Na wyjeździe z Olsztyna do Warszawy drogowcy budują wiadukt i przejście dla zwierząt

2025-10-11 10:00:47(ost. akt: 2025-10-10 13:57:57)
Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Andrzej Sprzączak

Na przebudowywanej trasie wyjazdowej z Olsztyna do Warszawy drogowcy budują wiadukt i przejście dla zwierząt. Mimo że część robót wykonano wcześniej, planowany na sierpień 2027 roku termin oddania drogi do użytku nie zmienił się - poinformował Zarząd Dróg Wojewódzkich.
Chodzi o rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 527 na odcinku od ul. Dybowskiego na wysokości Kortowa w Olsztynie do Węzła Olsztyn Południe. To wyjazd z Olsztyna w kierunku Warszawy. Od momentu rozpoczęcia przebudowy, czyli od 12 kwietnia, kierowcy muszą korzystać z objazdu obwodnicą miasta, który będzie obowiązywał do grudnia 2026 r.

— Wykonano już prace rozbiórkowe wiaduktu kolejowego, przepust hydrologiczny na cieku wodnym, wzmocniono podłoże na nasyp drogowy oraz częściowo warstwy konstrukcji jezdni oraz ścieżki piesze i rowerowe na odcinku od miasta do ronda na skrzyżowaniu z ul. Nad Łyną — poinformował dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie Waldemar Królikowski.

Obecnie trwają prace związane z budową wiaduktu kolejowego, a także przepustu, który jest przejściem dla zwierząt, oraz prace związane z budową nasypu drogowego.

— Mimo że część robót wykonano wcześniej, niż zakładał harmonogram, to planowany na sierpień 2027 roku termin oddania drogi do użytku nie zmienił się — dodał dyr. Królikowski.

Trasa głównego objazdu fragmentu drogi odbywa się obwodnicą Olsztyna w ciągu dróg S16 i DK16.

Umowę na modernizację 2,1-kilometrowej drogi wyjazdowej z Olsztyna w kierunku Warszawy za 125 mln zł podpisano w listopadzie ub. roku. Unijne dofinansowanie wynosi 95 mln zł.

Fragment DW527 od granic miasta - ulicy Warszawskiej - do południowej obwodnicy Olsztyna był jednojezdniową drogą, która była komunikacyjnym „wąskim gardłem”. Korzystało z niego każdego dnia ok. 20 tys. kierowców, w tym ci, którzy dojeżdżali z podolsztyńskiego Bartąga do stolicy Warmii i Mazur.

Według drogowców nowy odcinek usprawni ruch między Olsztynem a gminą Stawiguda.

Budowa potrwa do sierpnia 2027 roku. Będzie to trasa dwujezdniowa. Obok drogi będzie ścieżka rowerowa o długości 2,4 km oraz chodnik. Modernizacja zakłada budowę ronda turbinowego z drogą powiatową w kierunku Bartąga i drogą gminną w kierunku Starego Dworu, przebudowę skrzyżowania z drogą gminną w kierunku Tomaszkowa, budowę pętli autobusowej przy ulicy Nad Łyną, budowę dwóch zatok autobusowych, budowę nowego wiaduktu nad linią kolejową nr 216 Działdowo-Olsztyn Główny oraz budowę przepustu nad dopływem spod leśniczówki Stary Dwór.

(PAP)