Nie chcemy żadnego tramwaju na Wilczyńskiego. Kto buntuje się przed budową drugiej linii tramwajowej w Olsztynie?

2016-05-19 20:00:28(ost. akt: 2016-05-19 19:31:39)

Autor zdjęcia: Bartosz Cudnoch

Budowa linii tramwajowej wzdłuż ul. Wilczyńskiego będzie, z jednej strony, wyzwaniem dla inżynierów, a z drugiej — czasem próby dla przedsiębiorców i mieszkańców. Pytanie, jak ci ostatni zniosą operację na otwartym sercu największej sypialni Olsztyna.
Ulica Wilczyńskiego jest w pewnym sensie nietypowa. Przyjezdni, stojąc na niej, mogą mieć wrażenie, że to centrum miasta, bo z każdej strony do swoich wnętrz zapraszają banki, lokale handlowe i usługowe, centrum handlowe, znajdą się tam nawet przychodnie, dyskoteka czy klub fitness. Tak wygląda główna ulica południowej części Olsztyna, serce Jarot. I to serce wraz z rozbudową linii tramwajowej czeka drogowy przeszczep.

Jak pisaliśmy, przed tygodniem ratusz zaprezentował optymalny jego zdaniem wariant rozbudowy, według którego torowisko powstanie od skrzyżowania z al. Sikorskiego do pętli autobusowej „Pieczewo”, a tramwaj pojedzie dokładnie środkiem drogi. Wymusi to tym samym okrojenie pasów ruchu dla samochodów do jednego w każdym kierunku. Wiąże się to z całkowitą przebudową ulicy. 




— Decyzja o tym, że tory będą wybudowane na środku ulicy, zapadła po konsultacjach z przedsiębiorcami. Zgłaszali nam też, że powinniśmy zadbać o jak największą liczbę miejsc parkingowych. Dlatego tam, gdzie była taka możliwość, również je zaplanowaliśmy — mówi Marta Bartoszewicz, rzeczniczka Urzędu Miasta. — Wszyscy byli zgodni, że potrzeba tam jak najwięcej nasadzeń zieleni, o czym też nie zapomnieliśmy. Koniecznością było także zaplanowanie ścieżek rowerowych. W koncepcji udało nam się zmieścić wszystkie te elementy, a jednocześnie zachować istniejące budynki.




Z mieszkańcami Jarot rozmawiał nasz reporter, Rafał Bieńkowski. Opinie mieszkańców znajdziesz w piątkowym magazynie "Tydzień w Olsztynie i Powiecie" — dodatku do "Gazety Olsztyńskiej". Polecamy!

***


Komentarze (189) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Podejrzliwy #2069918 | 88.156.*.* 20 wrz 2016 20:33

    Czemu Ratuszowi tak zależy na budowie linii wbrew opinii mieszkañców. Czyżby drugi Michelin z ostatnich dni??? CBA - czy polak zawsze musi by© mádry po szkodzie?

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. Tom #2012156 | 145.237.*.* 17 cze 2016 11:21

    Nie rozumiem podejścia urzędników z Panem Grzymowiczem na czele. Jakie jest drugie dno tego całego cyrku tramwajowego?

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  3. Ja #2007182 | 83.9.*.* 8 cze 2016 16:50

    Jadę ,do Ciebie tramwajem,w ręku mam bukiet róż.......

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  4. spalarnia śmieci #2005943 | 88.156.*.* 6 cze 2016 20:31

    http://www.debata. olsztyn.pl/wiadomoci/olsztyn/5155-olszty n-nie-potrzebuje-spalarni-michelin-zmode rnizuje-swoja-cieplownie-najnowsze-slajd -kafelek.html

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  5. wywrotowiec #2005473 | 213.73.*.* 6 cze 2016 09:48

    Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. ch... wam w d.. samochodziarskie trole!!!!!!!

    Pokaż wszystkie komentarze (189)