GazetaOlsztynska.pl
23 lipca 2025, środa
imieniny: Sławy, Sławosza, Żelisławy
  • 19°C
    Olsztyn

Unia Europejska
GazetaOlsztynska.pl
    • Dodaj ogłoszenie
    • Porady
    • Firmy - Usługi
    • Jeździmy z Nord Auto!
    • Jeździmy z Honda Daszuta!
GazetaOlsztynska.pl
  • Dodaj ogłoszenie
  • Porady
  • Firmy - Usługi
  • Jeździmy z Nord Auto!
  • Jeździmy z Honda Daszuta!
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
PODZIEL SIĘ

Scooby Doo i ogórki na drogach

2015-10-07 08:13:55(ost. akt: 2015-10-07 08:18:09)
Dwa pierwsze modele volkswagena transportera wpisały się w klimat szalonych lat 60.

Dwa pierwsze modele volkswagena transportera wpisały się w klimat szalonych lat 60.

Autor zdjęcia: pixabay.com

Volkswagen po wojnie idealnie trafił w ducha swojej epoki. Najpierw wypuścił kultowego garbusa, a później z linii produkcyjnej zeszły pierwsze transportery, czyli popularne w naszym kraju ogórki.

Warto przeczytać

  • Za szybka jazda, szybka kara. Motocyklista ukarany za brawurę
  • Nowa linia obrony. Tarcza Wschód wzmocni bezpieczeństwo...
  • O krok bliżej do decyzji środowiskowej dla S16
Są takie modele aut, które są czymś więcej niż samochodem, stają się symbolem całej epoki. Właśnie takim samochodem jest volkswagen transporter T1, czyli popularny ogórek.

Prototyp samochodu powstał w 1948 roku. Historia powstania projektu należy do jednej z ciekawszych w historii światowej motoryzacji. W 1947 roku holenderski importer niemieckich aut udał się do Niemiec, żeby porozmawiać o zamówieniu partii popularnych garbusów do Holandii. W trakcie rozmowy Ben Pon narysował szkic samochodu dostawczego, który miałby silnik z tyłu. Przedstawicielom koncernu z Wolfsburga pomysł wydał się na tyle ciekawy, że postanowili przygotować profesjonalny projekt. W 1949 roku prototyp transportera pokazano dziennikarzom, a w 1950 roku trafił do produkcji. Przygotowano cztery jego wersje: samochód dostawczy, pojazd specjalny, 8-osobowy mikrobus i auto jako sklep obwoźny. Rok później na jego podstawie powstała karetka. Volkswagen transporter pierwszej generacji od razu zyskał dużą popularność i stał się ogromnym sukcesem komercyjnym firmy z Wolfsburga. W cztery lata od wejścia pojazdu do seryjnej produkcji sprzedano ich 100 tysięcy.

Powoli zapotrzebowanie na nowe samochody spowodowało, że Volkswagen postanowił wybudować kolejną fabrykę. Mnóstwo niemieckich miast chciało, żeby nowy zakład powstał w ich obrębie administracyjnym. Ostatecznie wybór padł na Hanower. Pierwsze „ogórki” zjechały z taśmy produkcyjnej nowej fabryki w 1956 roku. Po roku okazało się, że trzeba wybudować kolejną halę produkcyjną, bo 5 tysięcy pracowników nie było w stanie realizować zamówienia na nowe pojazdy. W kolejnych latach powstawały kolejne modyfikacje projektu auta. Ostatecznie w 1967 zaczęto produkować transportery drugiej generacji. Początkowo nowe auta produkowano w Niemczech i Brazylii, a w 1979 roku zaczęto produkcję w Meksyku. Druga generacja była produkowana w Brazylii aż do 2013 roku! Dwa pierwsze modele samochodu Volkswagena wpisały się w klimat szalonych lat 60. Były niezwykle popularne wśród hipisów, którzy podróżowali nimi po całym świecie. To właśnie pierwszym transporterem poruszają się bohaterowi popularnej bajki o psie Scooby Doo. Kolejne modele tego auta w naszym kraju kojarzą się zupełnie odmiennie, bo z samochodami, którymi w latach 90. jeździła policja.

kraw

Źródło: Gazeta Olsztyńska

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
ogórek Volkswagen Transporter vw transporter Volkswagen
PODZIEL SIĘ

Komentarze (0)

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD