Stacja kolejowa w Ostródzie przechodzi historyczną metamorfozę

2025-08-16 12:49:25(ost. akt: 2025-08-16 12:51:52)

Autor zdjęcia: PKP

Ponad 250 mln zł, nowoczesne perony, tunel podziemny, remont mostu nad Drwęcą i nowe tory – modernizacja stacji kolejowej w Ostródzie jest na półmetku. Ta inwestycja ma odmienić codzienne podróże mieszkańców Warmii i Mazur, zachowując jednocześnie szacunek do historycznego dziedzictwa miejsca.

Stacja z historią w tle


Pierwszy pociąg przejechał przez Ostródę w 1872 roku. Dziś, po blisko 150 latach, obiekt przechodzi jedną z największych modernizacji w swojej historii. Projekt realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z finansowaniem z Krajowego Planu Odbudowy wart jest ponad 250 mln zł i ma uczynić Ostródę jednym z najnowocześniejszych węzłów kolejowych w regionie.

Zaawansowane prace na peronach i torach


W marcu modernizacja weszła w kluczowy etap. Zakończono prace na części stacji z torami o numerach nieparzystych, a roboty przeniosły się na stronę z torami parzystymi. Szczególnie intensywne działania trwają na peronie 1 – wykonywane jest odwodnienie i nowa nawierzchnia. Od marca pasażerowie korzystają z części nowej platformy, a prace przy drugiej krawędzi są w toku.

Tunel połączy miasto


Nowe przejście podziemne ma usprawnić dostęp do peronów i zapewnić bezpieczne połączenie między budynkiem dworca a ulicami 11 Listopada i Słowackiego. Aktualnie montowane są elementy zbrojenia konstrukcji tunelu.

Most nad Drwęcą w nowej odsłonie


Trwa modernizacja kolejowego mostu nad Drwęcą – betonowanie płyty ustroju nośnego, montaż zbrojenia oraz obróbka kamienia pod okładziny. W ramach prac ponownie wykorzystane będą historyczne elementy ścian mostu.

Ekologia i tradycja w jednym


Wyjątkowym elementem inwestycji jest ponowne wykorzystanie starych wiat peronowych, które przekształcono w zadaszenia dla stojaków rowerowych. To dowód, że modernizacja może iść w parze z poszanowaniem tradycji i ekologią.

Nowa jakość podróży od 2026 roku


Zakończenie prac planowane jest na sierpień 2026 roku. Pasażerowie zyskają nowoczesne perony dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, a mieszkańcy – wygodniejszą i bezpieczniejszą infrastrukturę kolejową.

red.
fot. PKP

2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B