Będzie współpraca pomiędzy ośrodkiem Kurza Góra i muzeum grunwaldzkim
2023-09-01 14:54:17(ost. akt: 2023-09-01 15:05:43)
Muzeum Bitwy pod Grunwaldem i spółka Kurza Góra w Kurzętniku podpisali w muzeum porozumienie o wzajemnej współpracy. Są to dwa miejsca na mapie turystycznej regionu warmińsko – mazurskiego, nie tylko wyjątkowo atrakcyjne turystycznie, ale łączy je historia bitwy grunwaldzkiej.
Muzeum Bitwy pod Grunwaldem zostało oficjalnie otwarte 21 września 2022 roku i cieszy się niezmiennie dużym powodzeniem. Od dnia otwarcia tę na wskroś nowoczesną placówkę muzealną odwiedziło 64 tysiące zwiedzających. Kolejne 30 tysięcy osób dodatkowo odwiedza tylko pola grunwaldzkie. Jest to pokaźna liczba, do której można jeszcze dodać stutysięczną widownię lipcowej inscenizacji bitwy.
Zarówno muzeum bitwy grunwaldzkiej i sam Kurzętnik łączy wspólna historia. Właśnie spod Kurzętnika, przewidując niekorzystne skutki przeprawy przez Drwęcę, wojska Władysława Jagiełły wyruszyły inną trasą, by stoczyć bitwę z Krzyżakami.
Wiadomo, że Kurza Góra z roku na rok staje się coraz bardziej popularnym ośrodkiem turystycznym, dlatego spółka postanowiła nawiązać bardziej ścisłą współpracę z grunwaldzkim muzeum.
Podpisanie umowy nastąpiło w sali widowiskowo-konferencyjnej Muzeum Bitwy pod Grunwaldem. Dokument parafowali dyrektor placówki — Szymon Drej, wiceprezes ośrodka Kurza Góra — Grzegorz Błaszkowski i prezes zarządu — Sebastian Pawłowski. Towarzyszył im Andrzej Andrzejewski,manager ośrodka.
— To zdarza się w ostatnich czasach bardzo rzadko, ale liczymy na to, że ten wyjątkowy dzień będzie asumptem dla kolejnych firm, które zechcą współpracować z nami w zakresie turystyki, być naszym mecenasem oraz sponsorem. Cieszymy się bo jest to pewnego rodzaju symbioza. Widzimy, że prywatni inwestorzy, przedsiębiorcy prężnie działający na naszym rynku doceniają wagę naszego muzeum, doceniają to, że muzeum przyciąga jak magnes turystów a jednocześnie promując się u nas przyciąga także do siebie — uważa dr Szymon Drej. ul
Zarówno muzeum bitwy grunwaldzkiej i sam Kurzętnik łączy wspólna historia. Właśnie spod Kurzętnika, przewidując niekorzystne skutki przeprawy przez Drwęcę, wojska Władysława Jagiełły wyruszyły inną trasą, by stoczyć bitwę z Krzyżakami.
Wiadomo, że Kurza Góra z roku na rok staje się coraz bardziej popularnym ośrodkiem turystycznym, dlatego spółka postanowiła nawiązać bardziej ścisłą współpracę z grunwaldzkim muzeum.
Podpisanie umowy nastąpiło w sali widowiskowo-konferencyjnej Muzeum Bitwy pod Grunwaldem. Dokument parafowali dyrektor placówki — Szymon Drej, wiceprezes ośrodka Kurza Góra — Grzegorz Błaszkowski i prezes zarządu — Sebastian Pawłowski. Towarzyszył im Andrzej Andrzejewski,manager ośrodka.
— To zdarza się w ostatnich czasach bardzo rzadko, ale liczymy na to, że ten wyjątkowy dzień będzie asumptem dla kolejnych firm, które zechcą współpracować z nami w zakresie turystyki, być naszym mecenasem oraz sponsorem. Cieszymy się bo jest to pewnego rodzaju symbioza. Widzimy, że prywatni inwestorzy, przedsiębiorcy prężnie działający na naszym rynku doceniają wagę naszego muzeum, doceniają to, że muzeum przyciąga jak magnes turystów a jednocześnie promując się u nas przyciąga także do siebie — uważa dr Szymon Drej. ul
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez