Hałas w pracy zmniejsza wydajność pracowników
2016-07-05 08:00:00(ost. akt: 2016-07-04 11:42:53)
60% pracowników open space’ów twierdzi, że w pracy najbardziej przeszkadza im hałas generowany przez innych zatrudnionych. Gdy głośne dźwięki nie pozwalają się skoncentrować, wydajność działań spada. Czy to oznacza, że przedsiębiorcy powinni zrezygnować z lokowania biur w otwartych przestrzeniach? Niekoniecznie.
Realia otwartych przestrzeni biurowych to często szum drukarki na sąsiednim biurku, dzwonek telefonu obok i jeszcze do tego współpracownik głośno prowadzący rozmowę z klientem. W takich warunkach trudno skupić uwagę na swoim zajęciu. Hałas nie tylko powoduje rozkojarzenie, lecz także wywołuje zmęczenie i frustrację. Utrudnia również komunikację między pracownikami, którzy niedokładnie słyszą przekazywane polecenia.
Z drugiej strony prawidłowo zaprojektowane open space’y mają wiele zalet. „Człowiek jest jednostką społeczną, lubi towarzystwo, a współpraca z innymi osobami działa na niego stymulująco. Należy jednak zadbać o odpowiednią akustykę w pomieszczeniu. 86% z nas deklaruje, że aby skoncentrować się na pracy, potrzebuje ciszy i odosobnienia” – zauważa Artur Pacyna z firmy produkującej sufity akustyczne.
O zniwelowaniu pogłosu w pomieszczeniu trzeba pomyśleć już na etapie projektowania biura. Ważne jest odpowiednie zaaranżowanie wnętrza oraz zastosowanie materiałów dźwiękochłonnych na suficie i ścianach. Hałas w biurze znacznie się zmniejszy, gdy zamiast odbijać dźwięk, zaczną go one chłonąć. Aby stworzyć właściwą akustykę, warto również wyłożyć podłogę wykładziną lub dywanami, w oknach zawiesić zaś zasłony.
Przedsiębiorcy powinni zapewniać kadrze dobre warunki pracy. Pomaga to budować wizerunek odpowiedzialnego pracodawcy oraz zatrzymywać pracowników. Dbając o zdrowie zatrudnionych, nie zapominajmy o ich słuchu. Tym bardziej że odpowiednia akustyka sprzyja efektywniejszej pracy.
infowire.pl
Komentarze (0)
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez