GazetaOlsztynska.pl
23 lipca 2025, środa
imieniny: Sławy, Sławosza, Żelisławy
  • 21°C
    Olsztyn

Unia Europejska
GazetaOlsztynska.pl
    • Artykuły
    • Expert radzi
    • Jak szukać pracy
    • Kariera
    • Informator
    • Prawo pracy
GazetaOlsztynska.pl
  • Artykuły
  • Expert radzi
  • Jak szukać pracy
  • Kariera
  • Informator
  • Prawo pracy
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
PODZIEL SIĘ

Pomysł na pracę: copywriter

2011-12-08 13:33:11(ost. akt: 2011-12-08 13:44:07)

Autor zdjęcia: Archiwum

Nowe zawody powstają tak dynamicznie, że wielu z nich jeszcze nie znamy. Rynek pracy ulega ciągłym zmianom, a te zaobserwowane w ostatnich dekadach są w stosunku do minionych lat błyskawiczne. Dlatego szukającym zawodowej drogi i tym, którzy już posiadają zawód, niezbędna jest elastyczność w myśleniu i działaniu. Polecamy listę nowych zawodów, która pomoże w wyborze szkoły, w czasach kryzysu podpowie skąd czerpać dodatkowy dochód lub pomoże podjąć decyzję o zmianie profesji.


Warto przeczytać

  • O krok bliżej do decyzji środowiskowej dla S16
  • Kanał Elbląski jest niszczony przez skutery. Zarządcy:...
  • Przygotowania na ostatniej prostej. Startuje Jarmark Jakubowy...
Copywriter to autor haseł reklamowych, zaskakujących tekstów, scenariuszy reklamówek telewizyjnych i radiowych, żartów słownych, czyli wszystkiego, co pomaga zareklamować i sprzedać towar. Najważniejsze w tej profesji jest znalezienie oryginalnego pomysłu na wylansowanie produktu, usługi, idei a nawet osoby.
Do zawodu copywritera przydatne jest wykształcenie polonistyczne, psychologiczne, dziennikarskie lub... brak wyższego wykształcenia! Jak w każdym quasi artystycznym fachu liczy się przede wszystkim intuicja.
Bardzo przydaje się też oczytanie i znajomość języka polskiego.
Copywriterzy pracują w agencjach reklamowych. Najlepsi cieszą się finansowymi sukcesami w  międzynarodowych sieciowych agencjach. To zawód twórczy wymagający jednak silnych nerwów, ponieważ często zdarza się, że genialne pomysły lądują w koszu na śmieci, gdy nie zaakceptuje ich klient. Kandydaci na to stanowisko muszą wykazać się lekkością pióra pisząc "próbki tekstu" na zadane tematy. Pracują na etacie, podpisują umowę o dzieło lub prowadzą działalność gospodarczą. Junior copywriter w małej polskiej agencji (do 10 pracowników) zarabia brutto 2500 zł, w średniej 3-4 tys. zł. Senior copywriter w dużej polskiej agencji lub międzynarodowej agencji sieciowej od 4-6 tys. zł, często nawet od 12 tys. do 24 tys. zł — dla dyrektora artystycznego zespołu. Do legendy tego zawodu przeszedł copywriter, który za słynne zdanie "Ociec prać?" — dostał honorarium 50 tys. zł.
Ostatnie lata wyłoniły grupę copywriterów piszących krótkie teksty o produkcie lub usłudze - na potrzeby pozycjonowania stron www. ab

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Copywriter praca nauka edukacja szkolenia kursy kwlifikacje ścieżka kariery zawodowej nowe zawody zawód profesjonaliści zawodowcy reklama zarobki fachowcy produkt dyrektor hasła reklamowe scenariusz
PODZIEL SIĘ

Komentarze (0)

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD