Ekspresówka na trasie Borki Wielkie - Mrągowo. Ruszył przetarg na kolejny odcinek DK 16

2016-08-05 19:30:41(ost. akt: 2016-08-05 17:11:29)
Tak wygląda odcinek DK16 na trasie Biskupiec - Borki Wielkie

Tak wygląda odcinek DK16 na trasie Biskupiec - Borki Wielkie

Autor zdjęcia: mat. GDDKiA Olsztyn

Kolejny etap prac nad rozbudową szesnastki na Warmii i Mazurach. Ruszył przetarg na wykonanie dokumentacji odcinka Borki Wielkie - Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 15 miesięcy na zrealizowanie zadania.
"Szesnastka" to główny szlak komunikacyjny Warmii i Mazur na linii wschód-zachód. Inwestycja będzie kolejnym etapem rozbudowy drogi. Projektowana trasa będzie miała długość 19,7 km: 15,6 km w ciągu S16 oraz 4,1 km w ciągu DK59 (obwodnica Mrągowa). Przebiegać będzie w okolicach miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie ominie Mrągowo od strony południowo-wschodniej.

Droga na odcinku S16 będzie miała przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, natomiast na przebiegu obwodnicy Mrągowa będzie to droga o przekroju 1x2 lub 2+1. Dostęp do drogi będzie możliwy jedynie poprzez węzły drogowe: Sorkwity, Bagienice i Mrągowo.

Zamawiający przyjął w przetargu dwa kryteria oceny ofert: cena (60 proc.) oraz doświadczenie zespołu projektowego (40 proc.). Termin składania ofert ustalono na 13 września 2016 r. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 15 miesięcy na zrealizowanie zadania.

Po zakończeniu prac nad koncepcją programową GDDKiA przystąpi do ogłoszenia przetargu na realizację zadania w systemie „projektuj i buduj”. Planowany termin ogłoszenia tego przetargu to początek 2018 roku.


źródło: GDDKiA Olsztyn

Komentarze (11) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Całe to wejście do UE #2041696 | 178.235.*.* 6 sie 2016 12:30

    Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. to jedno wielkie utrudnienie w ruchu. Jak zrobią urzędnicy kilka km jakiegoś badziewia to za chwilę rozkopią następne kilkanaście, a poprzednie trzeba remontować i tak w kółko. W dodatku niedługo UE pewnie wystawi im rachunek za te 'dotacje', który zapłacimy wszyscy.

  2. Klaps #2041625 | 83.24.*.* 6 sie 2016 10:24

    A ja się pytam, jakie jest natężenie ruchu na odcinku Borki - Mrągowo w porównaniu z trasą Olsztyn - Ostróda, ze szczególnym uwzględnieniem fatalnego odcinka Gietrzwałd - Stare Jabłonki? Pięć razy mniejsze? Ktoś chyba na głowę upadł budując w pierwszej kolejności dwupasmówkę w takim miejscu. Niech zgadnę: czy to nie ci sami geniusze, którzy zbudowali pierwsze europejskie lotnisko w środku puszczy i najzimniejsze termy w Europie ?

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-10) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    1. Mampka ciekawe #2041561 | 88.156.*.* 6 sie 2016 08:42

      już są obwodnice Olsztyna i S51 wybudowana ;)

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz

    2. to ciągle powoli i mało #2041555 | 95.90.*.* 6 sie 2016 08:24

      Nasze Województwo w dalszym ciągu traktowane jest po macoszemu. Bez normalnej (już nie mówię dobrej) infrastruktury drogowej nie będzie nowych inwestorów. Tak jak Gdańsk ma z południem Polski S7, tak my musimy mieć dwupasmówkę z Białegostoku do Poznania przez Olsztyn, Wielkość Olsztyna nie ma znaczenia. Jak się spojrzy na mapę Polski to od razu wiadomo o czym ja piszę. Jest to najkrótsza trasa z państw bałtyckich do granicy zachodniej. Nie muszą wszyscy jechać przez Warszawą.

      Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

    3. rafael #2041477 | 89.70.*.* 5 sie 2016 23:45

      Przetargi na projektuj i buduj to patologia. Jak można mówić o cenie czegoś na co jeszcze nie ma projektu. Potem projektują i budują jak najtaniej, a to badziewie będzie na lata.

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      Pokaż wszystkie komentarze (11)