Przetarg na budowę nowych linii tramwajowych w Olsztynie został przesunięty
2018-07-01 13:01:46(ost. akt: 2018-07-01 13:02:15)
W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi zamówienia przedłużono okres składania ofert na rozbudowę linii tramwajowej. Będą przyjmowane do 5 lipca.
Oferty na rozbudowę linii tramwajowej w Olsztynie miały być przyjmowane do 12 czerwca. W związku z zapytaniami oferentów termin zmieniał się kilkukrotnie. Ostatecznie ustalono go na 5 lipca.
Przypomnijmy, że inwestycja obejmuje nie tylko budowę sieci tramwajowej, ale także przebudowę sieci podziemnych, odwodnienie ulic, budowę nowych chodników i ścieżek rowerowych. Trasa będzie się rozpoczynała od pętli autobusowej przy ulicy Wilczyńskiego i biegła na Pieczewo, gdzie zaplanowano przystanek końcowy z wiatą na rowery i punktem socjalno-informacyjnym.
Na pierwszym odcinku linia będzie przebiegała środkiem ulic Wilczyńskiego i Krasickiego aż do skrzyżowania z ulicą Sobocińskiego. Dalej, poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy Krasickiego do skrzyżowania z ulicą Murzynowskiego powstanie estakada o długości około 270 metrów. Tam tramwaje pojadą nad skrzyżowaniem ulic Krasickiego z Synów Pułku. Do poziomu jezdni dojadą na końcowym odcinku ulicy Synów Pułku, a od ulicy Wyszyńskiego torowisko będzie przebiegało poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy aż do skrzyżowania z aleją Piłsudskiego. Tam linia tramwajowa będzie zlokalizowana między jezdniami, tworząc trambuspas i połączy się z istniejącym torowiskiem na skrzyżowaniu z ulicą Kościuszki.
Tym sposobem w mieście pojawią się dwie kolejne linie. Linia numer 4 kursować będzie z Pieczewa do Dworca Głównego, natomiast linia numer 5 z Pieczewa pod Wysoką Bramę. Prace mają rozpocząć się w 2019 roku i potrwać do 30 września 2020 roku.
pj
Czytaj e-wydanie ">kliknij
Komentarze (48) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
jan #2550396 | 37.47.*.* 6 sie 2018 15:48
ta linia tramwajowa wcale nie musi odrazu powstac na pieczewo z powodu mniejszych srodkow mozna by bylo na razie z centrum powiedzmy na nagorki zeby nie stracic tych 246 mln i wlasnie za nie wybudowac a potem przy nastepnej perspektywie finansowej-przedluzyc na pieczewo i byc moze zbudowac jeszcze torowisko na wilczynskiego
odpowiedz na ten komentarz
Do antyleming #2529935 | 188.146.*.* 3 lip 2018 13:10
Nie wiem czy wiesz, ale artykuł jest o tramwajach a nie o autobusach :) "Solaris nie daje pod stołem" - jeśli masz dowody to możesz je złożyć w prokutaturze
odpowiedz na ten komentarz
antyleming #2529793 | 94.254.*.* 3 lip 2018 09:04
Pewno w ratuszu nie wiedzą, że w Polsce od dawna produkowane są elektryczne autobusy jeżdżące po całym świecie ????? No tak - ale ale Solaris nie daje pod stołem......
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
bum #2529694 | 81.190.*.* 3 lip 2018 06:43
Nie umie się przygotować przetargu to jest dużo pytan
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
metro #2529608 | 31.0.*.* 2 lip 2018 22:37
A ja zacząłem kopać metro, już wykopałem pół metra.
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz