Udany start w nowej pracy
2011-11-24 15:36:48(ost. akt: 2011-11-24 15:42:23)
Według socjologów, większość ludzi zmienia pracę około dziesięciu razy w życiu. Podobna sytuacja ma miejsce również na polskim rynku pracy. Jak przetrwać pierwszy niełatwy okres w nowej pracy i zrobić dobre wrażenie? Jak zdobyć zaufanie przełożonych i kolegów? Oto kilka rad, które mogą w tym pomóc.
1. Chętnie wypełniaj powierzone ci obowiązki, nawet te, które przekraczają zakres twoich kompetencji. Ich zlecanie może być testem sprawdzającym twoje umiejętności.
2. Pierwszy proponuj kolegom swoją pomoc, nie czekaj, aż cię o nią ktoś poprosi.
3. Bądź punktualny. Przychodź do pracy przed szefem, a wychodź po jego wyjściu.
4. Nie bój się pytać. Masz do tego prawo, później twoja niewiedza może już nie ujść płazem.
5. Nie miej oporów i notuj wszystkie ważne informacje (nazwiska, daty).
6. Staraj się racjonalnie wykorzystać każdą minutę, posługuj się organizerem. Najbardziej skomplikowanymi sprawami zajmuj się wówczas, gdy jesteś w najlepszej formie.
7. Stale się dokształcaj i szukaj nowych informacji na dany temat.
8. Postaraj się o dobre relacje z zespołem, bądź życzliwy, nie angażuj się w żadne układy.
9. Nie przenoś porządków z poprzedniej firmy.
10. Bądź otwarty na krytykę i rady innych. Proś o pomoc przede wszystkim tych, którzy są chętni do jej okazania.
11. Bierz aktywny udział w firmowych imprezach, nawet jeśli nie przepadasz za tego typu spotkaniami.
12. Nie ukrywaj swoich zdolności pozazawodowych. Pozwól się zaprezentować nie tylko jako fachowiec w swojej branży, ale także jako człowiek o szerokich zainteresowaniach.
ab
2. Pierwszy proponuj kolegom swoją pomoc, nie czekaj, aż cię o nią ktoś poprosi.
3. Bądź punktualny. Przychodź do pracy przed szefem, a wychodź po jego wyjściu.
4. Nie bój się pytać. Masz do tego prawo, później twoja niewiedza może już nie ujść płazem.
5. Nie miej oporów i notuj wszystkie ważne informacje (nazwiska, daty).
6. Staraj się racjonalnie wykorzystać każdą minutę, posługuj się organizerem. Najbardziej skomplikowanymi sprawami zajmuj się wówczas, gdy jesteś w najlepszej formie.
7. Stale się dokształcaj i szukaj nowych informacji na dany temat.
8. Postaraj się o dobre relacje z zespołem, bądź życzliwy, nie angażuj się w żadne układy.
9. Nie przenoś porządków z poprzedniej firmy.
10. Bądź otwarty na krytykę i rady innych. Proś o pomoc przede wszystkim tych, którzy są chętni do jej okazania.
11. Bierz aktywny udział w firmowych imprezach, nawet jeśli nie przepadasz za tego typu spotkaniami.
12. Nie ukrywaj swoich zdolności pozazawodowych. Pozwól się zaprezentować nie tylko jako fachowiec w swojej branży, ale także jako człowiek o szerokich zainteresowaniach.
ab
Komentarze (1)
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
ta... #460833 | 46.134.*.* 30 lis 2011 20:19
sraty pierdaty
odpowiedz na ten komentarz