Toyota ulubioną marką Polaków
2018-01-11 10:50:00(ost. akt: 2018-01-11 10:44:52)
Miniony rok przyniósł wiele zmian. Toyota ponownie powróciła na fotel lidera w naszym kraju, a Volkswagen z Volvo idą jak burza notując rekordową sprzedaż. Na popularności zyskują auta elektryczne. Przykładem jest nissan leaf.
Toyota znalazła się na pierwszym miejscu zestawienia najchętniej wybieranych marek przez Polaków. Tak wynika z danych PZPM o rejestracji przez klientów indywidualnych nowych samochodów w 2017 roku.
To właśnie ci klienci w ubiegłym roku zarejestrowali 18 889 samochodów Toyoty, aż o 21 procent więcej niż rok wcześniej. Pod względem rejestracji ogółem Toyota pobiła kolejny rekord z wynikiem 50 714 samochodów, lepszym o 24 proc. względem 2016 roku.
To właśnie ci klienci w ubiegłym roku zarejestrowali 18 889 samochodów Toyoty, aż o 21 procent więcej niż rok wcześniej. Pod względem rejestracji ogółem Toyota pobiła kolejny rekord z wynikiem 50 714 samochodów, lepszym o 24 proc. względem 2016 roku.
Powodów do radości nie brakuje również w Volkswagenie. Po raz kolejny marka ta zanotowała wyjątkowy rok w Polsce. Ubiegły zakończył się kolejną rekordową liczbą rejestracji nowych, osobowych samochodów Volkswagena. W 2017 zarejestrowano ich aż 48 615 sztuk. To wzrost aż o 13,51 proc., co pozwoliło zająć marce z siedzibą w Wolfsburgu trzecie miejsce w zestawieniu liczby rejestracji w Polsce wyprzedając kolejną markę w zestawieniu o blisko 13 000 egzemplarzy.
Rekordowy, historyczny wynik sprzedaży odnotował także w naszym kraju Hyundai. W 2017 roku do klientów trafiło ponad 20 tysięcy samochodów. Oferowane przez Hyundaia modele trafiły aż do 20 323 klientów. Marka może się także pochwalić 12,3 proc. wzrostem wielkości sprzedaży w porównaniu do roku 2016. Tym samym zajmuje 9. miejsce w zestawieniu wiodących marek motoryzacyjnych i ma 4,1 proc. udział w rynku.
Najpopularniejszym modelem w gamie Hyundaia pozostaje tucson. Elegancki SUV segmentu C spotkał się z uznaniem 7 636 Klientów, co oznacza 10,8 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu do minionego roku. W październiku i listopadzie model ten znalazł się także na pierwszym miejscu najbardziej popularnych modeli segmentu C-SUV, a w całorocznym zestawieniu sprzedaży w tym segmencie znalazł się na miejscu trzecim.
Trwa również świetna passa Volvo na rynkach światowych. Marka o skandynawskich korzeniach właśnie pobiła swój sprzedażowy rekord wszechczasów, a zarazem odnotowała wzrost wolumenu już piąty rok z rzędu.
W minionym roku kalendarzowym marka Volvo sprzedała na światowym rynku rekordowo jak na swoje możliwości 571 577 nowych samochodów osobowych. Osiągnięty wynik przekłada się na wzrost o dynamice 7 proc., w czym pomogły m.in. nowości modelowe w postaci volvo XC60 oraz mniejszego XC40. Szwedzi zanotowali wzrost sprzedaży na wszystkich głównych rynkach światowych za wyjątkiem Stanów Zjednoczonych. Na drugim biegunie znajduje się natomiast mający znaczenie strategiczne rynek chiński, gdzie nastąpił wzrost sprzedaży aż o 25 proc.
W minionym roku kalendarzowym marka Volvo sprzedała na światowym rynku rekordowo jak na swoje możliwości 571 577 nowych samochodów osobowych. Osiągnięty wynik przekłada się na wzrost o dynamice 7 proc., w czym pomogły m.in. nowości modelowe w postaci volvo XC60 oraz mniejszego XC40. Szwedzi zanotowali wzrost sprzedaży na wszystkich głównych rynkach światowych za wyjątkiem Stanów Zjednoczonych. Na drugim biegunie znajduje się natomiast mający znaczenie strategiczne rynek chiński, gdzie nastąpił wzrost sprzedaży aż o 25 proc.
Na koniec wypada wspomnieć o autach elektrycznych i hybrydach. Tylko w ciągu dwóch miesięcy 10 000 klientów w Europie zamówiło nowego nissana leaf. Od momentu prezentacji w Europie kolejnej generacji modelu w październiku 2017 roku nowy model nissana cieszy się bezprecedensową popularnością. Duży i stały popyt na drugą generację najpopularniejszego samochodu elektrycznego na świecie potwierdza rosnące zapotrzebowanie na pojazdy zeroemisyjne.
— Jesteśmy zachwyceni potwierdzonym licznymi zamówieniami zainteresowaniem klientów nowym nissanem leaf — stwierdził Gareth Dunsmore, dyrektor działu pojazdów elektrycznych, Nissan Europe. — Odzwierciedla ono naszą pozycję lidera jako producenta samochodów elektrycznych. Druga odsłona modelu leaf nie jest jedynie nową generacją elektrycznych pojazdów, ale także ikona Inteligentnej mobilności.
— Jesteśmy zachwyceni potwierdzonym licznymi zamówieniami zainteresowaniem klientów nowym nissanem leaf — stwierdził Gareth Dunsmore, dyrektor działu pojazdów elektrycznych, Nissan Europe. — Odzwierciedla ono naszą pozycję lidera jako producenta samochodów elektrycznych. Druga odsłona modelu leaf nie jest jedynie nową generacją elektrycznych pojazdów, ale także ikona Inteligentnej mobilności.
Powody do radości, jeżeli chodzi o 2017 rok, może mieć w tym względzie również marka BMW. Zgodnie z zapowiedzią BMW Group dostarczyło w minionym roku 100 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym. Ten fakt został uczczony niecodzienną inscenizacją świetlną, która optycznie przekształciła budynek centrali BMW Group znajdujący się w Monachium w... baterię.
Za Wielką Wodą z kolei toyota prius plug-in hybrid pokonała chevroleta volta. Amerykańskie media motoryzacyjne pilnie śledziły pod koniec roku walkę o pierwsze miejsce w segmencie hybryd plug-in. Od 2010 roku najpopularniejszą hybrydą ładowaną z gniazdka w USA był chevrolet volt, ale to się zmieniło w ubiegłym roku, wraz z premierą priusa plug-in hybrid drugiej generacji, znanego w Stanach Zjednoczonych pod nazwą prius prime.
woj
woj
Komentarze (0)
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez