Prace nad budową S7. Przygotowania do kolejnego przetargu

2016-10-17 13:01:00(ost. akt: 2016-10-17 14:08:43)

Autor zdjęcia: Jan Borodziuk

W poniedziałek (17.10) na budowie drogi ekspresowej S7 w okolicy Napierek Jerzy Szmit podpisał dokumenty umożliwiające rozpoczęcie procedur przetargowych na budowę kolejnego 70-kilometrowego odcinka trasy — od granicy województwa warmińsko-mazurskiego do początku obwodnicy Płońska oraz od Płońska do Warszawy.
Rozbudowę drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od granicy województwa warmińsko-mazurskiego do początku obwodnicy Płońska podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Cała trasa będzie miała długość ok. 71,350 km.

Przebieg planowanego przedsięwzięcia pokrywa się częściowo z istniejącą drogą krajową nr 7 Gdańsk – Warszawa, która jest jedną z ważniejszych dróg w Polsce, prowadzi ruch przez cały kraj w kierunku północ – południe. Obecnie nie spełnia ona kryteriów technicznych do prowadzenia tak dużego i zróżnicowanego ruchu.

Na odcinku około 40 km pomiędzy miejscowością Kuklin w gminie Wieczfnia Kościelna, a miejscowością Unierzyż w gminie Strzegowo projektowana trasa S-7 poprowadzona jest w nowym korytarzu. Nowa droga S7 zaprojektowana jest po stronie wschodniej istniejącej drogi za wyjątkiem Strzegowa, gdzie poprowadzona jest po stronie zachodniej.

Odcinek od granicy województwa warmińsko-mazurskiego do miejscowości Kuklin oraz odcinek pomiędzy miejscowością Unierzyż, a południową granicą opracowania wykorzystują ślad istniejącej drogi. Na odcinku wykorzystującym ślad istniejący przewiduje się ze względu na parametry trasy ekspresowej korektę łuków lub korektę położenia istniejącej jezdni. Dobudowa drugiej jezdni do istniejącej proponowana jest na większości odcinków trasy po stronie wschodniej i tylko na nielicznych fragmentach po stronie zachodniej.



S7 to budowana droga ekspresowa w Polsce między Gdańskiem a Rabką-Zdrój, leżąca w ciągu tras europejskich E28 (na odcinku Gdańsk-Lipce – Elbląg-Wschód) i E77. Łączy aglomeracje: gdańską, warszawską, kielecką i krakowską. Trasa S7 na odcinku Kraków Opatkowice – Rabka-Zdrój stanowi fragment Zakopianki. Projektowana długość całkowita trasy wynosi 706 km, co czyni ją najdłuższą drogą szybkiego ruchu w Polsce.

Budowa drogi ekspresowej S7 jest jednym z elementów budowy nowoczesnego systemu komunikacyjnego Polski. Docelowo S7 ma mieć przekrój 2x2 (dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu na każdą), poza krótkimi fragmentami o układzie 2x3.

W województwie warmińsko-mazurskim trwają intensywne prace związane z budową ekspresówki od położonego na północnym-zachodzie odcinka Koszwały – Elbląg, aż po południowo-wschodni kraniec województwa od Nidzicy do Płońska.

Do użytku zostały już oddane odcinki: Elbląg – Pasłęk (wraz z obwodnicą Elbląga), Pasłęk – Miłomłyn (wraz z obwodnicą Miłomłyna gotową w połowie) oraz Olsztynek - Nidzica (z obwodnicą Olsztynka).

Trwa budowa odcinków S7 Ostróda Północ - Ostróda Południe, Ostróda Południe – Olsztynek oraz Nidzica – granica województwa.

Wykonawcą odcinka S7 na trasie Ostróda – Miłomłyn jest konsorcjum firm Budimex SA z siedzibą w Warszawie oraz Ferrovial Agroman SA z siedzibą w Madrycie. Odcinek Miłomłyn – Ostróda Północ konsorcjum zamierza zbudować w 20 miesięcy za 292,3 mln złotych. Umowa została podpisana w listopadzie ubiegłego roku.

To samo konsorcjum wykona także drogę ekspresową S7 Ostróda Północ – Ostróda Południe wraz z budową obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16. Koszt budowy drogi o długości 18,4 km wyniesie 1,3 mld zł.




Od marca zeszłego roku trwa budowa nowej drogi ekspresowej S7 na trasie Olsztynek – Płońsk na odcinku Nidzica – Napierki. Planowany termin zakończenia budowy odcinka to maj 2017 roku.

Docelowo powstaną cztery węzły drogowe: Nidzica-Północ i Nidzica-Południe oraz dwa kolejne w obrębie miejscowości Powierż oraz Napierki. Budowane są dwa mosty nad rzekami Nida oraz nad strugą Powierż. Wykonawcą odcinka jest firma Strabag.



Komentarze (9) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. enrico #2205578 | 178.235.*.* 20 mar 2017 21:50

    Dróg-nie buduje się po uważaniu-wg jakiegoś widzimisię.Kolejność powinni ustalać rzetelni fachowcy , a nie politycy- głównie wg kryterium: siatki powiązań i natężenia obecnego i przewidywanego ruchu. A on w tamtym regionie nie jest aż tak duży , jak w terenach zurbanizowanych. Dlatego S16 - nie jest taka pilna-chociaż nie wykluczam jej budowy w niedalekiej przyszłości. A do Poznania z półn-wschodu można dojechać jadąc S8 przez W-wę.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. brawo #2121653 | 83.9.*.* 27 lis 2016 12:46

    oby tak dalej

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. trol warminski #2092644 | 79.185.*.* 19 paź 2016 21:23

    Dlaczego dziś nie piszecie nic o sukcesach naszego lotniska w lesie ?

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  4. nie wiem #2090608 | 79.185.*.* 17 paź 2016 15:25

    ile osób zauważyło, ale jescze rano szumna GO pisała, że całość wybuduje STRABAG, jakieś przecieki?! nieźle, nieźle.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. PO to złodzieje #2090604 | 79.187.*.* 17 paź 2016 15:20

      http://niezalezna.pl/87718-roszczenia-ni emcow-zagrozeniem-dla-skarbu-panstwa

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (9)