Nocleg z nutą skandynawskiego stylu? IKEA otworzyła pierwszy hotel w Hiszpanii

2025-05-24 03:03:52(ost. akt: 2025-05-24 03:13:11)

Autor zdjęcia: AI

Szwedzka sieć IKEA zadebiutowała w Hiszpanii w nowej roli – uruchomiła swój pierwszy hotel na Wyspach Kanaryjskich. Obiekt nosi nazwę Las Dunas de Santa Catalina Boutique House i znajduje się w Las Palmas, stolicy Gran Canarii, zaledwie pięć minut spacerem od plaży Las Alcaravaneras. Hotel ma kategorię dwóch gwiazdek i działa za pośrednictwem spółki celowej Sarton Canarias.
To jednak nie koniec planów. Już zapowiedziano kolejny obiekt – Las Vegas de Ciudad Jardín Suites, który powstanie z przebudowy dwóch sąsiadujących willi przy ulicach Brasil 15 i Fortuny 3. Nowy hotel ma oferować 21 pokoi.

Bez logo, bez klasyki IKEA

Choć IKEA od 1964 roku prowadzi hotel w szwedzkim Älmhult – charakterystyczny dzięki wystrojowi nawiązującemu do stylu marki – kanaryjski obiekt obrał inną drogę. Jak donosi portal Canarianweekly.com, hotel w Las Palmas nie nosi logo IKEA ani nie prezentuje typowego dla firmy designu. Nie znajdziemy tu klasycznych mebli w paczkach, jaskrawych barw czy skandynawskiego minimalizmu w jego najbardziej rozpoznawalnej formie. Las Dunas de Santa Catalina stawia na neutralną estetykę i kameralny klimat.

Prostota i komfort

Nowo otwarty butikowy hotel oferuje odkryty basen, ogród, taras oraz bezpłatne Wi-Fi. Pokoje urządzono w duchu skandynawskiej prostoty, z naciskiem na wygodę. Każdy z nich wyposażono w klimatyzację, ekspres do kawy, minibar, telewizor z płaskim ekranem i łazienkę z bidetem.

Goście mogą rozpocząć dzień od śniadania kontynentalnego – idealnego przed zwiedzaniem pobliskich atrakcji, takich jak Park Rzymski, Audytorium Alfreda Krausa czy akwarium Poema del Mar.

Nowy kierunek IKEA

Choć debiut Ikei w hiszpańskiej branży hotelarskiej może zaskakiwać, wpisuje się w szerszą strategię firmy, która coraz aktywniej działa w sektorze nieruchomości i turystyki. IKEA testowała już podobne projekty m.in. na Majorce i Karaibach, koncentrując się na mniejszych, dobrze zlokalizowanych obiektach w popularnych kurortach.

Otwarcie hotelu w Hiszpanii oraz zapowiedź kolejnego obiektu sugerują rosnące zainteresowanie szwedzkiego giganta branżą hotelową. Nie bez powodu – w 2024 roku wartość inwestycji w hiszpański sektor hotelarski przekroczyła 3 miliardy euro, co czyni go atrakcyjnym kierunkiem rozwoju.


Źródło: turystyka.rp.pl