Nowy patent oszustów: "na serwisanta terminali płatniczych"
2019-03-29 12:18:44(ost. akt: 2019-03-29 12:27:21)
Policjanci apelują do pracowników sklepów, stacji benzynowych oraz innych placówek handlowych i usługowych: Uważajmy na oszustów, podających się za serwisantów terminali płatniczych. Pamiętajmy, serwisanci nie aktualizują oprogramowania podczas rozmowy przez telefon!
Wczoraj (28.09.2019) węgorzewscy policjanci przyjęli zgłoszenie dotyczące oszustwa. Pokrzywdzony poinformował, że mężczyzna o nieokreślonej tożsamości zadzwonił do sklepu, przedstawiając się jako konsultant firmy obsługującej terminale płatnicze. Twierdził, że należy natychmiast zaktualizować oprogramowanie terminala. Kolejnym krokiem była prośba o ręczne wykonanie zmian w ustawieniach urządzenia.
Następnie dzwoniący miał przekazać kody służące zabezpieczeniom terminala i dających możliwość transakcji bezgotówkowych. Wszystkie te informacje pokrzywdzony przekazał telefonicznie. Po wykonaniu tych operacji rozmówca poinformował pracownika sklepu, że w kolejnym dniu z terminala zostanie wykonane potwierdzenie aktualizacji. W ten sposób, sprawca oszukał przedsiębiorcę na kwotę 1800 zł wykorzystując podane kody.
Policjanci apelują do wszystkich osób – przedsiębiorców, którzy posiadają terminale płatnicze o szczególną ostrożność. Najprostszym sposobem jest sprawdzenie wiarygodność serwisanta. Przed wykonaniem jakichkolwiek czynności wskazanych przez rzekomego serwisanta, sprawdźmy czy dzwoni on z firmy, która obsługuje terminal. Następnie wykonajmy telefon do znanego nam serwisu i zweryfikujmy informację o takiej osobie. I rzecz najważniejsza „serwisanci nie aktualizują oprogramowania podczas rozmowy przez telefon”.
(gm/kw, KPP w Węgorzewie)
(gm/kw, KPP w Węgorzewie)
Czytaj e-wydanie ">kliknij
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez