GazetaOlsztynska.pl
17 maja 2025, Sobota
imieniny: Brunony, Sławomira, Wery
  • 12°C
    Olsztyn

Unia Europejska
GazetaOlsztynska.pl
    • Artykuły
    • Expert radzi
    • Jak szukać pracy
    • Kariera
    • Informator
    • Prawo pracy
GazetaOlsztynska.pl
  • Artykuły
  • Expert radzi
  • Jak szukać pracy
  • Kariera
  • Informator
  • Prawo pracy
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
PODZIEL SIĘ

Jak zbudować markę osobistą w sieci?

2017-03-13 09:17:00(ost. akt: 2017-03-13 09:18:37)
Zdjęcie jest tylko ilustrajcą do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustrajcą do tekstu

Autor zdjęcia: pixabay.com

Personal branding jest coraz popularniejszy w Polsce. To tajemniczo brzmiące pojęcie oznacza kreowanie marki osobistej. W tym celu za praktyczne narzędzia posłużyć mogą popularne portale społecznościowe.

Warto przeczytać

  • W Jezioraku utopił się 57-letni mężczyzna z Mazowsza
  • [WIDEO] mgr Juliusz Dumara: — Bardzo ważna jest rozmowa
  • Stefania Drawnel z Kętrzyna świętuje setne urodziny
Personal branding to dziedzina PR wywodząca się z USA, gdzie jest podstawą funkcjonowania rynku pracy. Zjawisko to polega na budowaniu wizerunku zawodowego konkretnej osoby. Wykorzystać je mogą zarówno osoby szukające pracy, jak i ci, którzy są zatrudnienie na stałe.

Personal branding ma za zadanie ukazanie danego pracownika jako eksperta w swojej dziedzinie i zaznaczyć, że jego obowiązki w firmie mogą przyczynić się do wzrostu zaufania klientów, pracowników czy partnerów biznesowych. Tę dziedzinę PR powinni szczególnie wykorzystywać menadżerowie, właściciele przedsiębiorstw, a także eksperci w danej firmie.

Aby zbudować swoją markę w sieci, trzeba postawić nacisk na to, aby wizerunek był spójny, wiarygodny i autentyczny. Najpierw trzeba opracować strategię, wyznaczyć cel, jaki chcemy osiągnąć i zaplanować działania. Cel powinien być konkretny, mierzalny, osiągalny, realny oraz terminowy.

Następny krok to utożsamianie wyznaczonego celu z człowiekiem, dla którego ma być stworzony wizerunek. Na tym etapie warto zbudować wokół niego opowieść, która musi być wiarygodna i często powtarzana, zwłaszcza podczas kontaktu z mediami.

Warto, żeby osoba ta często udzielała wywiadów, pojawiała się w artykułach specjalistycznych czy informacjach prasowych. Podniesie to jej wiarygodność i sprawi, że odbiorcy będą postrzegali ją jako eksperta w swojej dziedzinie. Dodatkowo wizerunek pomoże ukształtować posiadanie niecodziennego hobby i zainteresowań pozabiznesowych, którymi warto się pochwalić.

W budowaniu własnej marki trzeba być autentycznym. Dlatego np. wizytówką marki powinna być osoba, która lubi to, czym się zajmuje i stale powiększa swoją wiedzę w wybranej dziedzinie. Dobrze, jeśli twarzą firmy jest sam właściciel. Taki zabieg wpływa pozytywnie na postrzeganie przedsiębiorstwa przez klientów.
W kreowaniu własnego wizerunku niezastąpionym narzędziem w sieci są portale społecznościowe.

– Przede wszystkim warto trzymać się zasady, że nie będę publikował niczego, czego w przyszłości być może będę się wstydził – mówi Marcin Osiak, Head of Social Media w Grupie WM. – Pamiętajmy, że profil w mediach społecznościowych może odwiedzić każdy, szef czy klient. I od tego, co tam zobaczy coraz częściej zależy, czy jakiś kontrakt uda się podpisać czy też nie. Profil w mediach społecznościowych to nasza wizytówka, dlatego warto dbać o to, aby były tam takie informacje, które będą pasowały do wizerunku, jaki chcemy zbudować – dodaje.

mos

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
personal branding budowanie marki osobistej w sieci kreowanie wizerunku
PODZIEL SIĘ

Komentarze (1)

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Kasia #2210996 | 46.186.*.* 28 mar 2017 15:15

    Hej!! Zajrzyjcie tutaj!! http://chcenawczoraj.pl/post/5-zasad-jak -zrobic-ciekawa-infografike Świetny artykuł o infografikach - pisany przez ekspertów!

    odpowiedz na ten komentarz

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD