Pomysł na pracę: copywriter
2011-12-08 13:33:11(ost. akt: 2011-12-08 13:44:07)
Nowe zawody powstają tak dynamicznie, że wielu z nich jeszcze nie znamy. Rynek pracy ulega ciągłym zmianom, a te zaobserwowane w ostatnich dekadach są w stosunku do minionych lat błyskawiczne. Dlatego szukającym zawodowej drogi i tym, którzy już posiadają zawód, niezbędna jest elastyczność w myśleniu i działaniu. Polecamy listę nowych zawodów, która pomoże w wyborze szkoły, w czasach kryzysu podpowie skąd czerpać dodatkowy dochód lub pomoże podjąć decyzję o zmianie profesji.
Copywriter to autor haseł reklamowych, zaskakujących tekstów, scenariuszy reklamówek telewizyjnych i radiowych, żartów słownych, czyli wszystkiego, co pomaga zareklamować i sprzedać towar. Najważniejsze w tej profesji jest znalezienie oryginalnego pomysłu na wylansowanie produktu, usługi, idei a nawet osoby.
Do zawodu copywritera przydatne jest wykształcenie polonistyczne, psychologiczne, dziennikarskie lub... brak wyższego wykształcenia! Jak w każdym quasi artystycznym fachu liczy się przede wszystkim intuicja.
Bardzo przydaje się też oczytanie i znajomość języka polskiego.
Copywriterzy pracują w agencjach reklamowych. Najlepsi cieszą się finansowymi sukcesami w międzynarodowych sieciowych agencjach. To zawód twórczy wymagający jednak silnych nerwów, ponieważ często zdarza się, że genialne pomysły lądują w koszu na śmieci, gdy nie zaakceptuje ich klient. Kandydaci na to stanowisko muszą wykazać się lekkością pióra pisząc "próbki tekstu" na zadane tematy. Pracują na etacie, podpisują umowę o dzieło lub prowadzą działalność gospodarczą. Junior copywriter w małej polskiej agencji (do 10 pracowników) zarabia brutto 2500 zł, w średniej 3-4 tys. zł. Senior copywriter w dużej polskiej agencji lub międzynarodowej agencji sieciowej od 4-6 tys. zł, często nawet od 12 tys. do 24 tys. zł — dla dyrektora artystycznego zespołu. Do legendy tego zawodu przeszedł copywriter, który za słynne zdanie "Ociec prać?" — dostał honorarium 50 tys. zł.
Ostatnie lata wyłoniły grupę copywriterów piszących krótkie teksty o produkcie lub usłudze - na potrzeby pozycjonowania stron www. ab
Do zawodu copywritera przydatne jest wykształcenie polonistyczne, psychologiczne, dziennikarskie lub... brak wyższego wykształcenia! Jak w każdym quasi artystycznym fachu liczy się przede wszystkim intuicja.
Bardzo przydaje się też oczytanie i znajomość języka polskiego.
Copywriterzy pracują w agencjach reklamowych. Najlepsi cieszą się finansowymi sukcesami w międzynarodowych sieciowych agencjach. To zawód twórczy wymagający jednak silnych nerwów, ponieważ często zdarza się, że genialne pomysły lądują w koszu na śmieci, gdy nie zaakceptuje ich klient. Kandydaci na to stanowisko muszą wykazać się lekkością pióra pisząc "próbki tekstu" na zadane tematy. Pracują na etacie, podpisują umowę o dzieło lub prowadzą działalność gospodarczą. Junior copywriter w małej polskiej agencji (do 10 pracowników) zarabia brutto 2500 zł, w średniej 3-4 tys. zł. Senior copywriter w dużej polskiej agencji lub międzynarodowej agencji sieciowej od 4-6 tys. zł, często nawet od 12 tys. do 24 tys. zł — dla dyrektora artystycznego zespołu. Do legendy tego zawodu przeszedł copywriter, który za słynne zdanie "Ociec prać?" — dostał honorarium 50 tys. zł.
Ostatnie lata wyłoniły grupę copywriterów piszących krótkie teksty o produkcie lub usłudze - na potrzeby pozycjonowania stron www. ab
Komentarze (0)
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez