GazetaOlsztynska.pl
23 lipca 2025, środa
imieniny: Sławy, Sławosza, Żelisławy
  • 21°C
    Olsztyn

Unia Europejska
GazetaOlsztynska.pl
    • Dodaj ogłoszenie
    • Porady
    • Firmy - Usługi
    • Jeździmy z Nord Auto!
    • Jeździmy z Honda Daszuta!
GazetaOlsztynska.pl
  • Dodaj ogłoszenie
  • Porady
  • Firmy - Usługi
  • Jeździmy z Nord Auto!
  • Jeździmy z Honda Daszuta!
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
PODZIEL SIĘ

Najbrzydszy samochód świata?

2016-05-04 10:24:19(ost. akt: 2016-05-05 09:52:42)

Autor zdjęcia: Wikipedia

Multipla to samochód, który nikogo nie pozostawia obojętnym. Dla jednych to piękny nowoczesny projekt, a dla drugich obrzydliwa wizja szaleńca. Nie jest to auto sportowe, ale mimo to ten model jest rozpoznawalny.

Warto przeczytać

  • Najnowsze wydanie Gazety Olsztyńskiej
  • Niecodzienny gość na ul. Dworcowej
  • Policjanci z Olsztyna wśród rozbijających siatkę oszustów
Legendarne mogą być osiągi danego samochodu albo jego wizjonerski projekt. Czasami projekty tak wyprzedzają swoją epokę, że wprawiają swoim wyglądem w zdziwienie. Jednym z takich samochodów, który spokojnie można nazwać teraz legendą motoryzacji, jest fiat multipla. Jego pierwsza wersja wywołała mnóstwo kontrowersji swoim nietypowym wyglądem.

Ten włoski mini, van po raz pierwszy został zaprezentowany dwadzieścia lat temu. Koncepcyjny projekt powstał na bazie podwozia seryjnej bravy. Różnił się jednak stanowczo wizją bryły od innych samochodów Fiata.

Auto swoją oficjalną premierę miało podczas targów samochodowych Paris Motor Show w 1997 roku, a do seryjnej produkcji weszło rok później. Co w takim razie tak szokowało w multipli pierwszej generacji opinię publiczną? Chodzi o specyficznie umieszczone światła, które znajdują się między maską a szybą.

Wygląda to trochę, jakby w tym miejscu projektant wymyślił coś w stylu schodka. Nie wszystkim ten zabieg się podobał. Pierwsze multiple zwracały uwagę przechodniów. Fiat multipla może wyglądał nietypowo, ale to był bardzo funkcjonalny samochód rodzinny.


W środku multipli znajduje się sześć przesuwanych foteli, w zależności od wersji umieszczonych w dwóch rzędach po trzy fotele (tylne fotele są wyjmowane). Wszystkie wskaźniki i dźwignie umieszczono nie tuż przed kierowcą, tylko nieco z boku, przed siedzeniem środkowego pasażera. Również dźwignię zmiany biegów umieszczono w innym miejscu niż w większości seryjnie produkowanych samochodów.

Druga wersja fiata multipli już nie szokowała swoim wyglądem. Zniknęły nietypowo położone światła. Samochód zaczął przypominać typowy minivan. Ostatni egzemplarz kontrowersyjnego modelu został wyprodukowany w 2010 roku.

kraw

Źródło: Gazeta Olsztyńska

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
fiat multipla fiat MOMA najbrzydszy samochód świata motoryzacja
PODZIEL SIĘ

Komentarze (3)

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. luki #1987912 | 213.184.*.* 6 maj 2016 12:43

    za parę lat kiedy to auta będą się same prowadziły :) multipla będzie protoplastą lini nadwozia (pudełkowata oszklona bryła i oczkami oświetlającymi przydrożne banery reklamowe :)

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

  2. sas #1986960 | 213.73.*.* 5 maj 2016 07:30

    najbrzydszy samochód świata powstałby ze skrzyżowania multipli (od niej przód) i nissana cube (od niego tył)

    odpowiedz na ten komentarz

  3. ZDZISŁAW DYRMAN ZASADNICZO #1986603 | 89.228.*.* 4 maj 2016 12:24

    to jest auto na miarę naszych możliwości i to jest słuszna koncepcja

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD