GazetaOlsztynska.pl
9 maja 2025, Piątek
imieniny: Grzegorza, Karoliny, Karola
  • 7°C
    Olsztyn

Unia Europejska
GazetaOlsztynska.pl
    • Wiadomości
    • Sport
    • Plebiscyty
    • Biznes
    • Nieruchomości
    • Moje Mazury
    • e-Wydania
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Portale miejskie
  • Bartoszyce
  • Działdowo
  • Braniewo
  • Ełk
  • Giżycko
  • Gołdap
  • Iława
  • Kętrzyn
  • Lidzbark Warmiński
  • Lubawa
  • Mrągowo
  • Morąg
  • Nidzica
  • Nowe Miasto Lubawskie
  • Olecko
  • Olsztyn
  • Ostróda
  • Pisz
  • Szczytno
  • Węgorzewo
GazetaOlsztynska.pl
  • Wiadomości
  • Sport
  • Plebiscyty
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Moje Mazury
  • e-Wydania
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
  • Ogłoszenia
  • Anty-defamation
  • Kongres Przyszłości
  • Europe Direct
  • Plebiscyt Sportowy
  • Bartoszyce
  • Działdowo
  • Braniewo
  • Ełk
  • Giżycko
  • Gołdap
  • Iława
  • Kętrzyn
  • Lidzbark Warmiński
  • Lubawa
  • Mrągowo
  • Morąg
  • Nidzica
  • Nowe Miasto Lubawskie
  • Olecko
  • Olsztyn
  • Ostróda
  • Pisz
  • Szczytno
  • Węgorzewo

Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej

Historia tramwajów w Olsztynie sięga 1905 roku, kiedy ponad 25-tysięczne miasto zostało stolicą rejencji. Władze miejskie postanowiły wybudować linie tramwaju elektrycznego. Początkowo tramwaj miał połączyć centrum miasta ze znajdującym się we wschodniej części miasta Dworcem Olsztyn Główny. 15 grudnia 1907 uruchomiono linię nr 1 (Dworzec Główny – most Św. Jana na Łynie) o długości 2,3 km i linię nr 2 (1 Maja – Jakubowo) o długości 2,44 km. 19 kwietnia 1908 przedłużono linię nr 1 do Placu Roosevelta. 9 grudnia 1909 do użytku oddana została inna trasa linii nr 1: od mostu Św. Jana do pętli naprzeciw Dworca Zachodniego o długości 2,72 km. W roku 1930 przedłużono linię nr 1 do Alei Przyjaciół. W roku 1934 tramwaj linii nr 1 kursował co 7,5 minuty, a na linii nr 2 co 15 minut. Średnia prędkość tramwajów wynosiła 11,5 km/h.

Autor: Konrad Suchocki

Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej Tramwaje w Olsztynie. Historia reaktywacji linii tramwajowej
GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt
Najświeższe informacje, najciekawsze wiadomości, najnowsze wydarzenia z Olsztyna i innych miejscowości z Warmii i Mazur.
GALINDIA Sp. z o.o. w Olsztynie 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B; NIP: 739-32-15-125
Redakcja
tel. 514 800 549
redakcja@gazetaolsztynska.pl
Patronaty:
tel. 502 499 528
m.dargiewicz@gazetaolsztynska.pl
Centralne Biuro Ogłoszeń w Olsztynie
Biuro czynne 7.00 - 15.00
ul. Plac Bema 5 (budynek Starostwa Powiatowego)
tel. 514 800 517
b.ogloszen@gazetaolsztynska.pl

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD