Quantcast

środa, 25 listopada 2020. Imieniny Elżbiety, Katarzyny, Klemensa

Kolejki w wydziale komunikacji w Olsztynie. Radny pyta o sposób rozwiązania problemu

2020-09-16 17:10:38 (ost. akt: 2020-09-16 15:03:23)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: archiwum GO/pk

Na kolejki w wydziale komunikacji w Olsztynie kierowcy narzekają już od dłuższego czasu. Problem zauważył także radny Tomasz Głażewski, który złożył w tej sprawie interpelację do prezydenta.

"Codziennie można zauważyć przed drzwiami wejściowymi do wydziału komunikacji kilkunastoosobową kolejkę oczekujących. W związku ze zmianami przepisów zwiększyła się liczba osób, które muszą załatwiać sprawy w wydziale. Jednocześnie praktycznie nie ma możliwości rezerwacji kolejki drogą elektroniczną" — pisze w interpelacji do prezydenta Tomasz Głażewski. I Dodaje: "System kolejkowy użytkowany w Urzędzie Miasta ma poważne ograniczenia systemowe utrudniające jego administrowanie i użytkowanie".

Radny zapytał, jakie czynności zostały lub zostaną podjęte, by rozwiązać ten problem. "Czy jest dostateczna informacja o terminach jakie mają właściciele pojazdów na dokonanie niezbędnych czynności i co do sposobów ich załatwiania (np. drogę elektroniczną). Czy liczba osób jaka obsługuję tę większą liczbę mieszkańców jest wystarczająca do zapewnienia sprawnej obsługi. Biorąc pod uwagę ograniczenia systemu kolejowego, czy przewidywana jest zmiana".

W odpowiedzi prezydenta Piotra Grzymowicza czytamy:
"Obowiązujące od stycznia 2020 r. nowe przepisy nałożyły na samorządy dodatkowe, nowe zadania związane z rejestracją pojazdów. W świetle tych regulacji każdy właściciel pojazdu jest zobowiązany do złożenia wniosku o nabyciu/zbyciu pojazdu właściwemu organowi rejestrującemu, niezależnie od faktu rejestracji pojazdu. W efekcie tego mieszkańcy Olsztyna gremialnie zaczęli składać stosowne wnioski. Na dzień 31.08.br takich wniosków wpłynęło ponad 8 tys., do realizacji pozostało 1100 spraw. Każdego dnia ok. 50 takich wniosków odnotowujemy w Wydziale Komunikacji. Od początku pandemii zostały podjęte działania, by umożliwić załatwianie jak najwięcej spraw drogą elektroniczną,(ePUAP,e-mail), natomiast system elektronicznej rezerwacji kolejki rezerwuje konkretną wizytę w wydziale.

Każdego dnia do dyspozycji klientów jest 166 slotów, w tym 107 slotów w referacie rejestracji pojazdów oraz 59 w referacie wydawania uprawnień dzięki porozumieniu z podmiotami prawnymi, ta kolejka nie jest blokowana przez nie. Wszystkie firmy leasingowe, które mają swoje siedziby na terenie Olsztyna - a tych jest ok.30, mają wyodrębnione trzy stanowiska, gdzie zapewniamy im kompleksową obsługę. Codziennie zgłaszają ok.70-75 spraw.

Ponadto dla tzw. klientów instytucjonalnych (salony samochodowe, firmy transportowe instytucje państwowe dysponujące znaczną flotą samochodów) wyznaczone zostały kolejne dwa stanowiska obsługi. Każdego dnia obsługiwanych jest tu 50-60 spraw".

Prezydent Olsztyna dodaje, że zniesienie tzw. lockdownu spowodowało ogromne zainteresowanie mieszkańców załatwianiem spraw w wydziale. Każdego dnia realizowanych jest ok . 260-270 spraw. "Bywa, że przed wydziałem komunikacji ustawia się kilka osób, są to głównie osoby oczekujące na uzyskanie informacji, pomimo tego, że na stronach urzędu zamieszczone są wszelkie informacje o sposobach załatwiania wszystkich spraw w wydziale, podane są numery telefonów, adresy poczty mailowej" — dodaje prezydent.


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl



Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (12) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Jakub #2973464 | 176.221.*.* 17 wrz 2020 13:30

    Czyżby kolejny element walki z kierowcami? To już zwężanie ulic i bezsensowne objazdy nie wystarczają? Ktoś w tym mieście jest za bardzo uczulony na transport indywidualny.

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Petent #2973248 | 5.173.*.* 17 wrz 2020 08:07

    Problemem są cwaniaki co przychodzą bez erejestracji i wciskają się na chama. Okazuje się że wszyscy na tą samą godzinę. Ten gościu z brodą powinien to ogarniać ale nie daję sobie z tym rady. Druga sprawa to Panie nie pytają o kod co daje furtkę dla cwaniaków. Radzę wam jak będziecie to podzielić ludzi którzy czekają na 3 kolejki. Do rejestracji, do odbioru dowodu i do prawa jazdy.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. Edward #2973234 | 95.49.*.* 17 wrz 2020 07:40

    Telefonów nie odbierają, zapisy przez internet zapełnione na najbliższe miesiące, na miejscu kolejka że aż się rzygać chce. Obsługa taka powolna ze zasnąć można snem wiecznym. O czym tu pisać?

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. ojej #2973225 | 185.139.*.* 17 wrz 2020 07:06

    niech prezydent każe stworzyć kolejną tabelkę do wypełnienia, by pieszo dostarczyć ją z Knosały do ratusza, co ma przyspieszyć proces obsługi. Średniowiecze Olsztyna nie opuści jeszcze długo.

    Ocena komentarza: warty uwagi (9) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. X #2973214 | 5.172.*.* 17 wrz 2020 06:55

    Kolejki bedą zawsze jak w karzdej budrzetòwce bo pracownikòw jest czterech a kierownikòw i naczelnikòw pociotkowych 6 , dlatego są kolejki , ponadto te kierowniki i naczelniki żeby udowodnić swoją przydatność wymyślają zbędną papierologie niby ułatwiającą pracę ale niestety tak nie jest, misiwicze żądzą w całej budrzetòwce.

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) ! - + odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (12)