Mężczyźni częściej wpadają w poślizg
2016-12-02 08:00:00(ost. akt: 2016-11-30 13:04:19)
Większość kierujących pojazdami charakteryzuje zawyżona samoocena. Myślą, że są dobrymi kierowcami i poradzą sobie w każdej sytuacji na drodze. Pierwszy śnieg pokazuje jednak, kto tu rządzi.
Ilu Polaków musiało radzić sobie w sytuacji poślizgu na drodze? Jak wynika z badania opinii społecznej przeprowadzonego na zlecenie Szkoły Jazdy Renault, aż 37 proc. kierowców w Polsce przynajmniej raz wpadło w poślizg prowadząc samochód po mokrej nawierzchni. Prawie co piąty doświadczył tego wielokrotnie!
— Z badań wynika, że mężczyźni znacznie częściej wpadają w poślizg niż kobiety, aż 44 proc. w porównaniu do 25 proc. Zarówno z badań, jak i wieloletniego doświadczenia wynika, że mężczyźni jeżdżą bardziej agresywnie i mają więcej pewności siebie za kierownicą. Prawdopodobnie dlatego częściej doświadczają niebezpiecznych sytuacji na drodze — wyjaśniają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.
O skłonności do nerwowych zachowań części kierowców może też świadczyć fakt, że aż 37 proc. spośród osób, które przekraczają dozwolony limit prędkości z powodu zbyt wolnej jazdy innych kierowców, wpadło w poślizg wielokrotnie. Dane pokazują również, że 65 proc. spośród tych, którzy w ogóle przyznają się do przekraczania prędkości, wpadło w poślizg przynajmniej raz.
Więcej brawury i nerwów to więcej niebezpiecznych sytuacji w ruchu drogowym. Zapamiętajmy to szczególnie teraz, po pierwszym śniegu, który niejednego kierowcę sprowadził na ziemię. Kierujmy się więc rozsądkiem.
Pomocnych będzie kilka zasad: lepiej hamować silnikiem zawczasu, niż mocno naciskać pedał hamulca; w aucie bez ABS powinno hamować się pulsacyjnie; w samochodzie z systemem ABS należy intensywnie użyć hamulca (sam zadziała jak hamowanie pulsacyjne i nie dopuści do zablokowania kół); nie wykonujmy gwałtownych ruchów kierownicą; zmieniajmy biegi delikatnie; unikajmy hamowania w zakrętach; dostosowujmy prędkość do panujących warunków.
Pomocnych będzie kilka zasad: lepiej hamować silnikiem zawczasu, niż mocno naciskać pedał hamulca; w aucie bez ABS powinno hamować się pulsacyjnie; w samochodzie z systemem ABS należy intensywnie użyć hamulca (sam zadziała jak hamowanie pulsacyjne i nie dopuści do zablokowania kół); nie wykonujmy gwałtownych ruchów kierownicą; zmieniajmy biegi delikatnie; unikajmy hamowania w zakrętach; dostosowujmy prędkość do panujących warunków.
Komentarze (0)
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez