GazetaOlsztynska.pl
25 lipca 2025, Piątek
imieniny: Jakuba, Krzysztofa, Walentyny
  • 22°C
    Olsztyn

Unia Europejska
GazetaOlsztynska.pl
    • 63 PLEBISCYT SPORTOWY
    • Piłka nożna
    • Koszykówka
    • Siatkówka
    • Piłka ręczna
    • Wywiady
    • Galerie
    • Sporty Walki
GazetaOlsztynska.pl
  • 63 PLEBISCYT SPORTOWY
  • Piłka nożna
  • Koszykówka
  • Siatkówka
  • Piłka ręczna
  • Wywiady
  • Galerie
  • Sporty Walki
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
PODZIEL SIĘ

Pierwsze nowe i wygodne perony na trasie Olsztyn – Iława

2018-07-04 07:13:00(ost. akt: 2018-07-03 15:38:32)
Trwające roboty zapewnią także wzrost poziomu bezpieczeństwa na szlaku z Olsztyna do Iławy (zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu)

Trwające roboty zapewnią także wzrost poziomu bezpieczeństwa na szlaku z Olsztyna do Iławy (zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu)

Autor zdjęcia: PKP Intercity

Wygodny dostęp do pociągów, dostosowanie do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się i wyższy poziom bezpieczeństwa to efekty trwającej modernizacji linii kolejowej z Olsztyna do Iławy. Pasażerowie korzystają z pierwszych nowych peronów w miejscowościach Rudzienice Suskie, Pikus i Samborowo. Do końca bieżącego roku nowe perony znajdą się łącznie w siedmiu miejscowościach na linii.

Warto przeczytać

  • W tym jeziorze się nie wykąpiesz. Sanepid ostrzega przed...
  • Strażacy w akcji w Śródmieściu Olsztyna
  • Budowa wre. Co dzieje się przy skrzyżowaniu Piłsudskiego...
Pasażerowie korzystają z wygodnych nowych peronów w miejscowościach Rudzienice Suskie, Pikus i Samborowo. Na perony prowadzą pochylnie. Wyższa konstrukcja pozwala wygodniej wsiąść do pociągu. Są gabloty informacyjne, ławki, wiaty oraz nowe oświetlenie. Obiekty dostosowano również do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

W ramach trwającej modernizacji linii kolejowej z Olsztyna Zachodniego do Iławy przebudowane zostaną wszystkie perony w miejscowościach: Rudzienice Suskie, Pikus, Samborowo, Lubajny, Stare Jabłonki, Biesal i Unieszewo. Podniesie to komfort obsługi podróżnych i zapewni wygodne codzienne podróże w regionie.

Trwające roboty zapewnią także wzrost poziomu bezpieczeństwa na szlaku z Olsztyna do Iławy. Na wyższy poziom bezpieczeństwa wpłynie zainstalowanie nowych urządzeń zabezpieczenia ruchu pociągów na 21 skrzyżowaniach torów z drogami. Montowane są rogatki i sygnalizacja świetlna. Wymieniana jest nawierzchnia.

Prace prowadzone są w ramach inwestycji o nazwie „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku granica IZ Olsztyn (km 219,400) – Stacja Olsztyn” w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pomorskie – Iława – Olsztyn – Korsze”. Wartość robót to ok. 83 mln zł. Finansowanie jest ze środków budżetowych. Całość zadania zostanie ukończona do końca br.

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
kolej perony pociąg Olsztyn Iława
PODZIEL SIĘ

Komentarze (9) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Kamil #2530557 | 31.0.*.* 4 lip 2018 15:58

    Wszystko fajnie... Nowe perony na wsiach, gdzie dziennie jest ruch maksymalnie 100 osób, a OSTRÓDA I OLSZTYN GŁÓWNY tego już nie potrzebują, bo przecież tysiące osób dziennie jeszcze by peron podeptało i zniszczyło... Debilizm...

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. to sa dworce #2530430 | 188.146.*.* 4 lip 2018 11:49

      i perony nie do obsługi uprzywileiowanych , to jest dla ludz8 zdrowych, pracujacych

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. § #2530395 | 37.201.*.* 4 lip 2018 11:04

        Ciekawa jestem kiedy dojdziemy w Olsztynie do nowych, wygodnych peronow dostosowanych dla osob o ograniczonej mozliwasci poruszania sie. W czasie komuny i do dzisiaj nie bylo i jeszcze nie ma wygodnego dojscia dla pasazerow wozkow inwalidzkich ( chyba ze z sokista po torach, ale sokiste znalesc to tez bylo i jest nie byle jakim wezwaniem ) w Olsztynie Glownym. A zeby wsiasc do pociagu byle jakiego wozkiem inwalidzkim to marzenie nierealne do dzisiaj. O wszystkim myslimy tylko nie o takich mieszkancach, nawet ze zlamana noga nie wejdzie sie do pociagu bez pomocy innych ludzi. Nie bylo i mie ma na to pieniedzy, moze trzeba miec nadzieje, ktora jest matka ....... . Ale przez te wszystkie lata , a bylo ich nie malo fundusze na nagrody wszelkiej maci zawsze i wszedzie sie znalazly .

        Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

      2. ZONK #2530348 | 77.98.*.* 4 lip 2018 09:47

        Jaki PERON jest zatem NIEWYGODNY ?Oto jest pytanie

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. ZONK #2530346 | 77.98.*.* 4 lip 2018 09:46

          WYGODNY PRERON ,Hmmmm co za duren pisze te bzdety to ja nie wiem

          Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          Pokaż wszystkie komentarze (9)
          GazetaOlsztyńska.pl
          • Koronawirus
          • Wiadomości
          • Sport
          • Olsztyn
          • Plebiscyty
          • Ogłoszenia
          • Nieruchomości
          • Motoryzacja
          • Drobne
          • Praca
          • Patronaty
          • Reklama
          • Pracuj u nas
          • Kontakt
          GRUPA WM Sp. z o.o.
          ul. Tracka 5, 10-364 Olsztyn
          tel. 89 539 77 00
          tel: (0-89) 539-76-55
          e-mail: internet@gazetaolsztynska.pl

          Bądź na bieżąco!

          Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

          • Polityka Prywatności
          • Regulaminy
          • Kontakt
          2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

          Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
          Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

          Unia Europejska

          VISA MASTER CARD