Absolwent na rynku pracy

2017-11-28 06:44:53(ost. akt: 2017-11-28 06:47:17)

Autor zdjęcia: Pixabay.com

Sama gotowość i energiczne poszukiwania pracy mogą nie wystarczyć. Czego powinni unikać kandydaci, którzy dopiero zakończyli edukację?
Wielu absolwentów już na początku ogranicza obszar poszukiwania pracy, biorąc pod uwagę oferty wyłącznie bezpośrednio związanych z posiadanym wykształceniem lub wcześniejszym doświadczeniem.


Przed określeniem zakresu działań warto dokonać analizy swoich mocnych oraz słabszych stron oraz zamieścić największe zalety w CV. Przeszukując ogłoszenia nie koncentrujmy się na rodzaju stanowisk, lecz na kompetencjach zamieszczonych w ogłoszeniu.

Bardzo często, na początku poszukiwań skreślamy pracę tymczasową. Warto jednak pamiętać tym, że obecnie (w skali globalnej) to właśnie praca tymczasowa, freelancerska i kontraktowa zyskuje na popularności. To rezultat rosnącej świadomości korzyści, jakie przynosi praca w oparciu o te formy współpracy. Jedną z największych zalet braku stałego zatrudnienia jest możliwość zdobycia różnorodnego doświadczenia w krótkim czasie.

Praca tymczasowa daje pewne pole manewru dotyczące gospodarowaniem czasem. Osoby pracujące na zasadach pracy tymczasowej mają wykonać dane jasno określone zadanie w konkretnym terminie.

– Tym sposobem pracownicy zyskują możliwość dodania do CV wielu pozytywnie zakończonych projektów, a dzięki zmiennemu charakterowi powierzonych zadań mogą stale rozwijać swoje kompetencje — wyjaśnia Grzegorz Opala. — Praca tymczasowa czy kontraktowa to także idealna okazja do sprawdzenia w rzeczywistości swoich wyobrażeń o pracy w danym zawodzie lub po prostu odkrycia najodpowiedniejszego dla siebie kierunku rozwoju – dodaje ekspert.

Warto zwiększyć swoje szanse na szybkie znalezienie wymarzonej posady, nie ograniczając się wyłącznie do przygotowania CV i przeglądania ofert zamieszczonych na portalach. Dobrym pomysłem jest stałe podwyższanie swoich kwalifikacji.


Warto poszerzyć sieć kontaktów zawodowych, zaczynając od założenia lub dopracowania profili w mediach społecznościowych o profesjonalnym charakterze. Następnym krokiem powinno być podjęcie działań, które zwrócą uwagę potencjalnych pracodawców i zawodowych rekruterów — zaangażowanie w branżowe dyskusje, aktywność na forach poświęconych danemu obszarowi specjalizacyjnemu oraz udostępnianie najnowszych wiadomości ze świata biznesu.

Bardzo ważne jest także dokładne przygotowanie do rozmów rekrutacyjnych oraz uczestnictwo w sesjach networkingowych i targach pracy. Oprac.Kr / źródło: Hays Response