GazetaOlsztynska.pl
25 lipca 2025, Piątek
imieniny: Jakuba, Krzysztofa, Walentyny
  • 22°C
    Olsztyn

Unia Europejska
GazetaOlsztynska.pl
    • Dodaj ogłoszenie
    • Porady
    • Firmy - Usługi
    • Jeździmy z Nord Auto!
    • Jeździmy z Honda Daszuta!
GazetaOlsztynska.pl
  • Dodaj ogłoszenie
  • Porady
  • Firmy - Usługi
  • Jeździmy z Nord Auto!
  • Jeździmy z Honda Daszuta!
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
PODZIEL SIĘ

Żyjemy w erze samochodów hybrydowych

2017-11-21 17:00:00(ost. akt: 2017-11-21 14:27:48)

Autor zdjęcia: Toyota

Diesle stają się coraz mniej popularne, natomiast na ewolucję elektryczną jeszcze nie jesteśmy gotowi. Dlatego udanym kompromisem przez najbliższe lata wydają się być pojazdy z napędem hybrydowym.

Warto przeczytać

  • Krzyś zje pierwszy obiad! Przełomowy zabieg laserowy w...
  • Nocny incydent na ul. Kościuszki. Sprawą zajmie się sąd
  • Szykujcie się na prace drogowe! Jagiellońska i Poprzeczna...
Czy tego chcemy czy nie, pomału kończy się era diesli. Trzeba przyznać, że w ostatnich dekadach Polacy kochali ten rodzaj napędu. Ich niewątpliwą zaletą było niższe spalanie w porównaniu do silników benzynowych. Silniki Diesla bywają również trwalsze od swoich benzynowych odpowiedników. Z drugiej jednak strony silniki te są droższe od benzynowych, a do tego bardziej wymagające. Minusem są również wydzielane przez nie trujące gazy, szczególnie tlenki azotu. Ten ostatni aspekt niewątpliwie przeważył o tym, że kierowcy zaczęli odwracać się od diesli. Któż z nas nie słyszał dowcipów na temat kierowców aut z silnikami Diesla? Oto jeden z nich: każdy wieśniak z polskiej wsi, jeździ wozem TDI... Uśmiechnęli się państwo? Piszący te słowa mieszka na polskiej wsi i również jeździ wozem TDI i również się uśmiecha... Jak to mówią: do siebie trzeba mieć dystans.

Z coraz większym dystansem traktowane są również samochody z silnikami Diesla. Nie są tak często kupowane jak kiedyś. Nie tylko z powodu wyżej wymienionych przyczyn, bo na stacjach z miesiąca na miesiąc drożeje zarówno benzyna, jak i olej napędowy. Jeśli nie diesel to co?
Coraz więcej mówi się u nas o samochodach elektrycznych, które niewątpliwie są przyszłością. Ostatnio nawet firma ElektroMobility Poland zleciła przeprowadzenie kompleksowych badań, aby sprawdzić: jakiego samochodu elektrycznego oczekują Polacy.

Jak wynika z badań, przeprowadzonych przez Kantar TNS, idealne miejskie auto elektryczne według polskich kierowców musi być produkowane w Polsce, mieścić cztery osoby, zasięg 150 km i kosztować 60 tys. Niewątpliwie, to duże wyzwanie dla projektantów polskiego samochodu z napędem elektrycznym. Dziś najtańszy elektryczny samochód w naszym kraju, czyli smart fortwo kosztuje 94,5 tys. zł. Wyprodukowanie samochodu elektrycznego to jedno, a jazda nim — to drugie. Dlaczego? W Polsce po prostu brakuje terminali do ładowania baterii samochodów elektrycznych. Chociażby w naszym regionie można je policzyć na palcach jednej reki. Dlatego też na razie rewolucja w postaci elektromobilności nam nie grozi. Zresztą rozwój rynku samochodów elektrycznych wygląda w naszym kraju naprawdę słabo.

Według danych IBRM SAMAR, pozyskanych z bazy CEPiK, do końca października 2017 roku w naszym kraju zarejestrowano tylko 426 osobowych i dziewięć dostawczych aut elektrycznych.
Co więc przed nami? Wygląda na to, że czeka nas era samochodów hybrydowych. Tylko w ciągu pięciu miesięcy tego roku Toyota sprzedała w Polsce 5 tys. samochodów z napędem hybrydowym. Liczba ta daje wiele do myślenia. Hybryda to idealne rozwiązanie na nasze drogi, bo zarówno nowoczesne, jak i ekologiczne. Do tego, nie musimy się bać, że zabraknie nam energii. W każdej chwili możemy zjechać na pierwszą lepszą stację benzynową, aby zatankować.
woj

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
PODZIEL SIĘ

Komentarze (0)

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD