Ofiary myślały, że pomagają znajomemu
2024-10-08 13:03:24(ost. akt: 2024-10-08 13:13:12)
Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, wykonajmy jeden krótki telefon upewniając się, że za prośbą o wsparcie finansowe nie kryje się próba oszustwa! W weekend 2 osoby będąc przekonane, że pomagają finansowo znajomemu, przekazały przestępcy kody BLIK na łączną kwotę 1300 zł.
W niedzielę (6 października) nidziccy policjanci przyjęli zawiadomienie o przestępstwie oszustwa. Z relacji zgłaszającego wynikało, że przestępca włamał się na pocztę elektroniczną zgłaszającego oraz na jego konto na portalu społecznościowym, a następnie zmienił hasła dostępowe i za pośrednictwem popularnego komunikatora, w jego imieniu, poprosił znajomych o opłacenie przesyłki za kwotę 1000 zł.
Niestety, 2 osoby będąc przekonane, że pomagają zgłaszającemu, przekazały kody BLIK na kwoty 800 zł i 500 zł. Jak się później okazało, to nie znajomy poprosił o pomoc finansową, tylko oszust, który się pod niego podszył.
Oszuści przełamując elektroniczne zabezpieczenia do komunikatora, włamują się na konta i wysyłają wiadomości z prośbą o pożyczenie pieniędzy poprzez wygenerowanie kodu BLIK. Swoją prośbę tłumaczą różnie: chwilowym brakiem gotówki, pilną potrzebą zapłaty rachunku, zrobieniem przelewu czy niemożliwością zrobienia tego ze swojego konta.
Jeśli otrzymasz prośbę o pożyczkę, nie działaj pochopnie. Upewnij się czy osoba, która do Ciebie napisała rzeczywiście potrzebuje Twojej pomocy finansowej. Najprościej jest zadzwonić do niej i zweryfikować otrzymaną prośbę. Takie działanie pomoże uniknąć nieprzyjemności.
Pamiętaj!
Weryfikuj każdą prośbę o pieniądze – możesz to zrobić np. dzwoniąc do osoby, która zwróciła się do Ciebie o pomoc finansową.
Nigdy nie podawaj nikomu danych do logowania na konto bankowe.
Zadbaj o prawidłowe zabezpieczenie swoich danych osobowych, haseł do portali i komunikatorów
kpp, red.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez