Furgonetka gotowa do usług
2016-03-30 15:00:40(ost. akt: 2016-03-30 15:03:35)
W okresie powojennym Citroen postanowił zaprojektować mały samochód dostawczy, który miał być funkcjonalnym narzędziem pracy. Sukces nadszedł bardzo szybko, a terminy dostaw sięgały nawet 6 lat!
Solidny, praktyczny i ekonomiczny. Oto trzy kluczowe pojęcia charakteryzujące ten model. Co warto wiedzieć o citronie 2 CV Fourgonnette? Po raz pierwszy model ten został zaprezentowany w październiku 1950 roku na paryskim salonie samochodowym. Jego sprzedaż rozpoczęła się w marcu kolejnego roku. Produkcja wszystkich wersji łącznie sięgnęła ponad 1, 2 mln sztuk, a zakończono ją dopiero w 1978 roku.
Wróćmy jednak do początków. Tak więc w październiku 1950 roku goście odwiedzający salon samochodowy w Paryżu mogli zobaczyć nowy model citroena 2 CV typu AU. Była to pierwsza wersja 2 CV Fourgonnette. Model ten zapoczątkował nowy segment, w którym Citroen zagościł już na stałe. Do dzisiaj budzi sentyment w sercach całego pokolenia rzemieślników, sklepikarzy, farmerów czy elektryków... Sprzedaż modelu rozpoczęła się 65 lat temu, w marcu 1951 roku. Jego cechą szczególną był brak światła stopu. Funkcję tę spełniało wówczas oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej, podobnie zresztą jak w wersji osobowej typu A.
W 1955 roku Citroen wprowadził w swoim samochodzie dostawczym pewne modyfikacje, w ślad za zmianami w wersji osobowej AZ. Pojawił się wówczas nowy 2 CV, powszechnie zwany jako AZU. Ten samochód dostawczy dzięki poprawie parametrów użytkowych był w stanie stawić czoła wielu trudnościom. Wersja ta zachowała wszystkie zalety swojego poprzednika: prostotę, solidność, praktyczne rozwiązania, przydatność oraz niskie koszty eksploatacji. Plusy? Autentyczna dynamika i dobre trzymanie się drogi oraz uniwersalny charakter, bo dzięki opcji szyb bocznych i tylnej kanapie, AZU można było łatwo przekształcić w 4-osobowy samochód rodzinny.
Po epoce 2 CV Fourgonnette AU i AZU Citroen postanowił wprowadzić kolejne ulepszenia w swoim dostawczaku: zwiększono ładowność, poprawiono komfort i osiągi. W kwietniu 1963 pojawiła się wersja AK 350.
2 CV AK 400 rocznik 1970 to wprowadzenie okrągłych przednich kierunkowskazów umieszczonych na błotnikach, spłaszczone przetłoczenia boków nadwozia i podniesiona część bagażowa w celu zaoferowania największej w tej kategorii pojemności ładunkowej. Nowa wersja miała też większą ładowność: 400 kg, tj. o 50 kg więcej niż poprzednia wersja. Pod maską silnik o poj. 602 cm sześc. z modelu AK 350 został zastąpiony nową wersją rozwijającą moc 33 KM.
Charakterystyka: największa ze wszystkich furgonetek 2CV umożliwiająca praktyczniejszy załadunek dzięki większym tylnym drzwiom i podwyższonej tylnej części.
woj
2 CV AK 400 rocznik 1970 to wprowadzenie okrągłych przednich kierunkowskazów umieszczonych na błotnikach, spłaszczone przetłoczenia boków nadwozia i podniesiona część bagażowa w celu zaoferowania największej w tej kategorii pojemności ładunkowej. Nowa wersja miała też większą ładowność: 400 kg, tj. o 50 kg więcej niż poprzednia wersja. Pod maską silnik o poj. 602 cm sześc. z modelu AK 350 został zastąpiony nową wersją rozwijającą moc 33 KM.
Charakterystyka: największa ze wszystkich furgonetek 2CV umożliwiająca praktyczniejszy załadunek dzięki większym tylnym drzwiom i podwyższonej tylnej części.
woj
Komentarze (0)
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez