacjami kierowcy będą mogli pojechać prawie 23-kilometrowym odcinkiem drogi ekspresowej S7 od Nidzicy do granicy z województwem mazowieckim. Zaawansowanie robót na obu realizowanych na tym odcinku zadaniach przekracza 80 proc.


Latem udostępniony zostanie też blisko 9-kilometrowy odcinek S7 między Ostródą a Rychnowem, na którym zaawansowanie robót wynosi 77 proc.

Oddanie do ruchu pozostałych odcinków ekspresowej siódemki w województwie warmińsko-mazurskim realizowanych przez olsztyński oddział GDDKiA przewidziane jest na jesień 2017 roku. W tym czasie zakończy się też budowa obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16 oraz budowa drogi ekspresowej S51 Olsztyn – Olsztynek.


W drugiej połowie roku 2018 zakończy się budowa obwodnicy Olsztyna (2 zadania). Tu zaawansowanie robót na obu odcinkach realizacyjnych nie przekroczyło jeszcze półmetka. Na odcinku Olsztyn Zachód – Olsztyn Południe wynosi 38 proc., a na Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe - 20 proc.

Wiosenny ruch na budowach dotyczy nie tylko dużych, wieloletnich kontraktów. To także mniejsze zadania, poprawiające bezpieczeństwo ruchu drogowego w miejscach, gdzie określono najwyższe klasy ryzyka. Jednym z takich jest przebudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 63 z drogą wojewódzką nr 650 (ul. Armii Krajowej i ul. Targowa) na rondo w Węgorzewie, gdzie rozpoczęły się już pierwsze prace. Rozebrano istniejące chodniki i krawężniki, rozpoczęto prace związane z kanalizacją deszczową, sanitarną i wodociągową. Kolejnym etapem będą roboty przy budowie instalacji gazowej, a następnie roboty elektryczne i teletechniczne. Po zakończeniu tych prac wykonawca przystąpi do robót drogowych. Zakończenie budowy ronda przewidziane jest na koniec października 2017 r.

Budowa ronda w Węgorzewie realizowana jest w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Inwestycje z tego programu to również budowa ciągu pieszo – rowerowego na odcinku Kisielice – Ogrodzieniec. Wkrótce rozpoczną się prace przy budowie ronda w Rozogach na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 53 i 59 oraz budowie ciągu pieszo-rowerowego na odcinku drogi krajowej nr 51 Dywity - Kieźliny. Na etapie przetargu znajdują się obecnie dwa zadania – budowa ronda na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 59 z ulicą Świderską w Giżycku wraz z rozbudową istniejącego układu drogi krajowej do przekroju dwujezdniowego oraz budowa 4 zatok autobusowych przy drogach nr 51 i 57. Kolejnych 11 zadań oczekuje na ogłoszenie przetargu, m.in. rozbudowa DK 53 w Szczytnie (ul. Leyka) czy przebudowa drogi i budowa chodnika w ciągu DK 51 na odcinku Smolajny – Kosyń.

źródło: GDDKiA Olsztyn

Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Szczytniak #2218216 | 83.6.*.* 6 kwi 2017 16:22

    DK 53 nie przebiega przez ulicę Leyka w Szczytnie. Co najwyżej mogło chodzić o legendarne rondo które między innymi łączyłoby ulicą Leyka z ulicami Piłsudskiego, Polską (DK53) i Wileńską.

    odpowiedz na ten komentarz

  2. Złomiarz #2218217 | 188.146.*.* 6 kwi 2017 16:22

    Drogi - obwodnice trzeba zrobić wszystko rozumiem zwężenia, korki, ciężarówki, błoto - mogę objeżdżać nawet lasem nie ma problemu bo za kilka lub kilkanaście miesięcy będę jeździł dużo lepiej nową drogą i jest OK. Ale tych durnych tramwajowych wizji Grzymowicza przełknąć nie mogę nie dość że nas upodli na maksa przy budowie to po realizacji będzie jeszcze gorzej, tylko korki i czerwone światła.

    Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. AP #2218236 | 94.254.*.* 6 kwi 2017 16:54

      Z omawianych w artykule sukcesów budowlanych tylko się cieszyć ale tego barana , który projektował Piłsudskiego , żeby po roku ja rozwalac i dobudowywac zjazd na Statoil oddał bym pod prokuratora.

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

      1. hej #2218309 | 83.9.*.* 6 kwi 2017 18:40

        ładnie ale są to prace zaczęte przez po a kiedy pis zacznie nowe inwestycje mając z Olsztyna wiceministra i aż prosi się zapytać o odkorkowanie Olsztyna budując krótki odcinek od węzla Wójtowo do Nikielkowa i drugi odcinek od węzla kudypy do drogi w ok. dywity-bukwałd

        Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

      2. Miejscowy żuczek #2218350 | 176.221.*.* 6 kwi 2017 19:19

        To prawda że przez Szczytno przebiega feralna droga 53 i trochę na wyrost zwana jest krajową, ale z ulicą Leyka niewiele ma wspólnego. No może łączy je rondo którego niestety nigdy nie wybudowano pomimo obietnic. Ale nawet to rondo nie przebije obwodnicy Szczytna, które buduje się już 40 lat, a może i więcej.

        Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        Pokaż wszystkie komentarze (10)