Nie zdążą położyć torów, żeby przetestować tramwaje
2015-03-31 18:01:32(ost. akt: 2015-03-31 19:59:59)
Prace związane z inwestycją tramwajową w Olsztynie posuwają się do przodu i zajmują kolejne ulice w mieście. Jednak nie są na tyle zaawansowane, żeby do maja powstał tu odcinek torów, na którym Solaris mógłby przetestować pierwsze egzemplarze olsztyńskich Tramino.
Solaris musi więc znaleźć inne miejsce, żeby przetestować olsztyński tabor. Jakie?
— Prowadzimy rozmowy z kilkoma ośrodkami komunikacji miejskich, między innymi z Poznania, ponieważ w tym mieście jest podobny rozkład torów jak w Olsztynie — odpowiada Mateusz Figaszewski.
— Prowadzimy rozmowy z kilkoma ośrodkami komunikacji miejskich, między innymi z Poznania, ponieważ w tym mieście jest podobny rozkład torów jak w Olsztynie — odpowiada Mateusz Figaszewski.
Przypomnijmy, że Solaris ma za ponad 120 mln złotych dostarczyć do Olsztyna piętnaście niskopodłogowych tramwajów Tramino. Będą to pojazdy dwukierunkowe o długości 29,3 m, wyposażone w sześć par podwójnych drzwi po każdej ze stron oraz mogące przewozić ponad 200 pasażerów. Jak zaznacza producent, tramwaj dla Olsztyna będzie pojazdem trójczłonowym.
Oznacza to, że każda część maszyny będzie osadzona na tzw. wózku. Dwie skrajne będą wózkami napędowymi, a środkowa wózkiem tocznym. Układ napędowy składać będzie się z czterech silników trakcyjnych. Pojazd ma być przy tym bardzo cichy. Jego rozstaw będzie wynosił 1435 mm w związku z czym szerokość przejścia między siedzeniami będzie dużo większa.
Olsztyńskie pojazdy wyposażone zostaną w sześć par podwójnych drzwi po każdej stronie. Zimą pasażerów będzie ogrzewać system grzejników, a latem schładzać klimatyzacja. Dodatkowo tramwaje będą wyposażone w informację pasażerską wyświetlacze podsufitowe i boczne oraz system informacji głosowej. W tramwaju będzie możliwe korzystanie z bezprzewodowego internetu.
Zobacz zdjęcia z naszej wizyty w fabryce firmy Solaris.
Tak będzie wyglądała cała linia olsztyńskich tramwajów! Zobacz wizualizację ->>
ad
Komentarze (39) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
grh #1718484 | 95.160.*.* 21 kwi 2015 14:03
dziwni są ludzie z Olsztyna zanim się obejża tramwaje będą a to duże ułatwienie dla mieszkańców i przyjezdnych porostu nie są przyzwyczajeni ze coś się dzieje bo tyle czasu nic większego nie było remontowane co ma powiedzieć warszawa
odpowiedz na ten komentarz
KaeR #1712433 | 88.156.*.* 14 kwi 2015 13:52
Co za niekompetentny człowiek pisał ten artykuł? Rozstaw szyn równy jest 1435mm (taki sam, jak toru kolejowego), nie pojazdu!!!
odpowiedz na ten komentarz
????? #1704408 | 109.241.*.* 2 kwi 2015 16:42
Kiedy Grzymowiczowy cieć nieudacznik defraudant zostanie w końcu aresztowany ? Czy jego pupilowa prasa "gje o" może dowiedzieć się ?
odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
jankowalski #1704223 | 83.12.*.* 2 kwi 2015 13:28
czy to prawda, że Grzymowicz wreszcie siedzi??
odpowiedz na ten komentarz
{}[ #1703471 | 88.156.*.* 1 kwi 2015 15:50
Szkoda że Unia Europejska nie zabierze dotacji bo wtedy cały obecny burdel zostałby wstrzymany i wtedy byłaby atrakcja Olsztyna:) a Grzymowiczowaty cieć ... no cóż.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)