Myślała, że rozmawia z pracownikiem banku. Straciła 13 tysięcy
2024-09-11 17:00:00(ost. akt: 2024-09-11 14:29:41)
Pewna kobieta po kontakcie telefonicznym z osobą podającą się za pracownika banku straciła prawie 13 tysięcy złotych. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wyłudzić pieniądze. Bądźmy ostrożni podczas dokonywania internetowych transakcji, a szczególnie w kontaktach z nieznajomymi.
W poniedziałek (9 sierpnia) do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie zgłosiła się kobieta, która twierdziła, że padła ofiarą oszustów. Do pokrzywdzonej miała zadzwonić osoba podająca się za pracownika placówki bankowej z informacją o próbie włamania na jej rachunek bankowy.
Oszust twierdził, że jedynym sposobem na uchronienie jej oszczędności, jest przelanie ich na konto techniczne. Po chwili do pokrzywdzonej zadzwonił kolejny mężczyzna, również podający się za pracownika banku. Wypytał ją o dane osobowe, w tym numer pesel. Następnie zgodnie z przekazanymi instrukcjami wykonała przelewy na wskazane konto. Kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa, po tym, jak zadzwoniła na infolinię banku. Wartość strat to prawie 13 tysięcy złotych.
Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania internetowych transakcji! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, jak i nie polecają instalowania aplikacji i logowania się do konta podczas rozmowy, nie informują poprzez komunikatory społecznościowe o wykonywaniu ruchów na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez