Najpierw tunel, teraz zabytkowe wiaty. Dworzec Zachodni w Olsztynie odzyskał blask [ZDJĘCIA]
2024-10-30 07:00:00(ost. akt: 2024-10-29 15:13:37)
Dworzec Zachodni w Olsztynie odzyskał blask. Po oczyszczeniu tunelu przyszedł czas na zabytkowe wiaty, które również zyskały nowy wygląd. Miejsce, które wcześniej odstraszało graffiti, teraz zachęca podróżnych. Ostatnie prace kosztowały ponad 33 tys. zł, a ich efekty są już widoczne.
Dworzec Zachodni w Olsztynie odzyskał blask. Najpierw tunel, a teraz zabytkowe wiaty. Wszystkie elementy zostały oczyszczone i odrestaurowane. Dworzec już nie straszy, a wręcz zachęca.
Przypomnijmy, część ścian była pomazana farbą, a napisy i malunki wewnątrz tunelu oraz na wiatach prowadzących do przejścia nie dodawały temu miejscu uroku.
Jak poinformował ZDZiT, w połowie października zakończono prace związane z oczyszczaniem z graffiti przejścia podziemnego do Dworca Zachodniego w Olsztynie. Mozolne prace trwały przez pięć dni.
— Mając na uwadze fakt, że tego typu działania są pracochłonne i kosztowne (oczyszczenie przejścia oraz wiat wejściowych z zadaszeniem wyniósł 33 628,20 zł brutto – 123 zł/m²) liczymy, że podobne akty wandalizmu nie będą już miały miejsca — czytamy na stronie ZDZiT.
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie tego typu działania realizuje poza umowami na oczyszczanie miasta w zależności od potrzeb oraz w miarę posiadanych środków finansowych.
Teraz przyszedł czas na oczyszczenie zabytkowych wiat znajdujących się nad wejściami prowadzącymi na perony. Przypomnijmy, że w sierpniu 2010 roku wiaty pochodzące z początku XX wieku zostały wpisane do rejestru zabytków. To zadecydowało o pozostawieniu ich w niezmienionej formie, mimo iż pierwotny projekt tunelu zakładał wymianę starych wiat na nowe konstrukcje.
Warto również wspomnieć, że w ostatnim czasie zostało oczyszczone także przejście podziemne przy stacji Olsztyn Śródmieście.
Remont starego, ponadstuletniego tunelu był konieczny, bo w trakcie modernizacji stacji Olsztyn Główny wymieniono nad nim tory. Teraz trzeba było naprawić izolację nad tunelem, usunąć pęknięcia w tynku i pomalować ściany. Roboty kosztowały PKP PLK prawie 400 tys. zł.
ga
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Cyranka #3116032 30 paź 2024 08:22
Wydano sporo kasy, a za chwilę jakieś ameby znów pomażą sprayem mury. Poza tym zasadniczym mankamentem tego dworca jest brak tablic informacyjnych. Kupujesz bilet w internecie i idziesz od razu na peron, a tem żadnej wizualnej informacji o najbliższych pociągach przyjeżdżających i odjeżdżających. Taka informacja jest w holu głównym, ale tam, ci którzy mają już bilety nie zachodzą. Poza tym mało jest ławek i zadaszeń na peronach. Ktoś kto projektował ten dworzec nie miał zielonego pojęcia o potrzebach pasażerów we współczesnych warunkach.
odpowiedz na ten komentarz