Kod BLIK? Najpierw zadzwoń! W Nidzicy znów oszukali
2025-05-27 11:41:26(ost. akt: 2025-05-27 11:42:12)
22-latka z powiatu nidzickiego straciła 300 zł, myśląc, że pomaga koleżance. Okazało się, że padła ofiarą oszusta podszywającego się pod znajomą na komunikatorze.
W dobie błyskawicznych przelewów i wygodnych transakcji online warto pamiętać, że wygoda nie zawsze idzie w parze z bezpieczeństwem. Przekonała się o tym boleśnie 22-letnia mieszkanka powiatu nidzickiego, która w sobotę (24 maja) zgłosiła na policję, że padła ofiarą oszustwa.
Z relacji kobiety wynika, że otrzymała wiadomość od rzekomej koleżanki z prośbą o pilną pomoc finansową. Potrzebna była "tylko chwilowa pożyczka" – 300 zł przekazane za pomocą kodu BLIK. Nie podejrzewając podstępu, 22-latka kod przesłała. Dopiero po czasie zorientowała się, że za znajomą krył się przestępca, który przejął konto w komunikatorze społecznościowym.
Takie oszustwa niestety nie są wyjątkiem. Przestępcy coraz częściej wykorzystują włamania na konta w mediach społecznościowych, podszywając się pod znajomych ofiar. W wiadomościach proszą o szybki przelew, najczęściej za pomocą BLIKa – licząc na to, że zaskoczona osoba nie zdąży zweryfikować prośby.
Policja apeluje o ostrożność i przypomina:
Zanim wyślesz komukolwiek pieniądze, zadzwoń i upewnij się, że prośba jest prawdziwa.
Nigdy nie udostępniaj danych do logowania na konto bankowe ani haseł do komunikatorów.
Dbaj o cyberbezpieczeństwo – stosuj silne hasła i dwuskładnikowe logowanie.
Każda złotówka, którą możesz stracić przez chwilę nieuwagi, to czyjś zysk – nie daj się okraść zaufaniem.
kpp, red.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez