Jak wypromować firmę w internecie
2015-03-02 10:18:12(ost. akt: 2015-03-02 12:40:47)
Coraz więcej przedsiębiorstw zaprzyjaźnia się z mediami społecznościowymi, widząc w nich świetne narzędzie marketingu i promocji. Podpowiadamy jak wykorzystać możliwości, które dają takie media.
Dla małych firm obecność w internecie i na portalach społecznościowych jest świetnym, nie wymagającym dużych nakładów finansowych, narzędziem. Wykorzystując istniejące rozwiązania można nie tylko zwiększyć rozpoznawalność firmy, ale także nawiązać relacje z klientami.
Trzeba pamiętać, że decydując się na działania promocyjne w mediach społecznościowych, firma zgadza się na przestrzeganie regulaminu danego serwisu. Zablokowane lub usunięte mogą zostać strony i profile, które łamią ten regulamin, rozsyłają fałszywe oprogramowanie lub są zgłaszane przez innych użytkowników jako strony do usunięcia.
Uważać trzeba też na treści umieszczane na portalach. Jeden nieprzemyślany wpis może stać się przyczyną kłopotów. Użytkownicy potrafią być bezlitośni w takich sytuacjach, a zła fama może przynieść skutki odwrotne od zakładanych.
Problemem sieci społecznościowych jest szybkość rozprzestrzeniana się informacji negatywnych, często przyciągających uwagę, generujących nawet najbardziej fantastyczne czy niesprawdzone treści. I chociaż w całościowej skali nie przekraczają one 1-2 proc. wszystkich komentarzy internetowych, to jednak ze względu na swoją siłę oddziaływania mogą być powodem problemów wizerunkowych. Są jednak sposoby na skuteczne i efektywne działania w mediach społecznościowych. Po pierwsze strategia. Konstruowanie strategii należy rozpocząć od wyznaczenia celów, które firma chce osiągnąć. Wzrost zaangażowania odbiorców i współuczestnictwo w rozwoju marki, zwiększenie rozpoznawalności marki, promowanie i informowanie o firmie — to niektóre z nich.
Po drugie, trzeba wybrać takie media, które wykorzystywane są przez użytkowników, do których chce się dotrzeć. Aby prowadzić skuteczne działania należy je poznać i dostosować się do ich reguł.
kr
kr
Źródło: Gazeta Olsztyńska
Komentarze (1)
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
grisza #2190597 | 87.239.*.* 26 lut 2017 19:01
Nie zawsze internet jest najskuteczniejszą formą promocji. Czasem warto bezpośrednio pokazać się klientowi, zatrudnić hostessy, np. te z hostessbooking.pl, ktore go przyciągną, rozdawać ulotki, gadżety
odpowiedz na ten komentarz