Wójt i jego urzędnicy przeprowadzili się na ul. Kościuszki

2015-11-10 12:00:00(ost. akt: 2015-11-12 11:50:56)

Autor zdjęcia: Kamil Mróz

Przygotowywana latami przeprowadzka Urzędu Gminy Ełk w końcu się ziściła. Od minionego tygodnia wójt i urzędnicy gminni przyjmują petentów w nowym budynku przy ul. Kościuszki 28A. Oprócz urzędu gminy na Kościuszki urzędować będzie też Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej i Zespół Obsługi Szkół.
Wójt i urzędnicy przeprowadzili się do nowego budynku pod koniec października. Urząd gminy funkcjonuje już płynnie, obecnie trwa przeprowadzka Zespołu Obsługi Szkół. Natomiast Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej rozpocznie urzędowanie przy ul. Kościuszki na początku listopada. Decyzję o przeniesieniu trzech urzędów w jeden wójt gminy Tomasz Osewski tłumaczy argumentami finansowymi.

— Nowy gminny budynek jest bardzo przestrzenny. Jest w nim dość miejsca na trzy urzędy. Dzięki takiemu rozwiązaniu zaoszczędzimy koszty wynajmu dodatkowych pomieszczeń, a petenci będą mogli zdecydowanie sprawniej załatwić swoje sprawy — wyjaśnia wójt.

Nowa siedziba urzędu zajmuje około 1,5 tys. m kw. Posiada cztery piętra, windy i podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Pod budynkiem przewidziane są miejsca parkingowe na kilkadziesiąt samochodów. Decyzję o przeprowadzce podjęły jeszcze poprzednie władze gminy. Całość przeprowadzki, razem z zakupem budynku i jego remontem, kosztowała około 7,2 mln zł. Nowemu wójtowi udało się zaoszczędzić ponad 800 tys. zł.

— Jeśli mógłbym decydować wcześniej, to kupiłbym pod siedzibę urzędu grunt i wybudował budynek od podstaw. Taką decyzję podjęli urzędnicy gminy z Suwałk, za dwukrotnie mniejszą sumę wybudowali większą i nowocześnie wyposażoną siedzibę — mówi wójt Tomasz Osewski. — Przeprowadzka na ul. Kościuszki pochłonęła sporą część naszego budżetu. Jednak przeprowadzić się musieliśmy, ponieważ mój poprzednik kupił już i zapłacił za remont budynku. Byłoby marnotrawstwem na olbrzymią skalę zatrzymanie całego procesu. Starałem się dokonać maksymalnych oszczędności tak, aby nie nadwyrężyć pieniędzy podatników. Większość mebli jest starych, w moim gabinecie są używane biurka i krzesła. Radni gminni także poprosili mnie, żeby w nowej sali konferencyjnej stanęły stare stoły i krzesła. Oczywiście w nowym budynku jest ładnie i przestrzennie, mieszkańcy gminy z pewnością będą mieli łatwiejszy dostęp do wszystkich interesujących ich referatów, a pracownikom urzędu pracuje się wygodniej. Jednak ja staram się wywiązywać z moich obietnic wyborczych i robić w naszej gminie porządek. Jestem zdania, że ważniejsze od siedziby urzędu i gabinetów jest dobro mieszkańców gminy Ełk.

Co ze starą siedzibą urzędu przy ul. Armii Krajowej 3? Najprawdopodobniej już niedługo kamienica pójdzie pod młotek. Na 30 listopada zaplanowany jest przetarg. Za starą siedzibę wójtów gminy Ełk zapłacić trzeba milion złotych brutto, wadium wynosi 97 tys. zł.


Dane adresowe Urzędu Gminy Ełk:
ul Kościuszki 28A, 19-300 Ełk
tel. 087 619 45 00, 619 45 50
fax. 087 619 45 01



Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. [url=mailto:i.hrywna@gazetaolsztynska.pl] Pomogę: Igor Hrywna/url]


Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. kret #1860523 | 185.56.*.* 18 lis 2015 19:50

    1500m2 - 10tys. mieszkańców gminy. Nie mam uwag.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)