Krańcówki na razie nie będzie. Miasto nie ma pieniędzy
2018-05-12 10:55:05(ost. akt: 2018-05-12 11:04:41)
Drugi etap rozbudowy olsztyńskiego tramwaju miał być ratunkiem dla pl. Jedności Słowiańskiej przy Wysokiej Bramie. Tak się niestety nie stanie, bo miasto nie ma pieniędzy.
Przy okazji budowy nowej linii tramwajowej powstanie ok. 6 km torowiska. Budowa obejmie ulice Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. W przetargu zabrakło obiecywanego wcześniej odcinka do pl. Jedności Słowiańskiej.
Przy okazji budowy pierwszej nitki rozbudowę linii przy Wysokiej Bramie wstrzymał konserwator zabytków, który nie zgodził się na prace w tym miejscu ze względu na odkryte fundamenty zabytkowej baszty oraz fragmentów starego muru obronnego. Miasto zdecydowało się wtedy na skrócenie linii ze względu na konieczność rozliczenia z Unią Europejską.
Niestety... — ...w tej chwili nie mamy finansowania, więc nie planujemy rozbudowy węzła przesiadkowego w kierunku Wysokiej Bramy — mówi Marta Bartoszewicz, rzeczniczka Urzędu Miasta. — Jeżeli pojawi się możliwość pozyskania dodatkowych pieniędzy, to projekt mamy prawie gotowy — zapewnia.
Jest światełko w tunelu. — W programie Polska Wschodnia oraz w Regionalnym Programie Operacyjnym Warmia i Mazury zapisana jest alokacja w euro — tłumaczy Bartoszewicz. — Na początku każdego miesiąca Ministerstwo Finansów przesyła do Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju wolne środki w danym poddziałaniu, wynikające m.in. z różnic kursowych. Przy wielomilionowych alokacjach różnice kursowe dają duże oszczędności. Rosnący kurs euro dobrze rokuje. Jeśli ten przetarg rozstrzygnie się w dobrych kwotach, wszystkie nasze siły będą kierowane na Wysoką Bramę.
Termin składania ofert na budowę nowej linii mija 12 czerwca. O wyborze wykonawcy zadecydują: cena, dodatkowy okres rękojmi za wady, pielęgnacja trawników i nasadzeń, przejęcie ryzyka przez wykonawcę, ograniczenie utrudnień w trakcie realizacji inwestycji oraz dodatkowe badania defektoskopowe połączeń szyn.
Prace mają rozpocząć się najwcześniej w 2019 roku i potrwać do 30 września 2020.
pj
Prace mają rozpocząć się najwcześniej w 2019 roku i potrwać do 30 września 2020.
pj
Czytaj e-wydanie
">kliknij

Komentarze (36) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
jarecki #2501059 | 88.156.*.* 14 maj 2018 09:13
To jak BOB BUDOWNICZY tz.prezydent OLSZTYNA ,Arbuz,Pinokio vel Grzybowitz chce upchać drugą linię pod Wysoką Bramą ??? w tunelu swojego ptasiego mózgu ???
odpowiedz na ten komentarz
dr Hayd #2500841 | 88.156.*.* 13 maj 2018 20:23
Linię nr 1 trzeba przedłużyć do Dworca Zachodniego. Wtedy Dworzec Zachodni ma szanse stać się całkiem sensownym węzłem komunikacyjnym. Oczywiście pod warunkiem, że będą często kursujące pociągi podmiejskie.
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz
No tak #2500720 | 88.156.*.* 13 maj 2018 16:38
Miasto nie ma kasy !!! A co się stało z oszczędnościami miasta - bodajże 47 mln zł. - o których grzymek nie tak dawno piał niczym kogut o poranku. Czyżby znowu jakaś propaganda ratuszowa ??? Czy może kasa na beton nad Skandą jest przeznaczona
Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz
AntyGrzym #2500648 | 88.156.*.* 13 maj 2018 13:29
No i może by tak w końcu zlikwidować tą kretyńską ŚCIEŻKĘ OSŁA PRZY RATUSZU
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz
wrt #2500616 | 195.136.*.* 13 maj 2018 12:17
mam nadzieję Panie prezydencie, że to już twoja krańcówka rządów w tym mieście
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)