Wielka przebudowa w Olsztynie. Miasto rozpisało przetarg na budowę węzła komunikacyjnego
2017-04-10 12:00:00(ost. akt: 2017-04-10 19:15:06)
Miasto rozpisało przetarg na budowę zintegrowanego centrum przesiadkowego w rejonie dworca głównego. Istniejący dzisiaj teren zmieni się nie do poznania.
O zintegrowanym węźle przesiadkowym mówi się w Olsztynie od kilku lat. A dokładnie od 2011 roku, kiedy prywatny inwestor ogłosił, że w miejsce starych dworców autobusowego i kolejowego zamierza wybudować zintegrowane centrum komunikacyjne.
Dzisiaj znamy już więcej szczegółów odnośnie planowanej przez miasto inwestycji. Węzeł przesiadkowy obejmie około kilometra ulic: Partyzantów, Lubelskiej i Przemysłowej. To oznacza, że zostanie również przebudowana ul. Partyzantów od ronda Bema do pl. Konstytucji 3 Maja. Na skrajnych pasach Partyzantów powstaną buspasy.
Dzisiaj znamy już więcej szczegółów odnośnie planowanej przez miasto inwestycji. Węzeł przesiadkowy obejmie około kilometra ulic: Partyzantów, Lubelskiej i Przemysłowej. To oznacza, że zostanie również przebudowana ul. Partyzantów od ronda Bema do pl. Konstytucji 3 Maja. Na skrajnych pasach Partyzantów powstaną buspasy.
Na węzeł złoży się osiem przystanków, z czego komunikacja miejska będzie miała swoje przystanki, a prywatni przewoźnicy swoje. Wiadomo też, że istniejący krańcowy przystanek tramwajowy przy dworcu pozostanie nieruszony, ale dodatkowo powstanie tor dostawczy dla tramwajów. — Będzie się tam zatrzymywać więcej tramwajów po wybudowaniu nowej nitki — tłumaczy Patryk Pulikowski z Urzędu Miasta w Olsztynie.
Krańcowe przystanki autobusów pozostaną przy budynku dzisiejszego dworca kolejowego, natomiast miejsce postojowe pojazdów zostanie zlokalizowane w rejonie ulic Lubelskiej i Przemysłowej. Istotną zmianą jest też to, że główny przystanek dworcowy pojawi się przy wieżowcu, czyli tam, gdzie dzisiaj postój mają taksówki.
Krańcowe przystanki autobusów pozostaną przy budynku dzisiejszego dworca kolejowego, natomiast miejsce postojowe pojazdów zostanie zlokalizowane w rejonie ulic Lubelskiej i Przemysłowej. Istotną zmianą jest też to, że główny przystanek dworcowy pojawi się przy wieżowcu, czyli tam, gdzie dzisiaj postój mają taksówki.
Gdzie zatem w nowym układzie znajdzie się dla nich postój?
— Prawdopodobnie będzie on zlokalizowany tuż przy dworcu. Chodzi o obszar, gdzie obecnie przebiega ul. Partyzantów, ponieważ w nowym układzie ta ulica skręca w kierunku Dworcowej-Lubelskiej już na wysokości poczty — odpowiada Patryk Pulikowski.
Pojawią się też m.in. nowe przejścia dla pieszych i dwukierunkowe ścieżki rowerowe na Partyzantów i Lubelskiej. Szacunkowa wartość inwestycji to prawie 25 mln zł. Miasto czeka teraz na pytania inwestorów ws. węzła, planowany termin otwarcia ofert to 9 maja.
mp
— Prawdopodobnie będzie on zlokalizowany tuż przy dworcu. Chodzi o obszar, gdzie obecnie przebiega ul. Partyzantów, ponieważ w nowym układzie ta ulica skręca w kierunku Dworcowej-Lubelskiej już na wysokości poczty — odpowiada Patryk Pulikowski.
Pojawią się też m.in. nowe przejścia dla pieszych i dwukierunkowe ścieżki rowerowe na Partyzantów i Lubelskiej. Szacunkowa wartość inwestycji to prawie 25 mln zł. Miasto czeka teraz na pytania inwestorów ws. węzła, planowany termin otwarcia ofert to 9 maja.
mp
Komentarze (15) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez![FB](/i/icons/fb.png)
olo #2225309 | 88.156.*.* 18 kwi 2017 18:13
A można było zrobić normalną pętlę. Krańcówka tramwajowa przy dworcu jest porażką. Ktoś, kto to projektował i zatwierdził absolutnie nie przemyślał sprawy. Nie ma możliwości rozbudowy nitki tramwajowej w kierunku Zatorza, nie jest wygodne ani bezpieczne dla pasażerów, jest dezorientujące dla kierowców innych pojazdów. Do tego bezsensowny tor Dworcową i Towarową nie służący nikomu. Zróbcie tam chociaż przystanki, to da się dojechać chociaż to Europa Center i Obi.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Dec #2224647 | 89.228.*.* 17 kwi 2017 12:53
Tramwaje na niektórych odcinkach jeżdżą jak by tory były położone przed drugą wojną światową . Może ktoś to wyjaśnić.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
Turbina #2221352 | 83.6.*.* 11 kwi 2017 17:16
Olsztyńscy partacze z Ratusza nisza Olsztyn jak szarańcza! W kilka lat zdewastowali miasto w każdym aspekcie! Począwszy od dróg gorszych niż w Afryce a skończywszy na totalnym paraliżu komunikacyjnym! Wybory wybory chcemy na wybory!
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
janusz #2221336 | 37.47.*.* 11 kwi 2017 16:45
wszystko to jest dobrze ale brakuje przejscia podziemnego laczacego przystanek tramwajowy z dworcem ktory zapewnilby bezkolizyjne bezpieczne poruszanie sie w okolicy dworca
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Sołtys #2221268 | 83.9.*.* 11 kwi 2017 14:59
ile lat jeszcze będzie trwało to marnotrawstwo publicznych ( NASZYCH ) pieniędzy ! Przebudowa na tramwaje nie można było tego zrobić ? A teraz ponownie to samo .... rozbój w biały dzień . Białe urzędnicze kołnierzyki - mafia .
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)