Quantcast

środa, 25 listopada 2020. Imieniny Elżbiety, Katarzyny, Klemensa

ZUS: Ze względu na bezpieczeństwo prosimy, aby odwiedzać nasze placówki tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne

2020-05-07 16:06:21 (ost. akt: 2020-05-07 13:59:19)

Autor zdjęcia: ZUS

W poniedziałek, 4 maja, przywrócona została bezpośrednia obsługa klientów w placówkach ZUS. Pracownicy przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa udzielali porad mieszkańcom regionu. Łącznie we wszystkich placówkach ZUS na Warmii i Mazurach obsłużono blisko 2 tysięcy osób.

— Obsługa była realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między oczekującymi klientami, czyli co najmniej 1,5 metra między osobami. Klienci byli wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe było załatwienie danej sprawy. Przypominaliśmy o tym, że przy stanowisku może znajdować się tylko jedna osoba, oczywiście z wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością czy rodzica z dzieckiem — mówi Anna Ilukiewicz, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa warmińsko-mazurskiego.

Jak podkreślają pracownicy ZUS na uwagę zasługuje fakt, że odwiedzający nie tylko stosowali się do wytycznych w zakresie bezpieczeństwa, w tym również posiadania środków ochrony osłaniające nos i usta, ale wykazywali dużą wyrozumiałość do zaistniałej sytuacji.

Wszystkie placówki ZUS w województwie warmińsko-mazurskim obsłużyły 1924 osoby. Najwięcej osób przyszło zapytać o sprawy związane ze świadczeniami emerytalno-rentowymi, a następnie świadczeniami zasiłkowymi. Sporo klientów dopytywało o realizację wniosków dotyczących wsparcia w ramach tarczy antykryzowej. Były też osoby, które zakładały profil PUE czy potwierdzały ePUAP.

Aż 1347 klientów odnotował oddział ZUS w Olsztynie wraz z podległymi placówkami. W oddziale ZUS w Elblągu pracownicy przyjęli 577 osób.

— Ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. We wszystkich placówkach ZUS nadal są skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS — mówi rzeczniczka.

I dodaje: — Zachęcamy naszych klientów do składania dokumentów przez internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. To wygodne narzędzie do elektronicznego kontaktu z ZUS, w tym szczególnie do przekazywania wniosków w ramach tarczy antykryzysowej.

Źródło: ZUS


Czytaj e-wydanie


Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w czwartek i piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl


W czwartkowym (7 maja) wydaniu m.in.


Aneta Lis z dziećmi Alwaro znalazł nowy dom
Alwaro to trzeci zwierzak, który został w środę adoptowany w schronisku w Olsztynie. Za kilka dni do schroniska w Tomarynach będą mogli zgłaszać się do pomocy wolontariusze. Trwa odmrażanie pracy schronisk dla zwierząt w regionie.

Polacy wolą swoje własne cztery kąty niż wynajem Będą dopłaty dla najemców. I nie tylko
Najemcy, którzy w związku z epidemią znaleźli się w trudnej sytuacji finansowej, mogą liczyć na finansowe wsparcie od rządu. Wicepremier Jadwiga Emilewicz potwierdziła wcześniejsze doniesienia w tej sprawie.

zdjęcie ilustracyjneAnna jest już kłębkiem nerwów
...wydawało się trafionym pomysłem, mającym uchronić dzieci przed gromadzeniem się zaległości. Zdaniem naszych rozmówczyń to istny horror. I zarówno dla nich, jak i dla ich dzieci. Z jakimi problemami mierzą się dziś rodzice?



Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB