Pociągi z Olsztyna do Wielbarka mogą zniknąć z rozkładu

2016-11-10 07:11:00(ost. akt: 2016-11-09 19:29:47)
Zdjęcie jest illustracją do treści

Zdjęcie jest illustracją do treści

Autor zdjęcia: archiwum

Pod koniec października ruszyło połączenie Olsztyn - Szczytno - Wielbark i pomimo że funkcjonuje od dwóch tygodniu, już teraz mówi się o jego wątpliwej przyszłości.
Przypomnijmy, że do Wielbarka PKP wysyła skład dwa razy w tygodniu: w sobotę i w niedzielę. Pisaliśmy o tym >>> Z Olsztyna pojedziemy do Wielbarka.

Historia tego połączenia jest dość burzliwa, ponieważ reaktywowano je już 3 lata temu i jego opłacalność skończyła się po pół roku funkcjonowania. Tym razem wznowiono ruch pociągów na trasie Olsztyn - Wielbark na prośbę wójta Wielbarka, który motywował ją oczekiwaniami mieszkańców.

W ramach umowy samorządu województwa z przewozami regionalnymi pojawiła się możliwość uruchomienia takiego połączenia. Co doszło do skutku. Tylko powstaje pytanie, czy mieszkańcy Wielbarka na pewno chcieli, żeby połączenie z Olsztynem było tylko w weekendy a nie w dni powszednie? W ciemno można powiedzieć, że raczej nie.

Mieszkańców może zmartwić jeszcze jedna informacja, że połączenie z Wielbarka może mieć krótszy epizod niż poprzednia próba wznowienia ruchu na tej trasie, ponieważ Województwo warmińsko-mazurskie nie wie jeszcze, czy będzie dotować kursy na tej trasie w przyszłym roku.

W rozmowie z portalem transportpubliczny.pl Ewa Labes-Kunicka, kierownik Biura Polityki Informacyjnej UMWW-M mówi, że aktualnie rozkład jazdy na rok 2017 jest w trakcie uzgadniania organizatora [Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego] z operatorem [Przewozami Regionalnymi].

Portal zastanawia się, czy organizator dokładnie przeanalizował popyt na przewozy, jeśli jego optyka jest tak krótkoterminowa, że nie zna on nawet tak podstawowych założeń przyszłorocznego rozkładu jak uruchamianie połączeń lub ich brak. Przedstawicielka samorządu przekonuje jednak, że nowe pociągi odpowiadają na konkretne potrzeby mieszkańców regionu.

Jaki będzie los pociągu do Wielbarka? Odpowiedź na to pytanie powinny przynieść kolejne tygodnie.

Źródło: transportpubliczny.pl / oprac. ad

Komentarze (31) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Mazur #2109952 | 176.221.*.* 10 lis 2016 11:04

    Szynobusy do Wielbarka mają sens, ale w dni robocze. Większa część załoga zakładu IKEA dojeżdża ze Szczytna. Trzeba by było rozpatrzyć przedłużenie trasy do Chorzel, a może nawet do Ostrołęki. Mazowsze swój odcinek zmodernizowało, nawet wybudowali część nowej trasy w okolicy Chorzel. Do modernizacji pozostał ten kawałek Wielbark - Chorzele. Dlaczego Chorzele? Powstaje tam duża, piękna strefa ekonomiczna. Będzie dużo nowych miejsc pracy. Wiadomo Mazowieckie. Sporo osób mogło by dojeżdżać tam do pracy, przez Wielbark właśnie. Ale urzędnicy niczego nie widzą, nie słyszą. Czy tak właśnie ma wyglądać zrównoważony rozwój Polski, czy tak ma wyglądać wyrównywanie różnic rozwojowych między regionami?

    Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. mazurian express #2109835 | 46.151.*.* 10 lis 2016 08:19

      Konsekwentne działania w naszym województwie być muszą: 1.Okrojenie Braniewa - pociągi Olsztyn-Braniewo (i wydłużenie ich do Szczytna) 2.Likwidacja Elbląg-Braniewo (a wystarczyło je wydłużyć czyli z Malborka - przesiadka z Gdyni) 3.Likwidacja Olecka (szlakowa 80) 4.Źle zrobiony Wielbark 5.Brak uruchomienia pociągów do Orzysza po świeżo wyremontowanej linii kolejowej i połączenie ich z Oleckiem - Kombinacje z Ełk-Białystok i Ełk-Korsze 6. Brak połączeń z Ostrołęką 6. C D N 7. C D N 8. C D N 9. ..... Czekamy na dalsze "inwestycje" Um Olsztyn, PR o/Olsztyn i PKP

      Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz

    2. xtrain #2109825 | 46.151.*.* 10 lis 2016 08:05

      Województwo warm-mazurskie słynie z tego, że najlepiej im idzie zawieszanie, likwidacja połączeń. Więc nie dziwi mnie, że kolejna linia może być zamknięta. Znacznie dłuższe i poważniejsze linie od tej do Wielbarka w regionie są zamknięte od wielu lat i Urząd Marszałkowski w Olsztynie nic sobie z tego nie robi, mówi , że tak ma być i śmieje się z tego i z mieszkańców żyjących w miastach przy tych liniach. A zatem nic to nowego...

      Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz

    3. yrek #2109925 | 81.190.*.* 10 lis 2016 10:34

      linię powinni przedłużyć do Ostrołęki tak jak kiedyś pociągi jeździły!! Z tego regionu duzo ludzi mieszka w Olsztynie i mieliby czym dojechać do rodzin. No ale tą linię kolejową to prawie zniszczyli, trzeba by naprawić ubytki w torach. Teraz czasem pojedzie drezyna i to wszystko

      Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz

    4. KaeR #2109921 | 83.9.*.* 10 lis 2016 10:29

      Paranoja! "Zrobimy coś, byle co, ale zrobimy- żeby nie było, że nic nie robimy. Zrobimy to w najgorszym możliwym wydaniu, żeby i tak padło na pysk, żeby było wytłumaczenie." To są ludzie myślący? Kto zatrudnia takich kre**nów? Kto wpadł na pomysł kursu pociągów w soboty i niedziele, gdzie pociąg z Olsztyna odjeżdża o 5:13 i z Wielbarka wyjeżdża po 6:40? Kto w ogóle pomyślał, że nawet to późniejsze połączenie będzie cieszyło się zainteresowaniem w weekendy, skoro Wielbark to nie miasto powiatowe wielkości czy liczebności osób porównywanych z Ostródą czy Ełkiem?

      Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (31)