GazetaOlsztynska.pl
31 lipca 2025, Czwartek
imieniny: Ignacego, Lodomiry, Romana
  • 19°C
    Olsztyn

Unia Europejska
GazetaOlsztynska.pl
    • Dodaj ogłoszenie
    • Porady
    • Firmy - Usługi
    • Jeździmy z Nord Auto!
    • Jeździmy z Honda Daszuta!
GazetaOlsztynska.pl
  • Dodaj ogłoszenie
  • Porady
  • Firmy - Usługi
  • Jeździmy z Nord Auto!
  • Jeździmy z Honda Daszuta!
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
PODZIEL SIĘ

Absolwent w alfa romeo spider

2016-09-06 13:24:58(ost. akt: 2016-09-06 13:29:43)

Autor zdjęcia: Alfa Romeo

Spider zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie w 1966 roku. Auto na początku zostało przyjęte z rezerwą. Zmianę nastawienia przyniosła końcówka 1967 roku i film "Absolwent". Jego główny bohater Dustin Hoffmann jeździł czerwona alfą spider.

Warto przeczytać

  • Dramat w mieszkaniu w Braniewie. Kobieta nie żyje, jej...
  • Zderzenie tramwaju z audi w centrum Olsztyna. Kierowca...
  • Tragiczny wypadek busa w Egipcie. Zginęła lekarka z Olsztyna...
O aucie stało się głośno, jednak jego produkcja nigdy nie była zbyt wysoka. Jego najwyższą sprzedaż odnotowano dopiero pod koniec produkcji, którą zakończono w 1993 roku. Jakby klienci wyczuli, że nadeszła ostatnia szansa na zakup jeszcze nowej legendy.

Sylwetkę tego ciekawego auta zaprojektowano w studio Pininfarina. Studio to wówczas już na dobre rozkręciło swoją współpracę z Ferrari. Czy Alfa Romeo wiązała ze spiderem duże nadzieje? Na pewno auto stało się produktem, który wiele firm chciałoby mieć w swoim portfolio i zarazem się nim chwalić. Jego poprzedniczką była śliczna alfa romeo giulietta, która bardzo dobrze dawała sobie radę w rajdach rozgrywanych na poczatku lat 60. ubiegłego wieku.

Spider, jak na lata w których powstawał, był nowoczesnym i wyróżniającym się autem. Miał niezależne zawieszenie z przodu z podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Natomiast z tyłu zamontowano sztywną oś z wahaczami wzdłużnymi i drążkiem. Jej maksymalną prędkość, która z silnikiem o poj. 1,6 litra i mocy 109 KM wynosiła 185 km/h, trzeba było oczywiście okiełznać. Stąd przy każdym z kół zamontowano hamulce tarczowe. Nowoczesny był również silnik. Jego blok oraz głowica zostały wykonane ze stopów metali lekkich. Zastosowano również dwa wałki rozrządu.

Wspomniany silnik szybko został zastąpiony przez większy o poj. 1750 cm sześc. i mocy 118 KM dostępny w Europie oraz "podkręcony" o mocy 132 KM, dostępny w Stanach Zjednoczonych. Dla tych, którym nie chodziło o prędkość, a delektowanie się jazdą, przygotowano model z silnikiem o poj 1300 cm sześc. i mocy 89 KM.

Przez niemal trzy dekady z taśm produkcyjnych zeszło ponad 120 tys. sztuk aut. W tym czasie powstały cztery serie spidera. W serii trzeciej, która pojawiła się w1982 roku, pojawiło się nieco plastiku, szczególnie w środku auta. Z perspektywy czasu można powiedzieć, że było to oszpecenie auta, ale w latach osiemdziesiątych plastik rządził niepodzielnie, nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym, więc nie ma co się dziwić. Taki znak czasu.

Na koniec wypada jeszcze wspomnieć o muzyce do filmu "Absolwent" w wykonaniu amerykańskiego duetu Simon and Garfunkel. Miała wpadające w ucho melodie i trafiające nie tylko do młodzieży teksty. Była niczym pracujący na wysokich obrotach silnik alfy.
woj

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
alfa romeo alfa romeo spider
PODZIEL SIĘ

Komentarze (0)

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD