Dobra wiadomość dla podróżujących olsztynian. Olsztyńska Karta Miejska ponownie w internecie

2024-06-21 09:00:00(ost. akt: 2024-06-20 14:27:45)
Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie ma bardzo dobrą wiadomość dla wszystkich podróżujących komunikacją miejską olsztynian. Strona internetowa dedykowana Olsztyńskiej Karcie Miejskiej jest już dostępna.
To ogromne ułatwienie dla mieszkańców Olsztyna, którzy większość swoich spraw załatwiają w internecie.

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie poinformował w czwartek (20 czerwca), że strona internetowa dedykowana Olsztyńskiej Karcie Miejskiej ponownie jest dostępna.

— Pod adresem kartamiejska.olsztyn.eu znajdziecie państwo wszystkie niezbędne informacje dotyczące tego, co należy zrobić, by m.in otrzymać OKM, zakodować na niej bilety czy doładować swoje konto — napisał w komunikacie ZDZiT.

Olsztynianie muszą jednak pamiętać, że jeśli chcą zalogować się na stronę internetową, ich Olsztyńska Karta Miejska musi być aktywna. Jeśli od sierpnia 2023 roku mieszkaniec Olsztyna nie dokonał ponownej aktywacji, musi zrobić to osobiście w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZDZiT.

Gdzie można to zrobić?

— Punkt Obsługi Klienta ZDZiT CENTRUM (al. Piłsudskiego – przy Aurze)
— Punkt Obsługi Klienta ZDZiT JAROTY (ul. Kanta/Witosa – przystanek tramwajowy)
— Punkt Obsługi Klienta ZDZiT NAGÓRKI (ul. Barcza – pętla autobusowa)
— Punkt Obsługi Klienta ZDZiT (ul. Knosały 3/5B – siedziba ZDZiT)

Dlaczego strona wcześniej nie działała?

Awaria systemu zarządzania ruchem, gigantyczne korki, a także zablokowane biletomaty w autobusach, tramwajach i na przystankach. Do tego doprowadził atak hakerski na systemy ZDZiT w Olsztynie w czerwcu 2023 roku. Sprawa trafiła do prokuratury i do właściwych służb związanych z bezpieczeństwem internetu oraz ochroną danych osobowych (m.in. CERT NASK). Olsztyn długo „stawał na nogi” po ataku, a pasażerowie przez kilka tygodni mieli problem z zakupem biletów. Nie działały również karty miejskie, które ponownie trzeba było aktywować.

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Andyy #3115021 21 cze 2024 10:36

    To, że był atak hakerski to wiem, cytat: "Sprawa trafiła do prokuratury i do właściwych służb związanych z bezpieczeństwem internetu oraz ochroną danych osobowych (m.in. CERT NASK)" no i na jakim etapie jesteśmy?.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz