Kierowcy: Czy Obiegowa będzie przejezdna jeszcze w tym roku?
2014-08-16 09:14:00(ost. akt: 2014-08-16 08:10:09)
Nowa droga ma być gotowa najpóźniej do połowy sierpnia 2015 roku, ale — według zapisów w kontrakcie — wykonawca ma uczynić ją przejezdną jeszcze w tym roku. W ratuszu uspokajają, że ten plan nie jest zagrożony, bo wszystko idzie zgodnie z harmonogramem.
Obecnie na placu budowy wartej ponad 45 mln zł trasy trwają prace przy infrastrukturze kanalizacyjnej, przy wiadukcie na ul. Żołnierskiej oraz na al. Piłsudskiego. Wszystkie te elemnty połączy właśnie ul. Obiegowa.
Roboty trwają tam w najlepsze, ale kierowcy martwią się, czy ulica faktycznie szybko zostanie udostępniona. — Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem i na koniec grudnia ulica ma być przejezdna od skrzyżowania ul. Pstrowskiego z al. Sikorskiego w kierunku ul. Żołnierskiej i al. Piłsudskiego. Chociaż oczywiście jeszcze bez linii tramwajowej, ścieżek rowerowych i pieszych — mówi prezydent miasta Piotr Grzymowicz.
Wiadukt przy ul. Żołnierskiej powinien być gotowy do końca listopada, natomiast skrzyżowanie z al. Piłsudskiego do końca października.
A jak droga będzie wyglądała za rok? Będzie miała około 1100 metrów. Oprócz nowej, dwupasmowej trasy w każdy kierunku inwestycja zakłada budowę wiaduktu przy ul. Żołnierskiej o szerokości 21 m. Trasa tramwajowa będzie biegła lewym poboczem drogi i skręci w ulicę Żołnierską, przy której zostanie zlokalizowany przystanek (dwutorowa linia tramwajowa będzie miała ok. 650 metrów). Inwestycja uwzględnia też budowę murów oporowych, ekranów akustycznych, ścieżek rowerowych, chodników i nowego oświetlenia.
A jak droga będzie wyglądała za rok? Będzie miała około 1100 metrów. Oprócz nowej, dwupasmowej trasy w każdy kierunku inwestycja zakłada budowę wiaduktu przy ul. Żołnierskiej o szerokości 21 m. Trasa tramwajowa będzie biegła lewym poboczem drogi i skręci w ulicę Żołnierską, przy której zostanie zlokalizowany przystanek (dwutorowa linia tramwajowa będzie miała ok. 650 metrów). Inwestycja uwzględnia też budowę murów oporowych, ekranów akustycznych, ścieżek rowerowych, chodników i nowego oświetlenia.
Ulica Obiegowa — o której po raz pierwszy mówiło się już w latach 70. — będzie obwodnicą śródmieścia. Ułatwi też dojazd od Dworca Głównego mieszkańcom Jarot, Pieczewa, Nagórek i osiedla Generałów.
Źródło: Gazeta Olsztyńska
Komentarze (13) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Radek #1462854 | 178.235.*.* 17 sie 2014 10:38
Ruskie czołgi przejadą :D
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
czołgiem przejedzie ;-) #1462421 | 89.228.*.* 16 sie 2014 13:31
czołgiem przejedzie ;-)
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
beton olsztyn przyśpiesza #1462415 | 109.243.*.* 16 sie 2014 13:19
w 2013 roku już miały jeżdzić tramwaje w olsztynie i co z tego wynikło? jest 2014 rok 16 śierpnia i nawet 1 metra lini tramwajowej, jedyne co wyszło zgodnie z planem to paraliż uliczny i gigatyczne korki,
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Brawo! #1462413 | 81.190.*.* 16 sie 2014 13:18
Brawa dla Prezydenta Grzymowicza za inwestycje i rozwój Olsztyna! Olsztyn pięknieje, wspina się w rankingu najbogatszych miast. Żadni hejterzy, nieudacznicy, postprlowskie lenie i tym podobne indywidua tego nie zmienią. Hehe - po wyborach pękniecie ze złości, bo Grzymek wygra w cuglach.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
stfu #1462408 | 88.156.*.* 16 sie 2014 13:09
ulica będzie przejezdna, ale bez tramwajów, a przede wszystkim chodników i ścieżek rowerowych. znając życie, nie będzie również oświetlenia i namalowanych pasów. Będzie za to wielkie i huczne otwarcie z Arbuzem w zaszczytnym miejscu, a potem drugie - gdy już faktycznie ulice dokończą, tak jak to było z nową Witosa
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz