Trasa Olsztyn - Szczytno bez remontu, a Szczytno bez obwodnicy. I to przez sześć najbliższych lat

2018-08-27 13:45:35(ost. akt: 2018-08-27 15:03:02)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Przemysław Getka

Urszula Pasławska poinformowała o odpowiedzi przygotowanej na jej interpelację. Wygląda na to, że nasz region nie może liczyć na rządowe wsparcie dotyczące remontu drogi krajowej 53 czy budowy szczycieńskiej obwodnicy.
- Politycy partii rządzącej dużo mówią o wspieraniu regionów, lecz za słowami nie idą żadne czyny - mówi Urszula Pasławska. I dodaje komentując odpowiedź wiceministra infrastruktury na jej interpelację: - Trudno zrozumieć, że rząd chce budować lotnisko w Baranowie za 30 mld zł czy mosty za 2,5 mld zł, a nie potrafi wygospodarować znacznie niższej kwoty na bardzo potrzebną inwestycję.

Tymczasem, jak zaznacza posłanka, trasa Olsztyn - Szczytno to jedna z najbardziej uczęszczanych dróg w regionie. I, niestety, jest także niebezpieczna. Urszula Pasławska przypomina, że tylko w sierpniu zginęły tam dwie osoby, w kwietniu również dwie, a trzecia została ciężko ranna.

— Jeszcze nie tak dawno istniała szansa na poprawę bezpieczeństwa, bo poprzedni rząd w 2014 wpisał przebudowę drogi Olsztyn - Szczytno w dokument pod nazwą Kontrakt dla Województwa. Niestety mimo obietnic polityków PiS z 2017 roku całościowego remontu nie ma i do 2025 roku nie będzie. Mieszkańcy i wszyscy użytkownicy drogi muszą się obejść jedynie planami budowy chodników i zatok autobusowych w niebezpiecznych punktach trasy, m.in. w Trękusku czy Korpelach — czytamy w komunikacie przygotowanym przez Urszulę Pasławską.

"Ministerstwo musi mieć na uwadze potrzeby całego kraju, a te są bardzo duże" - czytamy natomiast w odpowiedzi wiceministra infrastruktury na interpelację Urszuli Pasławskiej.

Posłanka z kolei komentuje sprawę tak:

— Widać, że bezpieczeństwo mieszkańców Warmii i Mazur nie jest ważne dla polityków partii rządzącej. Oni z centrali w Warszawie nie widzą potrzeb regionów, a chcą jeszcze mocniej centralizować państwo - mówi Urszula Pasławska. — Nie jest prawdą, że zależy im na jakości infrastruktury drogowej. W tegorocznym budżecie fundusze na remonty i utrzymanie dróg krajowych zostały zmniejszone o 1,3 mld zł, na drogi lokalne — o 300 mln zł. Jako racjonalna opozycja dołożymy wszelkich starań, by jak najszybciej znalazły pieniądze na remont trasy nr 53.


Komentarze (36) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ergo #2564886 | 95.160.*.* 27 sie 2018 15:11

    Byłem dwa razy na lotnisku w Szymanach, ta droga to jakaś tragedia! W zimę dwa razu wypadłem tam z drogi, już wolę latać z Gdańska tym bardziej jak dokończą 7kę!

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. anka #2564893 | 157.25.*.* 27 sie 2018 15:20

      widzę, że Pani Urszula Pasławska przypomniała sobie przed wyborami o mieszkańcach!!!!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (5)

      1. Xxx #2564899 | 78.88.*.* 27 sie 2018 15:22

        Wybudowano lotnisko w polu a na drogę z prawdziwego zdarzenia zabrakło pieniędzy. I pytam szanownych urzędników jak sobie wyobrażają funkcjonowanie tego lotniska.?

        odpowiedz na ten komentarz

      2. j. #2564909 | 83.9.*.* 27 sie 2018 15:32

        Na fanaberie, propagandę i kupowanie wyborców kasa jest ale na to co potrzebne nie ma! Aha - dla misiewiczów też jest kasa.... Aby do wyborów i won od koryta!

        Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz

      3. mark #2564918 | 79.187.*.* 27 sie 2018 15:41

        Ula brzydula miała 8 lat gdyż tyle zielona mafia współrządziła z rudym Niemcem i co i nic a teraz udaje zapracowaną !!

        Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

        Pokaż wszystkie komentarze (36)