Zabłyśnie nie tylko gwiazda Mercedesa
2015-09-04 10:31:38(ost. akt: 2015-09-02 10:39:54)
Zbliża się salon samochodowy we Frankfurcie. Które z przygotowywanych nowości mają szansę stać się gwiazdami tej ważnej motoryzacyjnej imprezy, która odbędzie się w dniach 17-27 września?
Tę głośną imprezę poprzedzą dwa dni prasowe, które będą miały miejsce 15 oraz 16 września. We Frankfurcie będzie można zobaczyć m.in. mercedesa Klasy C aktualnej generacji, który doczekał się wersji coupe. Sportowy charakter modelu podkreślają takie elementy jak np. dłuższa o 6 cm maska silnika niż w poprzedniku, pozbawione ram okna w drzwiach, jak również niższe zawieszenie o 1,5 cm. Nowa Klasa C coupe ma o 8 cm dłuższy rozstaw osi od poprzedniczki, jest przy tym o 9,5 cm dłuższa i o 4 cm szersza. Wzrost wymiarów auta przekłada się na większą przestronność w pierwszym rzędzie foteli. Więcej miejsca na wysokości ramion, bioder i nad głowami wygospodarowano zarówno z przodu, jak i z tyłu samochodu.
Standardowo coupe producenta ze Stuttgartu jest oferowane z zawieszeniem stalowym z aktywnym systemem tłumienia. Jako opcja występuje natomiast zawieszenie pneumatyczne Airmatic z funkcją samopoziomowania. Elektronicznie sterowana regulacja siły tłumienia zapewnia wysoki komfort resorowania, a jednocześnie pozwala wybrać jeden z kilku trybów pracy: sportowy, komfortowy lub obniżający zużycia paliwa. W tym celu kierowca musi tylko sięgnąć do przełącznika wyboru profilu jazdy — Dynamic Select i wybrać jedno z ustawień: Eco, Comfort, Sport, Sport+ lub Individual (ten ostatni służy do personalizacji ustawień pojazdu).
W gamie Klasy C Coupe początkowo dostępne będą do wyboru cztery wersje benzynowe i dwie wysokoprężne. Bazowa odmiana C 180 z jednostką o pojemności 1,6 litra rozwija moc 156 KM, a mocniejsze — zasilane silnikiem 2-litrowym — odpowiednio: 184 KM (C 200), 211 KM (C 250) oraz 245 KM (C 300). Na klientów czeka też diesel 2.1 o mocy maksymalnie 170 lub 204 koni mechanicznych. Według oficjalnych danych producenta, średnie zużycie paliwa w porównaniu z poprzednikiem spadło nawet o 27 proc.
Targi we Frankfurcie to również kia sportage IV generacji. Stylizacja samochodu to dzieło europejskiego studia Kia we Frankfurcie, któremu pomagała centrala w koreańskim Namyang i atelier projektowe Irvine w Kalifornii.
Największą zmianą w stylizacji "kijanki" jest nowy układ maski — światła główne nie są już zintegrowane z atrapą chłodnicy lecz rozciągają się ku tyłowi wzdłuż ostrych przetłoczeń pokrywy silnika i wyraźnie zaznaczonych nadkoli. Charakterystyczny dla aut marki Kia kształt grilla w formie "tygrysiego nosa" został poszerzony i osadzony niżej niż dotychczas. Projektantom zależało na tym, aby dzięki zastosowanemu zabiegowi stylistycznemu nadać SUV-owi wrażenie masywności i pewnego trzymania się drogi.
Największą zmianą w stylizacji "kijanki" jest nowy układ maski — światła główne nie są już zintegrowane z atrapą chłodnicy lecz rozciągają się ku tyłowi wzdłuż ostrych przetłoczeń pokrywy silnika i wyraźnie zaznaczonych nadkoli. Charakterystyczny dla aut marki Kia kształt grilla w formie "tygrysiego nosa" został poszerzony i osadzony niżej niż dotychczas. Projektantom zależało na tym, aby dzięki zastosowanemu zabiegowi stylistycznemu nadać SUV-owi wrażenie masywności i pewnego trzymania się drogi.
Podczas targów IAA 2015 we Frankfurcie publiczność w Europie po raz pierwszy będzie miała okazję zobaczyć z bliska model lexus RX po zmianach generacyjnych. To już czwarte wcielenie "japończyka". W swoim najnowszym wcieleniu Lexus RX ma teraz długość 4890 mm, czyli aż o 12 cm więcej niż poprzednik. Awangardowa, drapieżna stylistyka ma wiele wspólnego z dobrze przyjętym, ale mniejszym lexusem NX. Przednią część nowego RX-a podkreśla odważnie narysowana krata wlotu powietrza w kształcie wrzeciona z chromowaną otoczką, a także potrójne reflektory diodowe przypominające literę "L". Ciekawym elementem stylistycznym są zaciemnione słupki C dające efekt "pływającego" dachu — to rozwiązanie nigdy wcześniej nie spotykane w samochodach marki Lexus.
Warto wspomnieć, że RX to najlepiej sprzedający się model w dotychczasowej historii marki Lexus. Z łącznym wynikiem około 2,2 milionów egzemplarzy stanowi ponad 33 proc. ogólnej sprzedaży tego producenta.
Warto wspomnieć, że RX to najlepiej sprzedający się model w dotychczasowej historii marki Lexus. Z łącznym wynikiem około 2,2 milionów egzemplarzy stanowi ponad 33 proc. ogólnej sprzedaży tego producenta.
Ważnym rozszerzeniem gamy modelowej jest GS 200t, który podczas moto-wystawy we Frankfurcie również będzie miał swoją europejską premierę. Wspomnianą wersję wyposażono w dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy, współpracujący z 8-stopniową skrzynią automatyczną. Nowością w Lexusie GS jest przeprojektowany grill ze standardowymi reflektorami Bi-LED.
Na międzynarodowej moto-imprezie u naszych zachodnich sąsiadów będzie można zobaczyć również nową wersję Sport, przeznaczoną dla lexusa CT oraz IS.
Na międzynarodowej moto-imprezie u naszych zachodnich sąsiadów będzie można zobaczyć również nową wersję Sport, przeznaczoną dla lexusa CT oraz IS.
Komentarze (0)
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez