Oszustwo w Internecie lub przez telefon – nie daj się oszukać!
2024-10-07 09:00:00(ost. akt: 2024-10-06 22:04:58)
Do dyżurnego szczycieńskiej jednostki policji w czwartek (03.10.2024 r.) zgłosił się 62-letni mężczyzna, który zawiadomił, że z jego konta „zniknęło” 4 300 złotych. Oszuści zainteresowali się wystawionym przez niego przedmiotem na sprzedaż i podesłali link do zalogowania się na stronę banku. To tylko jedna z licznych metod działania oszustów. Czy to "na wnuczka", "na policjanta", „na bankowca”, czy „pracownika ZUS” oszustom chodzi tylko o jedno – o wyłudzenie pieniędzy. Był to również temat przewodni spotkania z seniorami z Klubu Senior + w Szczytnie, które odbyło się wspólnie z pracownikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Szczytnie.
W czwartek (03.10.2024 r.) do naszej komendy zgłosił się mężczyzna, który poinformował, że przez internet chciał sprzedać książki. Po wstawieniu ogłoszenia odezwał się do niego potencjalny kupiec, który wykazał zainteresowanie przedstawionym towarem. Kupujący przesłał do sprzedającego link do zalogowania się do banku tłumacząc, że tej to wymagane przy takich transakcjach i wymagane do opłacenia przesyłki kurierskiej. Nic bardziej mylnego. Po zalogowaniu się do swojego banku mężczyzna zauważył, że z jego konta zostały zdobione wypłaty na kwotę 4 300 złotych. Od mężczyzny przyjęto zawiadomienie o oszustwie.
Tego samego dnia policjantka z Zespołu Profilaktyki Społecznej wspólnie z pracownikiem Zakładu Ubezpieczeń w Szczytnie, odwiedziła Klub Senior + w Szczytnie. Dnia 1 października obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Osób Starszych. Była to doskonała okazja do tego, aby spotkać się z seniorami i porozmawiać o ich bezpieczeństwie, zarówno w sieci, domu jak i na drodze.
Policjantka przybliżyła zebranym seniorom, jakie są najczęstsze metody wykorzystywane przez oszustów, którzy wykorzystują presję czasu i uczuć osób starszych. Wyświetlone zostały spoty kampanii społecznej #Znam te numery, które wspólnie zostały omówione.
Seniorzy otrzymali od policjantki nie tylko cenne rady, jak przeciwstawiać się działaniom oszustów, ale również otrzymali do wykonanie „zadanie domowe”. Polegało ono na tym, aby uczestnicy tego spotkania ostrzegali swoich znajomych, sąsiadów, którzy nie biorą udziału w takich spotkaniach, a którzy w swojej samotności mogą stać się potencjalnymi ofiarami takich przestępstw. Przy zwalczaniu tego typu przestępstw bardzo ważne jest uświadomienie osób starszych przed grożącymi im niebezpieczeństwami ze strony oszustów. Jest w tym ogromna rola Policji, ale i osób najbliższych.
Policjantka przybliżyła zebranym seniorom, jakie są najczęstsze metody wykorzystywane przez oszustów, którzy wykorzystują presję czasu i uczuć osób starszych. Wyświetlone zostały spoty kampanii społecznej #Znam te numery, które wspólnie zostały omówione.
Seniorzy otrzymali od policjantki nie tylko cenne rady, jak przeciwstawiać się działaniom oszustów, ale również otrzymali do wykonanie „zadanie domowe”. Polegało ono na tym, aby uczestnicy tego spotkania ostrzegali swoich znajomych, sąsiadów, którzy nie biorą udziału w takich spotkaniach, a którzy w swojej samotności mogą stać się potencjalnymi ofiarami takich przestępstw. Przy zwalczaniu tego typu przestępstw bardzo ważne jest uświadomienie osób starszych przed grożącymi im niebezpieczeństwami ze strony oszustów. Jest w tym ogromna rola Policji, ale i osób najbliższych.
Pani z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych również ostrzegała seniorów, aby nie wierzyli osobom, które podszywają się pod „pracownika ZUS” i nakłaniają do podawania danych osobowych w celu składania różnego rodzaju wniosków.
Z uwagi na sezon jesienny, policjantka przekazała seniorom elementy odblaskowe, aby w ramach akcji „Świec przykładem – noś odblaski” mogli dbać również o swoje bezpieczeństwo podczas wieczornych spacerów i wycieczek rowerowych.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez