Executive Search – dlaczego to działa?
2020-12-01 12:55:43(ost. akt: 2020-12-02 09:55:37)
Executive Search to znana i lubiana przez rekruterów metoda poszukiwania pracowników do pracy. Bazą dla niej jest przeprowadzenie poszukiwań bezpośrednich. Ich rezultatem jest nawiązanie kontaktu z potencjalnym kandydatem na wolne stanowisko pracy. Rekruter nie korzysta tu z tradycyjnych możliwości. Stawia na nowoczesność, innowację, daje upust swojej wyobraźni i kreatywności. Praktycznie wszystkie chwyty (zgodne z etyką) są dozwolone.
Gdy firma chce obsadzić nowych pracowników na ważnych stanowiskach kierowniczych, decyduje się na rekrutację z wykorzystaniem Executive Search. Ten model pozwala na bezpośrednie dotarcie do najlepszych kandydatów. Najczęściej przeprowadza ją zewnętrzna firma, która oferuje usługi w ramach RPO (Recruitment Process Outsourcing).
Headhunting
Headhunting to wyzwanie, któremu nie każdy potrafi sprostać. Pracodawcy często próbują samodzielnie znaleźć wymarzonego pracownika, jednak zwykle ich plany spalają na panewce. Trudno bowiem nawet dotrzeć do specjalistów wysokiej klasy, a co dopiero nakłonić ich do zmiany miejsca i warunków zatrudnienia. Oczywiście jest to zadanie trudne dla osoby niedoświadczonej w rekrutacji. Zawodowi headhunterzy, korzystając z modelu Executive Search są w stanie nie tylko szybko znaleźć odpowiednich kandydatów, ale również skutecznie przedstawić im aktualne oferty, a nawet nakłonić do zmiany pracy.
Headhunting to wyzwanie, któremu nie każdy potrafi sprostać. Pracodawcy często próbują samodzielnie znaleźć wymarzonego pracownika, jednak zwykle ich plany spalają na panewce. Trudno bowiem nawet dotrzeć do specjalistów wysokiej klasy, a co dopiero nakłonić ich do zmiany miejsca i warunków zatrudnienia. Oczywiście jest to zadanie trudne dla osoby niedoświadczonej w rekrutacji. Zawodowi headhunterzy, korzystając z modelu Executive Search są w stanie nie tylko szybko znaleźć odpowiednich kandydatów, ale również skutecznie przedstawić im aktualne oferty, a nawet nakłonić do zmiany pracy.
Profesjonalne poszukiwanie pracowników buduje pozytywną markę pracodawcy. Jawi się on kandydatom jako ekspert, który w najmniejszych szczegółach dopracowuje każdy element procesu rekrutacji. Korzystając z usług rekrutera, zyskuje on dostęp do specjalistycznej wiedzy, doświadczenia, a także możliwości niezbędne do zbudowania pozytywnego Employer Brandingu. Headhunting zostawia po sobie dobry ślad. Kandydaci z reguły są zadowoleni z przebiegu procesu rekrutacji. Dzięki temu polecają pracodawcę swoim znajomym i znajomym znajomych. Istnieje wobec tego szansa, że w firmie zmniejszy się rotacja pracowników, a jednocześnie zwiększy zainteresowanie nią wśród kandydatów do pracy.
Jak przeprowadzić Executive Search?
Przebieg procesu rekrutacji w modelu Executive Search wydaje się dosyć prosty. Na rekruterze ciąży jednak duża ilość obowiązków, a ich wypełnienie świadczy o jego efektywności. Pomijając którykolwiek z etapów procesu rekrutacyjnego, naraża on siebie na wystąpienie nieprawidłowości, a klienta na nieprzychylne opinie kandydatów.
Ponieważ model rekrutacji z uwzględnieniem Executive Search dobiera się indywidualnie do potrzeb określonego pracodawcy, trudno jednoznacznie wskazać całkowity przebieg procesu. Istnieją jednak jego stałe elementy, których dopracowanie służy podniesieniu jakości i skuteczności rekrutacji. W pierwszej kolejności należy do nich ustalenie szczegółowego profilu kandydata i pożądanych cech jego osobowości. Rekruter dokonuje tego na podstawie znajomości preferencji nie tylko pracodawcy, ale całego zespołu, w skład którego wejdzie w przyszłości potencjalny pracownik.
Headhunter nie działa chaotycznie. Skrupulatnie planuje strategię, tworzy listę kontaktów i firm, w których mogą być zatrudnieni potencjalni kandydaci. Nie boi się wyzwań, dociera do najlepszych specjalistów, nawet gdy nie są oni zainteresowani nowymi ofertami pracy. Dzięki Executive Search znajduje dokładnie takie osoby, które spełniają wszystkie wymagania i preferencje zawarte w profilu kandydata. Unika pośrednictwa, nawiązuje z nimi bezpośredni kontakt. W tym celu wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne. Wzbudza zainteresowanie kandydatów, podejmuje pierwsze negocjacje, zaprasza do bliższej współpracy. Weryfikuje każdego kandydata z osobna. Sprawdza ich doświadczenie, dotychczasowe osiągnięcia, realizacje projektów, ścieżkę kariery i awansu w interesującej go branży. Musi być dokładny – nie wszystkie informacje zawarte są bowiem w dokumentach aplikacyjnych kandydatów.
Ostatecznie dochodzi do prezentacji kilku profili potencjalnych pracowników. To pracodawca podejmuje ostateczną decyzję dotyczącą zatrudnienia jednego z nich. Rekruter może służyć pomocą i fachowym doradztwem, jednak nie jest osobą decyzyjną. Po zakończeniu procesu rekrutacji warto również zadbać o pozytywny Employer Branding, na przykład poprzez wysłanie informacji zwrotnej do kandydatów, którzy nie zostali wybrani przez rekrutera.
Przebieg procesu rekrutacji w modelu Executive Search wydaje się dosyć prosty. Na rekruterze ciąży jednak duża ilość obowiązków, a ich wypełnienie świadczy o jego efektywności. Pomijając którykolwiek z etapów procesu rekrutacyjnego, naraża on siebie na wystąpienie nieprawidłowości, a klienta na nieprzychylne opinie kandydatów.
Ponieważ model rekrutacji z uwzględnieniem Executive Search dobiera się indywidualnie do potrzeb określonego pracodawcy, trudno jednoznacznie wskazać całkowity przebieg procesu. Istnieją jednak jego stałe elementy, których dopracowanie służy podniesieniu jakości i skuteczności rekrutacji. W pierwszej kolejności należy do nich ustalenie szczegółowego profilu kandydata i pożądanych cech jego osobowości. Rekruter dokonuje tego na podstawie znajomości preferencji nie tylko pracodawcy, ale całego zespołu, w skład którego wejdzie w przyszłości potencjalny pracownik.
Headhunter nie działa chaotycznie. Skrupulatnie planuje strategię, tworzy listę kontaktów i firm, w których mogą być zatrudnieni potencjalni kandydaci. Nie boi się wyzwań, dociera do najlepszych specjalistów, nawet gdy nie są oni zainteresowani nowymi ofertami pracy. Dzięki Executive Search znajduje dokładnie takie osoby, które spełniają wszystkie wymagania i preferencje zawarte w profilu kandydata. Unika pośrednictwa, nawiązuje z nimi bezpośredni kontakt. W tym celu wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne. Wzbudza zainteresowanie kandydatów, podejmuje pierwsze negocjacje, zaprasza do bliższej współpracy. Weryfikuje każdego kandydata z osobna. Sprawdza ich doświadczenie, dotychczasowe osiągnięcia, realizacje projektów, ścieżkę kariery i awansu w interesującej go branży. Musi być dokładny – nie wszystkie informacje zawarte są bowiem w dokumentach aplikacyjnych kandydatów.
Ostatecznie dochodzi do prezentacji kilku profili potencjalnych pracowników. To pracodawca podejmuje ostateczną decyzję dotyczącą zatrudnienia jednego z nich. Rekruter może służyć pomocą i fachowym doradztwem, jednak nie jest osobą decyzyjną. Po zakończeniu procesu rekrutacji warto również zadbać o pozytywny Employer Branding, na przykład poprzez wysłanie informacji zwrotnej do kandydatów, którzy nie zostali wybrani przez rekrutera.
Skuteczny rekruter
Idealny rekruter powinien mieć mentalność osoby polującej. Nie bez przyczyny headhunter to w polskim tłumaczeniu „łowca głów”. To dosłowny opis działania rekrutera. Za pomocą Executive Search poluje on na najlepszych specjalistów, którzy mają piastować wysokie, kierownicze stanowiska. Skuteczny rekruter to również dobry sprzedawca i negocjator. W odpowiedni sposób reklamuje bowiem swoją ofertę, nakłaniając do wyrażenia zainteresowania nią. Jest otwarty na dialog, nie upiera się przy swoich racjach, dostrzegając podmiotowość i potrzeby każdego z kandydatów. Dzięki umiejętności aktywnego słuchania buduje relacje oparte na zaufaniu i dialogu. Sieć jego kontaktów jest na tyle szeroka, że zwykle wystarczy lekko „pokopać” w posiadanej bazie danych, by znaleźć kandydata spełniającego wymagania konkretnego pracodawcy.
Szeroki punkt widzenia, kreatywność, mobilność, dostępność i wiedza – to również nieodłączne cechy skutecznego rekrutera. Musi być na bieżąco z aktualnymi trendami w branżach, dla których przeprowadza rekrutację. Znajomość podstawowych praw rządzących w danych dziedzinach gospodarki pozwala mu szybciej i skuteczniej sprostać wszelkim wymaganiom obu stron procesu rekrutacji.
Nowoczesność w Sowelo Consulting
W firmie Sowelo Consulting łączy się kreatywność, wiedzę i doświadczenie. Zespół rekruterów posiada duży zasób wiedzy i umiejętności praktyczne, które na co dzień wykorzystują w realizacji projektów przy pomocy Executive Search. Rekruterzy działają zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz kultury osobistej. Zapewniają dyskrecję i komfortową atmosferę.
Chcesz dowiedzieć się więcej o usłudze Executive Search w Sowelo Consulting? Kliknij tutaj https://sowelo.com.pl/uslugi/executive-search-direct-search/
Idealny rekruter powinien mieć mentalność osoby polującej. Nie bez przyczyny headhunter to w polskim tłumaczeniu „łowca głów”. To dosłowny opis działania rekrutera. Za pomocą Executive Search poluje on na najlepszych specjalistów, którzy mają piastować wysokie, kierownicze stanowiska. Skuteczny rekruter to również dobry sprzedawca i negocjator. W odpowiedni sposób reklamuje bowiem swoją ofertę, nakłaniając do wyrażenia zainteresowania nią. Jest otwarty na dialog, nie upiera się przy swoich racjach, dostrzegając podmiotowość i potrzeby każdego z kandydatów. Dzięki umiejętności aktywnego słuchania buduje relacje oparte na zaufaniu i dialogu. Sieć jego kontaktów jest na tyle szeroka, że zwykle wystarczy lekko „pokopać” w posiadanej bazie danych, by znaleźć kandydata spełniającego wymagania konkretnego pracodawcy.
Szeroki punkt widzenia, kreatywność, mobilność, dostępność i wiedza – to również nieodłączne cechy skutecznego rekrutera. Musi być na bieżąco z aktualnymi trendami w branżach, dla których przeprowadza rekrutację. Znajomość podstawowych praw rządzących w danych dziedzinach gospodarki pozwala mu szybciej i skuteczniej sprostać wszelkim wymaganiom obu stron procesu rekrutacji.
Nowoczesność w Sowelo Consulting
W firmie Sowelo Consulting łączy się kreatywność, wiedzę i doświadczenie. Zespół rekruterów posiada duży zasób wiedzy i umiejętności praktyczne, które na co dzień wykorzystują w realizacji projektów przy pomocy Executive Search. Rekruterzy działają zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz kultury osobistej. Zapewniają dyskrecję i komfortową atmosferę.
Chcesz dowiedzieć się więcej o usłudze Executive Search w Sowelo Consulting? Kliknij tutaj https://sowelo.com.pl/uslugi/executive-search-direct-search/
Komentarze (0)
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez