Kolejki w wydziale komunikacji w Olsztynie. Radny pyta o sposób rozwiązania problemu

2020-09-16 17:10:38(ost. akt: 2020-09-16 15:03:23)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: archiwum GO/pk

Na kolejki w wydziale komunikacji w Olsztynie kierowcy narzekają już od dłuższego czasu. Problem zauważył także radny Tomasz Głażewski, który złożył w tej sprawie interpelację do prezydenta.
"Codziennie można zauważyć przed drzwiami wejściowymi do wydziału komunikacji kilkunastoosobową kolejkę oczekujących. W związku ze zmianami przepisów zwiększyła się liczba osób, które muszą załatwiać sprawy w wydziale. Jednocześnie praktycznie nie ma możliwości rezerwacji kolejki drogą elektroniczną" — pisze w interpelacji do prezydenta Tomasz Głażewski. I Dodaje: "System kolejkowy użytkowany w Urzędzie Miasta ma poważne ograniczenia systemowe utrudniające jego administrowanie i użytkowanie".

Radny zapytał, jakie czynności zostały lub zostaną podjęte, by rozwiązać ten problem. "Czy jest dostateczna informacja o terminach jakie mają właściciele pojazdów na dokonanie niezbędnych czynności i co do sposobów ich załatwiania (np. drogę elektroniczną). Czy liczba osób jaka obsługuję tę większą liczbę mieszkańców jest wystarczająca do zapewnienia sprawnej obsługi. Biorąc pod uwagę ograniczenia systemu kolejowego, czy przewidywana jest zmiana".

W odpowiedzi prezydenta Piotra Grzymowicza czytamy:
"Obowiązujące od stycznia 2020 r. nowe przepisy nałożyły na samorządy dodatkowe, nowe zadania związane z rejestracją pojazdów. W świetle tych regulacji każdy właściciel pojazdu jest zobowiązany do złożenia wniosku o nabyciu/zbyciu pojazdu właściwemu organowi rejestrującemu, niezależnie od faktu rejestracji pojazdu. W efekcie tego mieszkańcy Olsztyna gremialnie zaczęli składać stosowne wnioski. Na dzień 31.08.br takich wniosków wpłynęło ponad 8 tys., do realizacji pozostało 1100 spraw. Każdego dnia ok. 50 takich wniosków odnotowujemy w Wydziale Komunikacji. Od początku pandemii zostały podjęte działania, by umożliwić załatwianie jak najwięcej spraw drogą elektroniczną,(ePUAP,e-mail), natomiast system elektronicznej rezerwacji kolejki rezerwuje konkretną wizytę w wydziale.

Każdego dnia do dyspozycji klientów jest 166 slotów, w tym 107 slotów w referacie rejestracji pojazdów oraz 59 w referacie wydawania uprawnień dzięki porozumieniu z podmiotami prawnymi, ta kolejka nie jest blokowana przez nie. Wszystkie firmy leasingowe, które mają swoje siedziby na terenie Olsztyna - a tych jest ok.30, mają wyodrębnione trzy stanowiska, gdzie zapewniamy im kompleksową obsługę. Codziennie zgłaszają ok.70-75 spraw.

Ponadto dla tzw. klientów instytucjonalnych (salony samochodowe, firmy transportowe instytucje państwowe dysponujące znaczną flotą samochodów) wyznaczone zostały kolejne dwa stanowiska obsługi. Każdego dnia obsługiwanych jest tu 50-60 spraw".

Prezydent Olsztyna dodaje, że zniesienie tzw. lockdownu spowodowało ogromne zainteresowanie mieszkańców załatwianiem spraw w wydziale. Każdego dnia realizowanych jest ok . 260-270 spraw. "Bywa, że przed wydziałem komunikacji ustawia się kilka osób, są to głównie osoby oczekujące na uzyskanie informacji, pomimo tego, że na stronach urzędu zamieszczone są wszelkie informacje o sposobach załatwiania wszystkich spraw w wydziale, podane są numery telefonów, adresy poczty mailowej" — dodaje prezydent.


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl



Komentarze (13) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Janosik #2973058 | 5.184.*.* 16 wrz 2020 18:28

    Z tego co wiem Wydział Komunikacji sala do obsługi petentów jak i kasy wszystko jest szczelnie zamknięte. Oka przy stanowiskach mają malutkie wcięcia tylko. Więc nie rozumiem dlaczego nie pracują jak kiedyś? Wystarczy przy wejściu pilnować by wchodziła do środka odpowiednia liczba osób. Potem jedna wychodzi następna wchodzi itd. Wszystko może normalnie pracować w sklepach mają mniejsze zabezpieczenia.

    Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

  2. NO #2973093 | 188.147.*.* 16 wrz 2020 19:56

    Młodym płacą najniższą krajową. Osoby na "ochronce" przed emeryturą nie mają wydajności takiej, jak młode osoby. Nie ma zachęty do pracy dla młodych, żeby ich na dłużej zatrzymać to będą kolejki.

    Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. petent #2973110 | 88.156.*.* 16 wrz 2020 20:33

      Są podane numery telefonów. Tylko ,że nikt ich nie odbiera.

      Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

    2. tak to się odbywa #2973113 | 95.160.*.* 16 wrz 2020 20:46

      Aktualnie też załatwiam sprawę na Knosały 1. miesiąc temu wysłałam zapytanie drogą mailową do komunikacja@olsztyn.eu, do dziś nie ma odpowiedzi ! 2. na bezkolejki.olsztyn.eu łatwiej się zarejestrować w sprawie dowodu rej. znacznie trudniej w sprawie rejestracji pojazdu i prawa jazdy 3. potwierdzenie rejestracji internetowej podaje: "W dniu wizyty należy odebrać bilet w biletomacie najwcześniej na 15 minut przed zarezerwowaną wizytą wybierając opcję „Rezerwacja internetowa” , co jest bzdurą bo w drzwiach stoi cieć i kolorowym flamastrem na wydruku rezerwacji zaznacza kto się zgłosił. 4. przyszedł starszy człowiek i mówi że nie ma komputera to jak ma się zarejestrować elektronicznie ?!

      Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz

    3. Rzeczywistość #2973142 | 88.156.*.* 16 wrz 2020 21:49

      Panie Prezydencie proszę zejść na ziemię. Statystyki są dobre ,żeby coś tam napisać, ale petentów Wydziału one raczej nie interesują i w niczym im nie pomagają. „Radny zapytał, jakie czynności zostały lub zostaną podjęte, by rozwiązać ten problem”, a nie o statystyki. Szanowny Prezydencie, proszę zadzwonić na wspominane numery telefonów - cały dzień jest jeden komunikat typu: „abonent jest chwilowo nieosiągalny, proszę zadzwonić później”. Próba internetowej rezerwacji kolejki na jakikolwiek dzień kończy się komunikatem brak terminu w polu z godziną wizyty.

      Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (13)