Ożywiona lekcja historii

2016-12-09 11:49:09(ost. akt: 2016-12-09 11:55:17)

Autor zdjęcia: Krystyna Michałowska

7 grudnia 2016 r. odbył się Wirtualny Festiwal Historii Najnowszej, którego uczestniczkami były uczennice ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II z Prostek.
His­to­ria ma­gis­tra vitae.
His­to­ria nau­czy­cielką życia.
Cyceron

Zdaniem organizatora, tj. Centrum Edukacji Obywatelskiej: "Wirtualny Festiwal Historii Najnowszej to okazja do spotkania z nieoczywistym obliczem historii Polski i Europy po II wojnie światowej poprzez gry i ćwiczenia wykorzystujące archiwalne fotografie, nagrania oraz inne źródła historyczne."

Zadania, jakie wykonywali uczniowie podczas festiwalu, dawały im możliwość poszerzenia i sprawdzenia swojej wiedzy. Dotyczyły one historii Polski po 1939 roku (sytuacji Polski w okresie wojny, okupacji i PRL-u). Była to także świetna okazja do wykazania się twórczym działaniem poprzez ożywienie historii pisanej – podręcznikowej.

Zmagania festiwalowe - na platformie CEO – trwały pełne 3 godziny zegarowe (10.00-13.00), w czasie których młodzież – pracująca w grupach maksimum pięcioosobowych – wykonała siedem zadań (w tym zadanie dodatkowe). Rozwiązania zadań były na bieżąco sprawdzane i nagradzane. Laureatów zadania dodatkowego ogłoszono po południu dnia następnego.

Uczestnicy festiwalu – uczniowie z różnych szkół w Polsce – wirtualnie poznawali się i uczyli się od siebie nawzajem.

Wirtualny Festiwal Historii Najnowszej odbył się w ramach realizacji projektu „Spotkania z historią najnowszą” dofinansowanego z programu Muzeum Historii Polski „Patriotyzm Jutra”. Towarzyszyło mu wiele emocji, uśmiechu, radości i zadowolenia. Stał się szansą na zawarcie nowych przyjaźni.

Michałowska Krystyna, szkolny opiekun uczennic ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Prostkach



Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: szkolnedziałania